חדשות בארץ

חייו של גבריאל עטל בן 13 שלקה בדום לב במהלך משחק כדורגל בנהריה ניצלו

משחק הכדורגל של הנערים בנהריה כמעט והסתיים בטרגדיה. לפני כשבוע, נפגשנו אילון גבריאל עטל בן ה-13 וחבריו למשחק כדורגל שכונתי. לפתע, בעיצומו של המשחק, החזיק אילון את חזהו, לקה בדום לב והתמוטט על הרצפה. חבריו המבוהלים צלצלו למוקד 101 של מד"א ובהדרכה טלפונית מהחובשת במוקד, החלו להעניק לו סיוע רפואי ראשוני ולבצע פעולות החייאה בסיסיות עד להגעת צוותי מד"א.

בתוך מספר דקות, הגיע למקום אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א – אשר החלו לבצע באילון פעולות החייאה מאומצות שכללו הנשמות, עיסויים, מתן תרופות ומכות חשמל ממפעם (דפיברילטור). לאחר דקות ארוכות של פעולות החייאה ליבו של הנער הצעיר שב לפעום ומצבו התייצב במעט. הפראמדיקים של מד"א המשיכו את הטיפול הרפואי תוך כדי הפינוי לבית החולים שם המשיכו הרופאים להיאבק על חייו עד שהתעורר ושב להכרה.

חובש בכיר במד"א פיראס רייס, שהגיע ראשון למגרש הכדורגל שחזר: "מיד שהגעתי למגרש ראיתי נער צעיר מחוסר הכרה ואת האנשים שהיו במקום מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה של החובשת מהמוקד של מד"א. התחלנו לבצע פעולות החייאה מתקדמות, ובעזרת הצוות מהניידת טיפול נמרץ – ביצענו החייאה מתקדמת שכללה מתן מכות חשמל."

עמית אורנשטיין, פאראמדיקית מד"א, סיפרה: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ למגרש והמשכנו את פעולות החייאה. זו לא סיטואציה שכיחה לבצע פעולות החייאה בנער צעיר וממש נלחמנו עליו. בשניות הראשונות אחרי מתן מכות החשמל ראיתי על המסך של מכשיר הדפיברילטור שליבו של אילון שב לפעום והייתה לכולנו הקלה גדולה. החברים שלו ממש צעקו משמחה במגרש." עוד הוסיפה עמית "לראות היום את אילון עומד על הרגלים זה מרגש מאוד. כפראמדיקית במד"א, אין הרגשה טובה יותר מאשר לדעת שיש לי חלק בזה שאילון חזר לחיק משפחתו ומחייך "

משי עטל, אימו של אילון אמרה: "אין לנו מילים להודות לחובשת במוקד מד"א שהדריכה את מי שהיה בסביבתו של אילון כיצד להתחיל לבצע את פעולות ההחייאה ולצוותים שהגיעו במהירות למגרש הכדורגל והחזירו לנו את אילון. אין לנו ספק שבלי הטיפול המסור שלהם בדקות הראשונות והקריטיות אילון לא היה איתנו היום. החיבוק החם של פיראס ועמית שהגיעו לבקר את אילון בבית החולים עוד כשהוא היה מחוסר הכרה חיזק אותנו וסייע לנו לעבור את הרגעים הקשים עד שאילון התעורר וחזר אלינו. בזכותם זכינו בילד בחזרה."

(צילום: דוברות מד"א)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:16, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה