ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏הממשלה אישרה את חבילת הסיוע לעצמאים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ הביאו לאישור הממשלה החלטה על מענקי סיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שהכנסתם נפגעה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, עד לסכום של 7,500₪.

כדי להבטיח כי יינתן סיוע מהיר לעצמאים ולבעלי השליטה קבעה הממשלה כי התהליך ייצא לדרך עם קבלת ההחלטה, ובימים הקרובים יכנס התשלום לחשבונות הבנק. לגבי מי שבקשתו לקבלת מענק הפעימה השנייה טרם אושרה (או טרם הוגשה) יינתן המענק יחד עם תשלום מענק הפעימה השנייה.

עוד החליטה הממשלה להטיל על שר האוצר להפיץ את תזכיר החוק של התוכנית לסיוע כלכלי שתכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה, וכן השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים. עוד יפיץ שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, תזכיר לתיקון חוק יסוד: משק המדינה להגדלת ההוצאה הממשלתית לצורך מימון ההוצאות הכרוכות ביישומו של חוק תכנית הסיוע הכלכלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "ביום חמישי האחרון הודעתי ביחד עם שר האוצר על רשת ביטחון כלכלית בשנה הקרובה. אנחנו מביאים היום לממשלה את הצעד הראשון של התוכנית הזאת. אנחנו נכריז על מקדמה מיידית לעצמאים ולבעלי שליטה.

התמיכה הזאת, המענק הזה, איננו תלוי בחקיקה והנחנו שהוא יופעל כבר היום, ילחצו על הכפתור כדי שהכסף יגיע לחשבונות בימים הקרובים. אני מבקש בגמר דברי מערן יעקב מרשות המיסים, לדווח לנו איך הדבר הזה יתבצע. אני גם מתכוון לעקוב במעקב שוטף אחר הביצוע.

מחר אנחנו נביא לממשלה את יתרת התוכנית שתגיע גם לכנסת ותעבור בחקיקת בזק בשיתוף פעולה, אני בטוח, של כל חברי הקואליציה. התוכנית הזאת תביא לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים ודאות בשנה הקרובה, ל-12 החודשים לפנינו, בכסף ישיר בחשבון.

אני חייב להגיד לכם שביום שישי נפגשתי שוב עם בעלי העסקים ונציגי החברות, ושמעתי את הצרכים ואת הבעיות שעלו מהשטח, ובייחוד את החשש שלהם שיהיו כל מיני גורמים, כל מיני אנשים, שיפלו בין הכיסאות. לצורך זה, וגם לצורך שיח שוטף הנחיתי להקים באופן מיידי פורום משותף, שולחנות עגולים, יחד עם העצמאים, יחד עם בעלי העסקים כדי שנוכל לפתור את הבעיות.

אני מתכוון יחד איתכם לקבל את שיא שיתוף הפעולה, זה מה שאנחנו צריכים כרגע, שנעבוד כולנו כדי לתמוך בתוכנית החשובה הזו ושכל אחד במשרדו יקל בבירוקרטיה ויסייע לעסקים העצמאיים.

אנחנו יכולים להתגבר על הקורונה, או לפחות להביא את ישראל לשגרה כלכלית ובריאותית שמאפשרת לנו לחיות בצורה סבירה בשנה הקרובה. זאת המטרה, זהו הצעד הראשון".

גם השר לשיתוף פעולה איזורי אופיר אקוניס (הליכוד), התייחס הבוקר (א׳) בפתח ישיבת הממשלה לתכנית הסיוע הכלכלית ואמר ש״יש כאן התקדמות היסטורית ומשמעותית שלפיה עצמאיים יקבלו גם כן מענקי סיוע ודמי אבטלה. הדבר הזה חייב להמשך גם אחרי משבר הקורונה בדמות דמי אבטלה לעצמאיים, כפי שמשתקף בתכנית המלאה שתאושר מחר בממשלה.

המדיניות שלנו צריכה להתמקד בהחזרת סקטורים לעבודה ואת זאת אפשר להשיג גם על ידי הורדת מיסים רוחבית במשק, מיסים ישירים על האזרחים ומס חברות, לצד תכניות הסיוע״.

השר אקוניס הציע בנוסף לממשלה לפתוח מחדש את חדרי הכושר ואת הבריכות הציבוריות, בכפוף למגבלות התו סגול.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
חרי
חרי
לפני 4 שנים

הממשלה טעתה בגדול למה לא למדו מגרמניה שילמו למעבידים שלא יפטרו .יש כאלה מנצלים מקבלים חלת ולא ממהרים לחזור לעבודה מקבלים 70 אחוז מהשכר הם בחופש ולא ממהרים לחזור

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:03, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה