חדשות בארץ

‏השר אוחנה מפעיל את החוק הנורבגי ופורש מהכנסת: "מגשים את רעיון הפרדת הרשויות"

הבוקר (ג') השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע כי בכוונתו להיות ח"כ הראשון מתנועת הליכוד שיפעיל את החוק הנורווגי.

בפוסט מפורט שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו, השר אוחנה כתב:

"החלטתי להיות השר הראשון מהליכוד להפעיל את החוק הנורווגי ולהשהות את חברותי בכנסת (לא מהממשלה).

צעד זה מגשים לענ"ד את הרעיון הדמוקרטי של הפרדה בין הרשויות.

שר שהוא חבר כנסת, תופס מקום של ח"כ שהיה יכול להיות פעיל בתחומי העשייה הפרלמנטריים: להשתתף בוועדות, בדיונים במליאה, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר, שאילתות וכד'.

חלק מהביקורת על חברי הכנסת, שאינה מוצדקת, מדברת על נוכחותם הדלה בוועדות: אף ח"כ לא יכול להיות חבר בחמש וועדות (כך הייתי כח"כ) ולפעול בכולן בצורה יעילה.

חלק גדול מהדיונים בוועדות נערכים במקביל, והח"כ צריך לבחור באילו מהן להשתתף.

כאשר שר תופס מקום של ח"כ מחד, אך איננו יכול להיות חבר ו/או להשתתף בדיונים בוועדות הכנסת, הדבר יוצר עומס רב – ולכן בהכרח מגביל משמעותית את יכולת התפקוד של חברי הכנסת.

גם עבור המשרד הממשלתי, בוודאי משרד גדול ומשפיע כמשרד לביטחון הפנים, נכון שיהיה שר במשרה מלאה, קל וחומר בעת הזאת בה התמודדות הממשלה עם בלימת התפשטות נגיף הקורונה בעיצומה.

הדברים נכונים במיוחד כאשר הבא בתור ברשימת הליכוד לכנסת, כלומר מי שצפוי להתחיל את כהונתו בכנסת הוא חברי הטוב עמית הלוי, מייסד וראש המכללה למדינאות.

עמית עוסק בסוגיות המדיניות כבר שנים רבות, ומעורב בעשיה הפנים ליכודית והלאומית באופן מאוד משמעותי.

הוא אמור היה להכנס כבר לכנסת ה-21 ("מועד א'") ובהליך משפטי הנוגע לעניין ספירת הקולות הוא הוכיח זאת, אף שהעניין עוד תלוי ועומד.

זכור לי היטב שהייתי במצב דומה בכנסת ה-20 (משך מספר חודשים הייתי "הבא בתור") וקיוויתי שמי משרי הליכוד יפעיל את החוק הנורווגי כדי שאתחיל לכהן בכנסת.

לכן יהיה זה צדק פואטי שדווקא אני הוא האיש שיכניס – ודווקא את עמית. אין לי ספק שהוא יהווה תוספת מאוד משמעותית ואיכותית לסיעת הליכוד ולכנסת ישראל.

אמשיך בתפקידי כשר לביטחון הפנים במשרה מלאה, ואפעל כדי שכלל הגופים במשרד, ובראשם משטרת ישראל – יהיו חוד החנית בשמירה לא רק על שלומו וביטחונו של הציבור – אלא גם על חירותו וזכויותיו.

כבר לאחר חודשיים בתפקיד, אני מאמין שיש למשטרה את הפוטנציאל לעמוד בהצלחה במשימה החשובה הזו.

בהצלחה רבה לעמית!"

(קרדיט תמונה: המכללה למדינאות)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 13:29, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה