ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏היועמ"ש מנדלבליט לוועדת ההיתרים: נתניהו לא יכול לקבל 10 מיליון שקלים למימון משפטו

חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שהועברה אל הוועדה למתן היתרים שליד מבקר המדינה, בעניין בקשתו המחודשת של ראש הממשלה להתיר לו לקבל כספים ממר ספנסר פרטרידג' לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות: "נתניהו לא יכול לקבל 10 מיליון שקלים למימון משפטו."

בעקבות חוות דעתו של היועמ"ש, ‏מקורבי נתניהו תוקפים בחריפות: "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ״ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין. ניגוד העניינים של היועמש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו. מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה."

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ: "אני נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל. הם ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות. הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק."

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "מדובר בבקשה רביעית שהגיעה לעולם לאחר שרה"מ הוליך שולל את וועדת ההיתרים במשך למעלה משנה, סירב להעביר לה מסמכים והצהרת הון, ודיווח כי ייקח 'הלוואה' מפרטרידג', רק כדי לבקש לאחר מכן שתהפוך למענק. נזכיר גם כי פרטרידג' הוא עד תביעה במשפטו של הנאשם נתניהו ומצב עניינים בו עד תביעה הוא בעל חוב ופטרונו של הנאשם הוא מצב הזוי, שלא יעלה על הדעת. אנחנו שמחים כי היועמ"ש נענה לדרישת התנועה לאיכות השלטון שלא לאפשר את ההלוואה והורה על המובן מאליו. אנו קוראים כעת לוועדת ההיתרים להעמיק בחוות הדעת ולדחות את הבקשה".

המכתב המלא.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
אזרח יקר
אזרח יקר
לפני 4 שנים

מדנבליט כנראה מפחד שלביבי יהיה פרקליטים טובים שישלחו את מדנבליט לכלא

יהונתן זיל
יהונתן זיל
לפני 4 שנים

מנדלבליט בסופו של יום "יצטרץ לתת את הדין" על מעשיו בעבר ובהווה-הוא פזוט דוח את היום עם קומבינות ותמיכה באנתי נתניהו

אמי
אמי
Reply to  יהונתן זיל
לפני 4 שנים

הגיע הזמן שהאריה יפסיק להתבכיין
ויפסיק לחשוב שהוא מעל החוק

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:39, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה