חדשות בארץ

‏בשל לחץ המפלגות החרדיות: נדחה הדיון בקבינט הקורונה שהיה אמור לאשר סגר בערים אדומות

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הדיון שתוכנן אחר הצהריים בועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים" במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה.

במקביל לדחיית הדיון, נתניהו נפגש עם השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני כדי לדון בחלופות לסגר.

החרדים נחושים למנוע את הטלת הסגר וטוענים כי המהלך יפגע בציבור בצורה אנושה, מבחינה נפשית, בריאותית וכלכלית.

הלחץ החל ב‏מכתבם של ראשי הרשויות החרדים לנתניהו: "רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו".

המכתב שנשלח לנתניהו.

לשון המכתב: "כמי שניהל את המשבר הזה, מעולם לא טרחת לשמוע את קולנו, להבין את המצוקות ולנסות לקדם יוזמות ממשיות לשיטוח עקומת התחלואה. אוזנך לא הייתה קשובה אלינו ולא טרחת לשאול, להבין וללמוד מה מאפיין חתך ניכר באוכלוסייה בישראל. למרבה הצער לא שלחת אתה או מי מטעמך לשמוע באופן ישיר את מתודות העבודה שלנו, ואת מכלול הצעדים שייעשו ויצליחו בהידברות מתמדת ומכבדת מול ההנהגה הרוחנית של הציבור הזה, ביוזמתיות ובהבנת עומק".

ראשי הערים מדגישים כי האשמה על נתניהו בלבד, ולא על פרויקטור הקורונה רוני גמזו: "במקום זה בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים וכדו', בעוד אתה האיש שמכריע גורלות. הקול הוא קולך, ההכרעות הן שלך כמי שמוביל, מנחה ומכריע".

עוד הוסיפו: "פעם אחר פעם הטלת סגר ועוד סגר על הערים החרדיות. הן מעולם לא הניבו שינוי של ממש. בהחלטות אותן קיבלת אתה בקולך מעל ראשנו גם אם מאחורי שמות של קבינט או ה'ממונה', הפכת את הציבור החרדי לשק החבטות והריצוי של תושבי המדינה, ללא רגע של מחשבה על סבלם של רבבות הובלת להחלטות אלו פעם אחר פעם. בימים אלה הובלת שוב באופן מכוון לכך שיוטל סגר על הערים החרדיות ערב חגי תשרי. בכאב ובזעם עצור אנו רואים יום אחר יום כיצד כבודם של גדולי התורה, חיי התורה, מנהגי הקהילות וכבוד המסורת של מרבית תושביה היהודים של הארץ הזו, נרמסת על ידך באופן שלא זכור כמותו".

לסיום הצהירו: "אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיבית של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי. אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
רפי לאופרט
רפי לאופרט
לפני 4 שנים

להפסיק את סחטנות הדתיים. המבחן היחיד חייב להיות בריאותי.
את האחריות לשמירה על הוראות הבטיחות במישור האישי, יש להטיל על הפרט. במרחב ציבורי הנותן שירות מסחרי על העל המקום או מי שמחזיק ברישיון להפעלתו.
להחמיר העונשים. לחייב בענישה כאדר מתבצעת עבירה מוכחת, ולרענן מול הציבור את סמכויות האכיפה של המשטרה ואת חובת הציות להוראות. יד להטיל סנקציות חריפות על עבריינים סידרתיים, לרבות שלילת רשיונות.
להפעיל בעולם החרדי הקבוצתי, אותם עקרונות כמו בעולם העיסקי. אם שיוויון, אזי שיוויון בכל.
תפילה אפשר לקיים זמנית גם במספר מצומצם של נוכחים ובמקומות סגורים ומבוקרים. כך ניתן לעקוב טוב יותר גם אחר מוקדי הדבקה…
אם ליצמן רוצה להתפטר, שיתפטר. בשום מקרה אין להניח לו להכתיב מהלכים שיחריפו את המגיפה. הוא תרם כבר מספיק כשר הבריאות רחל"צ.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:22, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה