ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

המשרד לנושאים אסטרטגיים חשף הונאת רשת של חשבונות מזוייפים ובוטים פרו פלסטינים שקראה להחרים את האירוויזיון בישראל

המשרד לנושאים אסטרטגיים בראשות השר ארדן חשף הונאת רשת של חשבונות מזוייפים ובוטים פרו פלסטינים שקראה להחרים את האירוויזיון בישראל.

בעקבות החשיפה, חברת טוויטר הסירה עד כה מהרשת עשרות חשבונות שהיו מעורבים בהונאה ונבחנת הסרה של חשבונות רבים נוספים

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן: "פעילי ה-BDS האנטישמיים מנסים כל דרך בזויה לפגוע בישראל, גם כאשר מדובר בתחרות שנועדה לחבר בין עמים ותרבויות, אבל אנחנו הוכחנו הפעם שארגוני החרם הם לא רק אנטישמיים ותומכי טרור, אלא שהם גם רמאים, שמזייפים תמיכה בעמדתם. אני שמח שהאמנים לא נכנעו לשקרים ולהסתה ומגיעים לאירוויזיון ואני מקווה שאמנים נוספים שמגיעים לישראל יבינו שאין באמת תמיכה גדולה בעמדות ה-BDS ושמדובר בפייק קמפיין".

המשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשות השר גלעד ארדן, פרסם היום (ה') דו"ח החושף פעילות הונאה רשתית באמצעות חשבונות מזויפים ובוטים שנועדה לפגוע בקיום האירוויזיון בישראל. במחקר מקיף שנערך בחודשים האחרונים על ידי המשרד, זוהו למעלה מ-200 חשבונות מזויפים, עם חשיפה פוטנציאלית של קרוב ל-10 מיליון משתמשים. החשבונות הופעלו על ידי תומכי BDS במטרה להעצים את השיח להחרמת האירוויזיון באופן מניפולטיבי, לייצר מראית עין של מחאה אותנטית כנגד קיום האירוויזיון בישראל ולהפעיל לחץ אינטנסיבי ומדומה על תאגידי השידור והאמנים המשתתפים על מנת שלא יקחו חלק בתחרות.

חלק מהחשבונות הופעלו באופן ממוחשב ואוטומאטי, צייצו עשרות אלפי ציוצים ברשת שנועדו לתת תחושה של תמיכה רחבה בהחרמת האירוויזיון.

בין האמנים שהותקפו על ידי הרשת ו"זכו" למאות ואלפי ציוצים שהופעלו על ידי בוטים וחשבונות מזויפים היו: בילאל חסאני (צרפת), אלסנדרו מחמוד (איטליה), מייקל רייס (בריטניה) שרה מקת'רנאן (אירלנד) וכן הזמרת מדונה. גם מספר תאגידי שידור, ובהם הצרפתי והספרדי, היו נתונים למתקפה המזוייפת.

המחקר החל בנובמבר האחרון, עם האצת הקמפיין להחרמת האירוויזיון בישראל תחת ההאשטג #BoycottEurovision2019, אותו יזם וקידם לראשונה ארגון "PACBI" (The Palestinian Campaign For Academic and Cultural Boycott of Israel), הזרוע התרבותית של ה- BNC, "מפקדת ה-BDS", המנוהלת מרמאללה. הקמפיין השקרי להחרמת האירווזיון זכה לגיבוי של גורמים פלסטיניים הקשורים לארגוני טרור מוכרזים. כך למשל, באסם נעים, בכיר חמאס האמון גם על "תיק ה-BDS" בארגון הטרור, השתתף בעצמו בשתי "סופות טוויטר" שבהן הופעלו בוטים.

באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים וניתוח פרטני ביחס להתנהגות של כל חשבון שזוהה, אותרו 232 חשבונות מזויפים, מתוכם 166 בוטים, שהשתתפו בקמפיין והרחיבו באופן מניפולטיבי את החשיפה אליו. מממצאי המחקר עולה כי רשת בוטים רחבת היקף המכונה #GroupPalestine, קבוצת טוויטר שחלק מפעילותה מתואמת מתוך רצועת עזה ע"י מספר חשבונות admin, היא זו שקידמה שתי "סופות טוויטר" להדהוד מסרי הקמפיין. קבוצה זו מורכבת, בין היתר, מעשרות בוטים וחשבונות מזויפים, חלקם ממדינות כגון אינדונזיה ומצרים, המקדמים את הקמפיינים לפי הנחיות מנהלי הקבוצה.

שתי סופות הטוויטר שנערכו עד כה, נועדו להביא לגידול מניפולטיבי במספר הציוצים בקמפיין. כך למשל, הקמפיין שהחל במאי 2018, צבר במהלך תשעה חודשים כ-40 אלף ציוצים, אך בין ה-23.2.19 ועד ה-5.3.19, בתוך עשרה ימים בלבד, זינק מספר הציוצים ל-95 אלף, יותר מפי שניים. מדובר בקפיצה שאינה אורגנית, המאפיינת קמפיינים בהם נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים לשם הצפת הרשת להשפעה על נושא מסוים.

המשרד לנושאים אסטרטגיים פנה עם ממצאי התחקיר לחברת טוויטר, על מנת שתשקול פעולה נגד החשבונות המזויפים לאור תנאי השימוש של הרשת החברתית, הרואה באופן חמור את תופעת ה"מניפולציה המתואמת" (Coordinated Manipulation) – הצפת הרשת במסרים באמצעות מניפולציה טכנולוגית. לאחר בדיקה ראשונית הוסרו עד כה עשרות חשבונות מזויפים, והשיח מול החברה נמשך בימים אלה.

הרחבה על ארגון PACBI: ארגון "PACBI" (The Palestinian Campaign For Academic and Cultural Boycott of Israel), הוא הזרוע התרבותית של "מפקדת ה-BDS", המנוהלת מרמאללה. ארגון זה אחראי להפעלת לחץ על אמנים שמגיעים להופיע בישראל, בין היתר על הזמרת לורד, להקת רדיוהד, לנה דל ריי, ניק קייב ואחרים ולאחרונה מדונה. ארגון זה, יחד עם גורמים רשמיים ברשות הפלשתינאית, ובראשם ג'יבריל רג'וב, עמדו מאחורי הלחץ העצום שהופעל גם כנגד נבחרת ברצלונה וכוכבה מסי, לחץ שבסופו של דבר הביא לביטול הגעתם לישראל. יצוין, כי כפי שחשף המשרד לנושאים אסטרטגיים, ל- BNC, מפקדת ה-BDS המנוהלת מרמאללה, קשרים לארגוני טרור מוכרזים ובהם החזית העממית, החמאס והג'יהאד האסלאמי.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:58, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה