ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏פרשת דומא: הסדר טיעון עם הקטין – בלי הרשעה בדומא

דרמה בתיק פרשת דומא בו נשרפו בני משפחת דוואבשה. היום נחתם הסדר טיעון עם הקטין א' מתיק דומא. על פי ההסדר יודה הקטין באישומים שונים הכוללים מספר ארועי תג מחיר, אך כתב האישום המתוקן מנתק את הקטין מאירוע הרצח בכפר דומא.

בנוסף, חזרה בה הפרקליטות מהאישומים החמורים בהם הואשם בתחילת התיק והוא יזוכה מהצתת כנסיית הדור מציון ומאישומים נוספים. בנוגע לאישום בחברות בארגון טרור הצדדים לא הגיעו להסכמה וניהול המשפט בעניין ימשך.

מדובר בהסדר דרמטי וזאת לאור כך שלאורך כל המשפט הפרקליטות ושרות הביטחון הכללי עמדו על כך שהקטין יחד עם הנאשם הנוסף עמירם בן אוליאל עמדו מאחורי אירוע הרצח בדומא, כעת מנתקת הפרקליטות את הקטין מהרצח, וחוזרת בה מעמדתה הראשונה.
גורמים משפטיים המקורבים לתיק אמרו שמדובר בקריסת נוספת של התזה אותה בנה השב"כ למה שהתרחש בלילה ההוא בכפר דומא ומי עומד מאחורי האירוע.

הם הוסיפו כי הדבר צפוי לסייע לנאשם הנוסף בן אוליאל להוכיח את חפותו שכן כתב האישום המתוקן עליו חתמה הפרקליטות מציג תמונה שונה מכתב האישום אותו מנהלת הפרקליטות מול בן אוליאל וסודק את גירסתה הראשונה.

עסקת הטיעון המקלה עם א' מגיעה לאחר שלאחרונה זוכוינון ראובני והקטין צ' מתיקי תג מחיר נוספים בפרשה.

נזכיר כי בית המשפט המחוזי פסל את הודאותיו של הקטין א' ואת חלק מהודאותיו של בן אוליאל, וזאת לאחר שקבע כי הם הוצאו תוך הפעלת אמצעים פיזים ושלא מרצונם החופשי של הנאשמים.

עו"ד קידר : "ההסדר מנתק את הקטין מאירוע דומא"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הקטין מסר "כתב האישום והסדר הטיעון שהוגשו היום לבית המשפט הינם תולדה של ההחלטה התקדימית של בית המשפט, שפסל את ההודאות וקבע כי ההודאות נגבו מהנאשם תוך אלימות קשה, ובית המשפט העביר ביקורת קשה על הפרקליטות והשב"כ.

באופן כללי כל הסדר טיעון אינו חף מקשיים וגם ההסדר הזה, אבל הוא מטבעו הסכמה בין שני צדדים משפטניים שהגיעו להסדר, ואנחנו עומדים מאחורי ההסדר. השיקולים היו ברורים מאוד.

השיקול הראשון שנאמר גם כאן בבית המשפט בצורה ברורה, וזה היה תנאי בלעדי של הנאשם ומשפחתו, אין בהסדר הטיעון הזה ובכתב האישום המתוקן כדי לקשור את הנאשם הזה לנאשם 1. אנחנו מייחלים ומקווים ומצפים גם לזיכוי מכל המיוחס לו.

הדבר השני שהיה בבסיס השיקולים שלנו הוא באמת עם הפנים קדימה לנסות ולשקם את הפצעים שפצעו בנאשם, פיזית ונפשית, חוקרי השב"כ באלימות שהפעילו כלפיו.

בסופו של דבר מי שמעיין בכתב האישום רואה שמדובר בכתב אישום שונה לחלוטין, כאשר אין בו ולו פגיעה בשערות ראשו של אדם, כאשר הוא מנותק באופן מוחלט מהרצח בדומא, ולאחר שלוש וחצי שנים הגיע הזמן שגם הנאשם יוכל לנסות ולהשתקם, פניו לשיקום, ואנחנו מקווים ומייחלים שבבוא העת יוכל הנאשם לשתף אתכם בזוועות שעברו עליו בחקירות השב"כ

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 9:58, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה