חדשות בארץ

קבינט הקורונה קבע: חתונות באולמות סגורים עד 250 איש, התקהלויות עד 50 איש

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את קבינט הקורונה לדיון המשך בהגבלות הנדרשות לאור נתוני התחלואה הגבוהים.

שרי קבינט הקורונה החליטו פה אחד על הצעדים הבאים להגבלת התקהלויות והתכנסויות חברתיות:

– אולמות ומופעי תרבות: עד 250 משתתפים

– ברית מילה והלוויות: עד 50 משתתפים

– חתונות: עד י״ז בתמוז, 9.7.20 – עד 250 משתתפים. הציבור ובעלי האולמות נקראים לקיימן עד כמה שניתן במרחבים פתוחים.
מ- י״ז בתמוז עד י׳ באב, 31.7.20 – עד 250 משתתפים במרחב פתוח. בחלל סגור עד 50% מהתפוסה ולא יותר מ-100 משתתפים.

– בתי תפילה והתקהלויות אחרות: עד 50 איש.

– השכלה גבוהה – מעבר למבחנים מקוונים (למעט מקרים שיסוכמו בין משרד הבריאות והמל״ג).

– עבודה במגזר הציבורי – 30% עבודה מהבית (בהתאם להסדרים שייקבעו ע״י נציב שירות המדינה ותוך גמישות ניהולית למנכ״ל המשרד).

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד:

"אנחנו כל הזמן הזה בתוך המתח הזה שבין שמירה על הכלכלה לבין שמירה על הבריאות והחיים. במסגרת הזאת אתמול שר האוצר ואני החלטנו על הארכת תקופת הזכאות של דמי האבטלה עד לאמצע אוגוסט. היום אני בא מקבינט הקורונה וקיבלנו החלטה פה אחד על הגבלות מסוימות על התקהלויות. עשינו את זה פה אחד ועשינו את זה כקבינט שקיבל החלטה מאוחדת. אנחנו נפצה את הגורמים שיפגעו כתוצאה מההחלטות האלה.

מכאן אני הולך לישיבה עם שר האוצר ויועצים כלכליים. אני מתכוון להיכנס בכל הכח לנושא הכלכלי. גם לדאוג שהכסף שהובטח יגיע לאנשים וגם להביא תוכניות חדשות וחדשניות כדי להניע את הכלכלה שלנו."

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בישיבת הסיעה:

• מה שאינו קשור במאבק בקורונה ימתין

• דרשתי בקבינט הקורונה העברת סמכויות למשרד הביטחון שהוא הגוף היחיד שיודע לתכלל ולטפל באירוע

טוב שניתן פתרון למובטלים אך הוא כמו נסיון לעצור דימום עם פלסטר; נקדם מענה ארוך טווח בדיוני התקציב

"צהריים טובים. חזרנו כעת מקבינט הקורונה לאחר שאישרנו מספר הגבלות נדרשות לאור העלייה בהדבקה ובתחלואה. המאבק בקורונה יהיה ארוך, וזאת בדיוק הסיבה שכחול לבן הקימה ביחד עם הליכוד את הממשלה הזאת ומנעה בחירות רביעיות. מספר הנדבקים בקורונה הרפואית מדאיג, אבל זה רק מדאיג במימד הרפואי ולא פחות חשוב ולו פחות מדאיג זה מספר החולים בקורונה הכלכלית והחברתית מדאיג עוד יותר. לא מספיק לחשוב שבועות קדימה. זה לא יועיל. עלינו לחשוב לפחות שנה קדימה. לכן אני אומר פה באופן נחרץ: טוב שאנחנו עושים את כל הצעדים, טוב וחשוב שהארכנו את דמי האבטלה למפוטרי הקורונה ולאלו שבחל"ת עד אוגוסט, אבל בואו נגיד ביושר זהו פלסטר שלא באמת יעצור את הדימום לאורך זמן.

כחול לבן תפעל במסגרת דיוני התקציב, להארכת דמי האבטלה לעובדים בחל"ת לפחות למשך חצי שנה, וגם לעידוד הכשרות מקצועיות והשמה בכדי שנוכל להניע מוקדם ככל האפשר את גלגלי המשק.
זה לא הכל. לצד אלה, עלינו להמשיך ולעודד מעסיקים שיחזירו עובדים מחל"ת באמצעות תמריצים והשקעות.

אנחנו נמצאים באירוע חירום מתמשך – ולצידו של הקבינט, ולצידו של משרד הבריאות כגוף הרגולטורי שמנהל את האירוע, יש בישראל רק גוף אחד שיודע לטפל במבצעים בסדר גודל שכזה – משרד הביטחון.
אמרתי זאת כשפרצה מגיפת הקורונה, הדגשתי זאת היום בקבינט הקורונה אני חוזר על כך גם כעת.

אנחנו ערוכים להכפלה מיידית של מלוניות הקורונה, פיקוד העורף נמצא בקשר עם כלל הרשויות, וחובשי צה"ל כבר מתגברים את מעבדות הבדיקות.

יחד, אנחנו ננצח את הקורונה, הרפואית וביחד נתמודד עם ההשלכות הכלכליות והחברתיות של התופעה הזו.

מה שאינו קשור במאבק בקורונה, יחכה לימים שאחרי הוירוס."

קרדיט תמונה- נעם מושקוביץ.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 9:27, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה