חדשות בארץ

‏בג״ץ דחה את הבקשה לדיון נוסף בהחלטה שלא להרוס את בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל

למרות הדרישה הגורפת במערכת הפוליטית ובקשת היועמ״ש לממשלה בעקבותיה – בית המשפט העליון דחה את הבקשה לדיון נוסף בהריסת בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי״ד.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כתבה בהחלטה כי ההלכה "הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע, הגם שהיא נושאת משקל, אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף".

מארגון בצלמו נמסר: "בגץ הרס סופית את שארית הרתעה ונתן פרס לטרור ולחמאס. בגץ קבע סופית בתי מחבלים לא ייהרסו ובכך גרם למחבל הבא לא לחשוש או להסס. החלטת בגץ תגרום לפיגועים רבים. ניכר שנשיאת העליון החליטה סופית לפגוע בביטחון ישראל הן בקביעת הרכבים שמתנגדים להרס והן בהחלטה שגוייה זו. נפעל להעברת חוק בכנסת הקובע שניתן להרוס בתי מחבלים כבר במושב הקרוב."

תנועת "אם תרצו" אמרו בתגובה: "משיכת הזמן של הנשיאה חיות במתן החלטה בנוגע לדיון חוזר בנושא הריסת בית המחבל היא אצבע בעין למלחמה בטרור של ממשלת ישראל. רציחתם של לא מעט אזרחי ישראל כולל זו של לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד הייתה יכולה להימנע לו שופטי בג"ץ לא היו פוסקים לטובת משפחות המחבלים ובכך פוגעים שוב ושוב בהרתעה הישראלית ומונעים ממערכת הביטחון להרוס בתי מחבלים. נשיאת בית המשפט העליון מוכיחה שוב עד כמה היא מנותקת. פסיקה זו היא אות קלון למערכת המשפט".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר: "החלטת בג"צ שלא להרוס את בית רוצחו של הלוחם עמית בן יגאל ז"ל מבטאת אטימות קיצונית ופוגעת פגיעה מהותית ביכולת צה"ל להרתיע מחבלים עתידיים מלרצוח ישראלים. ההחלטה הזו מחלישה את המאבק הצודק והאפקטיבי נגד הטרור. את הרוע אי אפשר לנצח בהחלטות מנותקות מהשטח ומהמציאות. החלטה רעה זו תחייב פעולה של המחוקק כדי להשיב לישראל את ההרתעה וההגנה על חיי אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
שרה
שרה
לפני 3 שנים

לכבוד השופטת חיות כנראה שאין קשר לשכול … כל מחבל ישמח מאוד על ההחלטה שלה .. תירוץ נפלא המשפחה לא ידעה ולא הייתה מעורבת …. בושה וחרפה להחלטה ההזויה …

בתיה
בתיה
לפני 3 שנים

עצם העובדה שהביאו לעולם מחבל רוצח ההורים שלו חייבים לשאת את העונש מה לא ברור כאן לא רצחו אותו במלחמה אלא בדם קר איזה בית משפט זה ואיזו שופטת היא?

יג
יג
לפני 3 שנים

אני.קורא.לימין.להפסיק.לדבר.אלא.לחוקק.כבר את פסקת ההיתגברות בשביל שבגץ יצא כבר מהחיים הפוליטיים ויפסיק לחפש לישלוט על הכנסת

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 13:25, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה