ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

מליאת הכנסת אישרה את תוכנית הסיוע הכלכלי לכל תושב | כך יחולקו המענקים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש – מענק חד-פעמי) (הוראה שעה), התש"ף-2020, כאשר 68 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

במסגרת התוכנית כל תושב מעל גיל 18 יהיה זכאי למענק בגובה 750 שקל, ומענק נוסף של 500 שקל בעבור כל ילד עד לילד הרביעי במשפחה. החל מהילד החמישי יתקבל מענק בגובה 300 שקל לכל ילד נוסף.

מקבלי קצבאות התלויים במבחן הכנסה כגון נכות, אבטחת הכנסה, השלמת הכנסה, סיעוד, מזונות, ניצולי שואה נצרכים, עולים נזקקים, ואוכלוסיות נצרכות נוספות יהיו זכאים למענק כפול עבורם, משמע סכום חד פעמי בגובה 1,500 שקל.

חיילים או משרתי שירות לאומי שהשתחררו או עתידים להשתחרר במהלך שנת 2020 יהיו זכאים לתוספת של 500 שקל, כך שסך המענק יעמוד על 1,250 שקל.

בעלי הכנסות גבוהות העולות על 651 אלף שקל בשנה (החייבים במס לפי שנת 2018), לא יהיו זכאים למענק בעבור עצמם אך יקבלו מענק עבור שאר בני המשפחה ככל שאלה עומדים בתנאי הזכאות.

המענק ישולם באופן אוטומטי לכל מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי השונות.

יתר הזכאים יוכלו להירשם באתר הביטוח הלאומי בצירוף פרטי חשבון הבנק שלהם ולקבל את המענק עם תום השלמת הפרטים. את הבקשה יהיה ניתן להגיש עד 24 חודשים מיום תחילת החוק.

בנוסף, הופחת מס הרכישה לרוכשי דירה שניה ומעלה.

מהביטוח הלאומי נמסר כי "הפעימה הראשונה של המענק האזרחי עבור ילדים מתחת לגיל 18 – תשולם ביום ראשון. כל השאר יקבלו במועד אחר."

מאיר שפיגלר, מנכ״ל הביטוח הלאומי, אמר כי ״פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו״.

שר האוצר ישראל כץ אמר לפני ההצבעה: "אני שמח שהחוק הזה מקבל תמיכה רחבה כדי להעביר מסר לציבור שאנחנו, הממשלה, הכנסת עם הציבור כתף אל כתף ביחד, נסייע ברוח של ערבות הדדית של תמיכה וסיוע, כדי לעבור את התקופה הקשה הזאת ביחד, עד לעתיד ורוד ומבטיח בעוד שנה או פחות כאשר יימצא אותו חיסון ונחזור לפעילות של צמיחה ושגשוג".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הציג את ההצעה ואמר: "אחד מהחוקים שיותר מכבדים אותנו ואנחנו גאים בו זה החוק הזה. אני משבח את שר האוצר על-כך שבניגוד למחשבה הראשונית שהייתה מוטעית, גם ילד שביעי הוא רעב גם ילד שביעי צריך לתת לו ארוחת צהריים, אם נותנים. יש מדינות שאולי לא נותנים אבל ברגע שאנחנו החלטנו לתת, וזאת החלטה נכונה, אנחנו נותנים לכולם. אנחנו נותנים לילד השביעי והשמיני ואנחנו נותנים לחייל משוחרר ואנחנו נותנים לכל מי שנמצא כאן כאזרח המדינה, אנחנו נותנים לו סיוע. החוק מעמיד את ישראל כמדינה שבה אין אפליה."

ח"כ אחמד טיבי: "לא רק משפחות חרדיות וערביות יש להן 4 ילדים, זה חותך את כל החברה. אהבתי את מה שאמר גפני, מי אמר של ילד השלישי מגיע ולרביעי לא מגיע, צדק הוא לרביעי והוא לשלישי, אם לא אנחנו מענישים את הילד. ח"כ גפני, אתה בולדוג במובן החיובי, כשאתה מתמקד במטרה – חלאס. לכן וידעתי כבר לפני שבועיים שאנחנו הולכים לנצח."

ח"כ אביגדור ליברמן: "מה זו התוכנית מענקים של הממשלה? זה למעשה סדר עדיפויות שהממשלה קובעת לעצמה. אני אומר שכולם זכאים אבל אף פעם אין מספיק כסף, אין מספיק תקציב, ולכן צריך לקבוע סדר עדיפויות. מה שראינו בתוכנית הזאת זה שמי שקובע את סדר העדיפויות לממשלה זה גפני ואחמד טיבי.
מי שקיבל עונש בתוכנית המענקים זה כל אותם חבר'ה צעירים עד גיל 28 שאין להם ילדים, הם יקבלו פחות מכל שאר האוכלוסייה. כל הקצינים הפעילים עד גיל ,28 65% מהם אין להם ילדים. כי הם קודם כל עשו את השירות הצבאי, ואחר כך היו שנתיים שלוש בקבע, ואחר כך הלכו ללמוד, ואחר כך הם הלכו לקבל מקצוע ולהתבסס. הם מגיעים לגיל 28 אחרי שנשאו בכל החובות, טרם התחתנו והביאו ילדים והם מקבלים על זה עונש."

ח"כ מירב מיכאלי: "לא הבנתי איך בחוק הזה דחוף להכניס בלי דיון בלי הליך ראוי, עזרה דווקא לאנשים שיכולים להרשות לעצמם לקנות דירה שנייה ב16 מיליון ₪. אני גם רוצה לדעת מי ישלם את כל המסים האלה? בחוק הזה עכשיו אתם תיתנו פה הנחה לאלה שיקנו כל מיני פנטהאוזים יפים כדירה שנייה, מי ישלם? מי יפצה את מדינת ישראל ואת אוצר המדינה הולך ומידלדל מהמשבר הקורונה הגדול על הכסף הזה שלא ישולם לה?"

(קרדיט צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:40, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה