ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏היועמ״ש החליט: לא תיפתח חקירה פלילית נגד השרה גילה גמליאל

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הנחה על מדיניות אכיפה חדשה ביחס להפרות לכאורה של הגבלות הקורונה ע"י נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים, וכן קיבל החלטה בפניות שהתקבלו בנוגע לעניינה של השרה גילה גמליאל.

בהתאם למדיניותה של ממשלת ישראל למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, קיימת חשיבות עליונה לקיומן של ההגבלות שנקבעו ע"י הממשלה שתכליתן הצלת חיים, פשוטו כמשמעו. הדבר מחייב הקפדה של הציבור על ההגבלות השונות שנקבעו. הניסיון שנצבר בחודשים האחרונים בהקשר זה מלמד, כי אחד המרכיבים המרכזיים המשפיעים על הנכונות הציבורית לקיים את ההנחיות, הוא אמון הציבור בכך שהנחיות אלו נחוצות וחלות באופן שוויוני על כלל האוכלוסייה. מרכיב זה נפגע קשות מקום בו נבחרי ציבור ועובדי ציבור בכירים אינם מקפידים על קיום ההגבלות. הפרת ההגבלות על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים שולחת מסר שלילי לציבור הרחב בדבר האפשרות להימנע מקיומן, ולפיכך טומנת בחובה חומרה יתירה בכל הקשור למאמץ הלאומי להיאבק בהתפשטות הנגיף.

על רקע זה, ובעקבות מספר פרסומים בדבר הפרות לכאורה של ההגבלות שהוטלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה בידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, הנחה היום היועץ המשפטי לממשלה, את משטרת ישראל כי במקרים בהם קיימות ראיות לכאורה להפרה חמורה של ההגבלות ע"י נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, תתקיים אכיפה אף בדיעבד. בהתאם למדיניות זו, שתחול ביחס למקרים שאירעו החל מהסגר שהוטל ביום 17.9.20, במקרים המתאימים יוטל קנס כקבוע בחוק ובתקנות, כאשר במידת הצורך תפנה משטרת ישראל למפר לכאורה לצורך בירור הנסיבות. הנחיית היועץ המשפטי לממשלה באה בתום דיון שנערך בנושא עם ראש אח"מ, משנים ליועץ המשפטי לממשלה ומשנים לפרקליט המדינה, ובכירים אחרים במשטרת ישראל, בפרקליטות ובייעוץ וחקיקה.

עוד קיבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה בעניינה של השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל. במסגרת פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נטען, כי השרה גמליאל, שנדבקה בקורונה, הפרה את ההגבלות המחמירות שחלו בתקופת יום הכיפורים, וכן לא מסרה אמת בדיווח למשרד הבריאות בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה. הטענה האחרונה, החמורה יותר, נבחנה ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

במסגרת בדיקה שנערכה ע"י יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה, בראשות ד"ר חיים ויסמונסקי, התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע קונקרטי מידי הגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולוגית לשרה גמליאל. לאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מר שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, מר רז נזרי והגב' עמית מררי.

היועץ המשפטי לממשלה קיבל את ההמלצה המתוארת וקבע כי הממצאים שהוצגו בפניו מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן, ולפיכך, אין עילה להמשך בדיקה בנושא.

ביחס לטענה לפיה השרה גמליאל הפרה את הוראות ההגבלות, היועץ המשפטי לממשלה רשם בפניו את הודעתה לתקשורת של השרה גמליאל מיום 5.10.2020, בה מסרה, בין היתר, כי טעתה בשיקול הדעת וכי היה מקום מצידה לנהוג אחרת, והעביר את הנושא לטיפול משטרת ישראל על מנת שתברר עם השרה את נסיבות העניין, ותפעל בהתאם לסיכום העקרוני האמור לעיל.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
מנש
מנש
לפני 3 שנים

מגיע לה כמו כולם אין הנחות
לא להיתפס על חלשים בלבד

יג
יג
לפני 3 שנים

העיקר שהתקשורת התנפלה עליה שהיא שיקרה נקווה שלתיקשורת יהיה אתהאומץ להתנצל

יג
יג
לפני 3 שנים

אני רואה שאין אומץ לבקש סליחה

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:56, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה