ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏כיפור תחת סגר: 2,360 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי, 16 נפצעו והולכת רגל נהרגה בתאונות דרכים

סיכום פעילות צוותי מגן דוד אדום במהלך יום הכיפורים תשפ"א:

לצד הסגר הנרחב ומגבלות הקורונה, צוותי מד"א נקראו גם בשנה זו לאלפי בני אדם במהלך צום יום הכיפורים. החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל-2,360 בני אדם ברחבי הארץ, מהם 1,818 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים, זאת בהשוואה ל-2,491 חולים ופצועים שטופלו על ידי מד"א אשתקד, כאשר 1,852 מהם פונו לבתי החולים.

דובר מד"א זכי הלר, סיכם את אירועי יום הכיפורים תשפ"א במגן דוד אדום.

צוותי מד"א טיפלו במהלך הצום ב- 305 בני אדם שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע (עליה של 15% בהשוואה לשנה שעברה). עשרות מבין אלפי המטופלים היו מתפללים בבתי הכנסת, אשר קיבלו טיפול רפואי, וחלקם אף פונו להמשך טיפול בבית חולים. צוותי מד"א הוזעקו לפינוי 136 יולדות לבתי החולים, בהן 2 נשים אשר כרעו ללדת, ויולדו על ידי החובשים והפראמדיקים של מד"א באמבולנס בדרכן לבית החולים, בערים ירושלים ובית שמש.

גם השנה, למרות הסגר והגבלות ההתקהלות, היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 129 בני אדם נפצעו, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ (ירידה של 50% בהשוואה לשנה שעברה), מהם 5 בינוני, נערה בת 13 שהתנגשה עם האופניים בעץ בתל אביב ופונתה לבי"ח איכילוב עם חבלת ראש ו-גבר בן 35 שנפל מאופנים חשמליים במהלך רכיבה ברחוב א.ד. גורדון בפתח תקווה ופונה לבי"ח בלינסון כשהוא סובל מחבלה בראשו ו-3 נערים כבני 10 ו-12 שנפצעו בבטנם ובגפיים מכידון האופניים בחולון, ירושלים וטבריה.

בתאונה קטלנית בכפר חילף נהרגה הולכת רגל בת 54 שנפגעה מרכב ו- 16 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בתאונות דרכים ברחבי הארץ. 18 בני אדם נפצעו באירועי אלימות ברחבי הארץ, בהם גבר בן 25 שנדקר בקטטה בחולון ופונה במצב בינוני וולפסון.

לצערנו, גם השנה, נרשמו 2 תקריות של יידוי אבנים והפרעה לאמבולנס של מד"א בחדרה.

מעבר לאמור לעיל טיפלו במד"א במספר אירועים חריגים:
– אתמול (27.9) בשעה 20:44 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על הולכת רגל שנפגעה מרכב בכפר חילף. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח רמב"ם אישה בת 54 במצב אנוש עם חבלת ראש תוך כדי פעולות החייאה, בבית החולים נקבע מותה. *חובש בכיר במד"א רונן שלום* סיפר: "הפצועה שנפגעה מהרכב שכבה בשולי הכביש מעבר לגדר ההפרדה כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מחבלת ראש קשה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים ומתן תרופות שם הרופאים המשיכו להיאבק על חייה אבל לבסוף נאלצו לקבוע את מותה."

– היום (28.9) בשעה 08:33 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן על פועל שנפל מגובה באתר בניה במסעדה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד"א לבי"ח רמב"ם גבר בן 48 במצב בינוני עם חבלת ראש שנפל מגובה של כ- 4 מטר.

– היום (28.9) בשעה 10:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על פעוטה שנכוותה מכוס מים רותחים בבית בקרית מלאכי. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח אסותא באשדוד כשהיא סובלת מכוויות בפלג גופה העליון.

– היום (28.9) בשעה 15:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ילד שככל הנראה נפל מגובה של 3 מטר והובא למרפאה מקומית בטייבה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח בלינסון ילד כבן 10 במצב בינוני עם חבלת ראש.

במהלך יום הכיפורים סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים ברחבי הארץ 38 מנות פלסמה לטיפול בחולי קורונה במצב בינוני וקשה (2 מנות לכל מטופל) ו-298 מנות ומרכיבי דם.

בהתרמת הדם המסורתית שנערכה בזיכרון יעקב בערב יום הכיפורים נתרמו 291 מנות דם, שיסייעו להציל את חייהם של כ-900 חולים ופצועים.

גם במהלך יום הכיפורים המשיכו במד"א את המלחמה במניעת התפשטות נגיף הקורונה ודוגמי מד"א מהמגזר הערבי לקחו 1,595 דגימות ביישובי המגזר.

יחד עם זאת, כמדי שנה בעת החגים, והשנה גם בעקבות מגבלות הקורונה קיים מחסור חמור בדם ובמגן דוד אדום קוראים לציבור לבוא ולתרום דם, גם בימי הסגר. פרטים על נקודות ההתרמה של שירותי הדם של מד"א שיוצבו בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ, גם בימי הסגר, ניתן למצוא ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון, באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-9101101.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "גם השנה, על אף הריחוק החברתי והסגר המחמיר, נדרש הארגון להעניק שירותי חירום לאלפי מקרים ברחבי הארץ, נוכח תאונות דרכים, תאונות אופניים, התייבשות, עילפון ועוד. לצד המאבק בנגיף הקורונה, אותו המשיך להוביל הארגון גם בשעות הצום. כולנו תקווה כי יחד, תוך אחריות אישית והקפדה על הנחיות משרד הבריאות, נצליח להתגבר על הגל השני ולקטוע את שרשרת ההדבקה. כולנו תקווה כי אנו בדרך לימים טובים יותר. אני מאחל לעם ישראל חג סוכות שמח ורק בריאות. גמר חתימה טובה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:01, יום שלישי (9.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה