ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏מנכ"ל רשות שדות התעופה: "כ-5,000 אנשים טסו אתמול מנתב"ג"

עם פתיחת השמיים אמש, קיימה הבוקר הוועדה בראשות ח"כ עפר שלח ישיבת מעקב לדיון בעתיד התעופה בעידן הקורונה וקיבלה עדכונים מגורמי המקצוע:

• 5000 איש טסו אמש מנתב"ג.

• יוון הגבילה את ישראל ל-600 טסים בשבוע בלבד.

• בסיני יש תחלואה גבוהה ויכולת מוגבלת לביצוע בדיקות.

• בקרוב: מתווה חדש ליציאת אנשי עסקים למדינות 'אדומות'.

• בקרוב: מתווה חדש לקבוצות תיירים שיכנסו לישראל.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "פתיחת השמיים בקרוב קריטית לעולם העסקים והנופש בישראל. חיוני לעבור בהקדם לעולם שיתמקד בנוסע הבודד – ביכולת לבדוק, לבודד חולים ולשחרר את הבריאים – כדי להניע את התחום הקריטי הזה. הקורונה תהיה אתנו זמן רב; זה מחייב ליצור תנאים לטיסה בטוחה לנוסע הבודד, ובהקדם"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "בסיכום נקבע כי גם אם סטטוס המדינות אליהן טסים הישראלים עכשיו ישתנה, זה יישאר למי שיצא באותה הגדרה – עד שיחזור, ע"מ שיוכל לחזור לעבודה ולביתו. במשרד הבריאות מפעילים את האמצעים בפיתוח לגבי בדיקות מהירות ובנוסף מקדמים מהלך של איגום מטושים, כך שיהיה אפשר להכניס כמה מטושים למבחנה אחת וזה יאיץ את המהירות לקבלת תוצאות וזה יכול להיות אפקטיבי לדוגמא בשדה תעופה.

גרוטו הוסיף כי עד לסוף החודש יוגש לקבינט הקורונה מתווה להכנסת קבוצות תיירים מאורגנות לארץ שישהו ויתנהלו בתוך קפסולה ותחת מעקב.

עוד עדכן גרוטו כי "עובדים על מתווה 'אדום אדום' – יציאה המיועדת לאנשי עסקים למדינות אדומות. הבעיה שלנו היא כעת בהגדרה מי הם אנשי עסקים אבל רוב התכנית כבר נבנתה.

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות: "רוב המדיות המפותחות המערביות לא רואות בדיקות כתחליף לבידוד- בחודשיים האחרונים היינו בקשר עם למעלה מ-10 מדינות להסכם פתיחה הדדית. העניין נעצר מכך שעברנו מסטטוס ירוק לסטטוס אדום. אנחנו נצטרך לרדת לרף של האיחוד האירופי כאשר מס' המקרים החדשים יירד ל200 מקרים חדשים ביום – 25 למיליון נפש . אנחנו מאוד רחוקים משם.
במצרים יש תחלואה גבוהה ויכולת מוגבלת לביצוע הבדיקות".

יעקב גנות, מנכל רשות שדות התעופה, עדכן בוועדה כי אתמול טסו כ-5000 איש מנתב"ג והכל מתנהל כשורה בקבלת הערכות בדיקה והאישורים ע"י הצוות בנתב"ג.

שמואל זכאי, מנכל נתב"ג: "לא כולם ברור להם הכללים ואישורי הבדיקות שהם צריכים להביא – רק הבוקר 21 איש לא הורשו לעלות לטיסה ליוון כי הביאו את תוצאות הבדיקה בעברית.

מספר הישראלים שיש להם אישור כניסה ליוון עומד על-600 לשבוע בלבד –. אנו עובדים כרגע על תהליך עם ממשלת יוון שישראייר תקבל להטיס 300 איש והמקבילה היוונית תקבל עוד 300.

המגבלות של נמל התעופה בימי קורונה נקבעת לפי הריחוק החברתי והקיבולת ירדה בגלל שלא רוצים שיהיה עומס במסועי הכבודה ולכן יש 6 טיסות נכנסות בשעה ו12 טיסות יוצאת בשעה. ירדנו מ48 טיסות בשעה ל- 18.

מקווים שתהיה פריצת דרך טכנולוגית שתאפשר בדיקות קורונה מהירות לטסים. מאז שנכנס פרום' רוני גמזו לתפקיד יש שינוי משמעותי לטובה. כיום, החברות העסקיות הישראליות לא יכולות לפגוש אנשים ולייצר עסקים ולכן ברור שאנחנו צריכים לבנות אפשרויות יציאה נוספות".(קרדיט תמונות: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:55, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה