חדשות בארץ

‏ועדת השרים אישרה: הגבלות על שכונות בירושלים, בית שמש, לוד, רמלה וקריית מלאכי

ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה להכריז על האזורים הבאים כאזורים מוגבלים למשך 7 ימים, החל מיום ו', 10.7 בשעה 13:00 ועד יום ו', 17.7 בשעה 8:00.

1) בית שמש – שכונות נחלה ומנוחה וקנה הבושם:

2) ירושלים – שכונות רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף:

3) לוד – שכונות גני יער וס"ח:

4) רמלה – שכונת עמידר ביל"ו:

5) קריית מלאכי – אחוזת רוטנר ושכונת חב"ד:

בנוסף החליטה ועדת השרים להכריז על שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום בעיר לוד כאזור מוגבל למשך 5 ימים נוספים לאחר פקיעת ההכרזה הקודמת, החל מיום ו' 10.7 בשעה 13:00 ועד ליום ד', 15.7 בשעה 8:00.

באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל וכן תוגבל התנועה ופעילות העסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

נוסף על האמור, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום בהקדם על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך החל מגיל 10 בעיר מודיעין עילית, בעיר בית שמש ובשכונות ג', ז' וח' בעיר אשדוד.

הממשלה ביקשה כי הסגרים יכנסו לתוקף מחר על הבוקר, השר דרעי דרש שיכנס לתוקף במוצ״ש אך נתניהו סיכם על מתווה ביניים כי הסגרים וההגבלות יכנסו לתוקף מחר בשעה 13:00.

בתוך השכונות יש לפעול בהתאם להנחיות לריחוק חברתי של משרד הבריאות ובכלל זה עטיית מסכה בשטחים ציבוריים.

על מנת לאכוף את הגבלות התנועה, תקים המשטרה מחסומים בדרכי הגישה לשכונות, המחסומים יאוישו בשוטרי משטרת ישראל, שימנעו תנועה לא הכרחית.

בנוסף יפעלו שוטרי משטרת ישראל בכוחות מתגוברים בתוך השכונות על מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולמנוע את התפשטות הנגיף.

על פי התקנות לשעת חירום (נגיף קורונה החדש/אזור מוגבל), התש"ף 2020 שנקבעו על ידי הממשלה

רשאים לצאת מהאזור המוגבל למטרת:

▪️קבלת טיפול רפואי שלא ניתן לקבל באזור המוגבל.

▪️הליך משפטי שמחייב נכוחות מחוץ לאזור המוגבל.

▪️הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

▪️העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

▪️שוטרים, אנשי צוות רפואי או חיילים תושבי הישוב במסגרת תפקידם.

▪️בנוסף ניתן לצאת לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מ- רח"ל – רשות חרום לאומי.

פניה לרחל לקבלת אישור מבוצעת בטלפון 104.

רשאים להיכנס לאזור המוגבל:

▪️תושבי האזור המתגוררים בו בדרך קבע.

▪️כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת.

▪️העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

▪️בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה (כב"ה, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל), צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.

▪️בנוסף ניתן להיכנס לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מ- רח"ל – רשות חרום לאומי. פניה לרחל לקבלת אישור מבוצעת בטלפון 104 בעברית ובערבית.

בשונה מבעבר, ישנן מגבלות נוספות החלות על יציאה ממקום המגורים בתוך האזור המוגבל, כפי שקבוע בחוק. (ניתן להתעדכן באתר משרד הבריאות.)

שוטרי משטרת ישראל יפעלו על מנת לסייע לתושבים לקיים את הנחיות משרד הבריאות ולהבטיח את בריאות התושבים. התושבים נדרשים להקפיד על קיום ההנחיות, להימנע ממגע ולשמור מרחק זה מזה, לא להתרחק מהבתים יותר מהמרחק המותר למעט הצטיידות במזון או תרופות, להימנע מכל התקהלות ולהקפיד על עטיית מסיכות במרחב הציבורי.

ניתן להיכנס למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104.

מזה כחודש וחצי מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בשבועות האחרונים מספר החולים עלה בצורה משמעותית ואף עבר בימים האחרונים את רף ה-1,200 חולים ליום. בעקבות העלייה, הוטלו בימים האחרונים הגבלות שונות החלות בכלל המדינה, לרבות הגבלות על הפעלת אולמות, מוסדות תרבות, מסעדות, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד, וכן הוגבלו ההתקהלויות ברחבי הארץ. עם זאת, לאור תחלואה משמעותית באזורים המפורטים בהחלטה, וזאת גם לאחר נקיטת אמצעים שונים, נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת.

נכון ל8.7 בשעה 22:00:
בעיר בית שמש יש 269 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 212 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 145%.

בירושלים יש 2,033 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 218 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 121%.

בלוד יש 212 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 278 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 102%.

ברמלה יש 208 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 275 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 117%.

בקריית מלאכי יש 131 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 537 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 368%.

טרם ההמלצה להכריז על אזורים אלה כאזורים מוגבלים נקט משרד הבריאות ביחד עם הגורמים בשטח ושאר הגופים הרלוונטיים ובשיתוף עם הרשות המקומית צעדים שונים לשם צמצום התחלואה על ידי הסברה, אכיפה ופינוי חולים ככל הניתן. במועד זה, נראה שצעדים אלה אינם מספיקים לצורך צמצום התפשטות המחלה באזורים אלה ויש צורך בהכרזה כאזור מוגבל הכולל את כלל ההגבלות האפשריות. ההמלצה היא לנקוט בהגבלות הנ"ל בנוסף להמשך המאמץ האכיפתי, ההסברתי, ולפינוי חולים וחייבים בבידוד ככל הניתן, וכן אמצעים נוספים בשיתוף עם הרשות וגורמים נוספים.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:33, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה