חדשות בארץ

‏נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו כפסע מסגר מלא"

בניגוד להמלצת משרד הבריאות, הממשלה החליטה שלא לסגור את בתי הכנסת. מספר המתפללים המותר יעמוד על 19 איש.

ראש הממשלה נתניהו אמר במהלך ישיבת הממשלה: "אנחנו כפסע מסגר מלא".

כזכור, ביום חמישי האחרון הלחץ של דרעי הותיר עד 50 איש בבתי התפילה.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר אתמול כי הוא צפוי להתנגד לדרישה: "אני אתנגד בכל תוקף ואעמוד על כך שכל הישיבות שלמדו על פי ההנחיות וקיבלו את האישור ימשיכו", עוד הבהיר השר דרעי כי "בתי הכנסת לא יהיו פחות ממסעדות ומועדונים".

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:

"אנחנו לא מרפים לרגע מהמאמצים שלנו בנושא הביטחון. ההצלחה של הלוויין אופק 16 מגדילה מאוד את היכולות שלנו לפעול נגד אויבי ישראל, אויבים קרובים ואויבים רחוקים כאחד. היא מרחיבה מאוד את היכולות שלנו לפעול בים, ביבשה, באוויר וגם בחלל.

אבל במקביל, אנחנו נדרשים לטפל במגפת הקורונה על הקרקע. המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו – אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך.

ברוב הדברים שמובאים לפניכם כאן, אנחנו לא נגענו. ההתמקדות שלנו היא בעיקר בהגבלות בהתקהלות במרחבים סגורים.

זה לא קל. כל שר מייצג כאן ציבור כלשהו, כזה או אחר. גם אני, כולנו. אבל אנחנו מייצגים גם את כלל אזרחי ישראל, וכלל אזרחי ישראל יודעים, או צריכים להבין, שאנחנו חייבים כרגע לעשות פעולות מצומצמות עם הפגיעה הכלכלית המינימלית ביותר שאפשר, כדי להימנע מאותם צעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה. לכן, עלינו לעשות מעשה. כמנהיגים אנחנו נדרשים לטפל בכלל הציבור, בכלל אזרחי המדינה, ולכן ההחלטות האלו באות כחבילה.

אני מציין שבנפרד אנחנו נעבוד ונביא בקרוב מאוד חבילת קורונה כלכלית, כדי לעזור לכל מי שנפגע גם מהצעדים האלה שאנחנו עושים היום, וגם מדברים אחרים. לעזור לעסקים, לעזור לעצמאיים, לעזור לעובדים.

אלה שני צעדים שאנחנו צריכים לעשות, צעדי שמירה על הבריאות ומניעת סכנה לחיים, וצעדי עזרה לכלכלה. אני מבקש את הסיוע של השרים, ואני מבקש להעביר החלטות כבר בישיבה הזאת".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 9:30, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה