חדשות בארץ

מנהל המרכז הרפואי לגליל: "הוריתי להפסיק את קליטתם של חולי קורונה נוספים"

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, הודיע היום כי החליט להפסיק את קליטתם של חולי קורונה נוספים בעקבות העומס הגדול במחלקות הקורונה וביחידות לטיפול נמרץ, במיוחד בכל הקשור לחולים קשים ומונשמים.

נכון לעכשיו מאושפזים בשלוש מחלקות הקורונה 85 חולים מאומתים, מתוכם 30 חולים במצב קשה (שלושה מהם מונשמים), 27 חולים במצב בינוני והשאר קל. אלא שהבעיה אינה רק חולי הקורונה, אם כי העובדה שבמרכז הרפואי ישנם 30 חולים קשים ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי, וכמו כן חולים נוספים בטיפולי נמרץ ילדים, נוירוכירורגי ולב.

"כמות הצוותים המיומנים שעומדת לרשותי נכון לעכשיו ויכולה לטפל בחולי קורונה קשים היא מועטה ביותר", מסביר פרופ' ברהום.

"האפשרויות שעמדו לרשותי היו להעביר חולים קשים נוספים למרכז הארץ, כדי שיטופלו ע"י צוותים מיומנים, או שאנחנו נטפל בהם ע"י צוותים אותם הדרכנו. הצוותים שאנו הדרכנו הוכשרו למקרה שהמערכת נמצאת כולה במצב של אי ספיקה. תודה לאל, זה לא המצב כרגע. אין שום סיבה שאני אטפל בחולים קשים ומונשמים ע"י צוותים לא מיומנים, אם אני יכול לשנע אותם למרכז הארץ. אני עושה הערכת מצב כל בוקר וכל ערב, ונכון לעכשיו החלטתי שלא להעביר חולים למרכז. יחד עם זאת, במצב הנוכחי אתקשה מאוד לקלוט חולים נוספים, מכיוון שאין לנו מספיק צוות מיומן לחולים קשים ומונשמים, ולכן הוריתי על הפסקת קליטתם של חולי קורונה".

יצוין כי במרכז הרפואי לגליל ישנן שלוש מחלקות קורונה עם תפוסה של למעלה מ-90 אחוזים: מחלקת כתר גריאטריה (המחלקה הראשונה והוותיקה ביותר), כתר מונשמים (באגף השיקום) וכתר א'.

נכון לעכשיו, ישנן שלוש מחלקות פנימיות בלבד שהינן פעילות במרכז הרפואי. מתוך שלוש המחלקות הפנימיות האחרות, ישנן שתי מחלקות שעוברות שיפוצים כדי להסב אותן למחלקות קורונה ומחלקה שכבר הפכה באחרונה למחלקת קורונה (כתר א') ומתמלאת במהירות רבה.

(בתמונה: פרופ' ברהום באחת ממחלקות הקורונה. צילום: אלי כהן)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:18, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה