ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏קבינט הקורונה אישר: הרכבת תשוב לפעילות ביום שני הקרוב

בכפוף למגבלות הקורונה: הקבינט אישר את פעילות הרכבת החל מיום שני.

בדיון בראשות ראש הממשלה אישר קבינט הקורונה את חזרת הרכבת לפעילות בכפוף למגבלות בהם איסור על אכילה ושתייה במהלך הנסיעה, עטיית מסכות במשך כלל הנסיעה כולל בזמן שיחות טלפון.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב: "אני שמחה על הבשורה שאנו מביאים היום לאזרחי ישראל, שציפו לפתיחת הרכבת. חייבים להגיד ביושר שהרכבת שתפעל בצל הקורונה היא לא הרכבת שהכרנו. יהיו מגבלות בהתאם להנחיות משרד הבריאות והנוסעים יחוייבו בהנפקת שובר לכל נסיעה לפני ההגעה לתחנה. הנחיתי את הרכבת לקיים הסברה מקיפה לציבור על הדרך שבה ניתן יהיה להשתמש ברכבת ואני קוראת לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות, לשמור על הכללים כדי שחלילה לא נצטרך לצמצם שוב את מה שנפתח".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר הערב (רביעי, 17.6) בקבינט הקורונה כי: "משרד הבריאות תומך בפתיחת הרכבת לפי המתווה שגובש ותומך בפתיחת מוסדות התרבות לפי המתווה. באותה נשימה אני מסתכל בעיניים של הציבור ושל השרים ואומר: הפה שהתיר הוא הפה שיסגור. אם לא תהיה משמעת של הציבור להנחיות משרד הבריאות ופעילות לפי התו הסגול – באותו יום נסגור גם את הרכבת וגם את מוסדות התרבות. לא ניקח על עצמנו את העלייה בתחלואה כיוון שלא מקשיבים להנחיות".

בהתאם להנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב, קווי הרכבת ישובו לפעילות החל מיום שני 22.6 בשגרת קורונה הכוללת הגבלת כמות הנוסעים ברכבת ל-500 באמצעות חובת הנפקת שובר כניסה, עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי.

תנועת הרכבות תחודש תוך מגבלה של 500 נוסעים ברכבת, על פי הנחיית משרד הבריאות והמל"ל. במטרה לשמור על הנחיות הריחוק החברתי:

על מנת לאפשר את הגבלת מספר הנוסעים, נוסעים יידרשו להנפיק שובר כניסה לרכבת הרצויה על בסיס מילוי מספר זהות.
כמות שוברי הכניסה מוגבלת ל-500 בכל רכבת .לא יונפקו שוברים מעבר לכמות הזו.

הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות תכנון מסלול הנסיעה באתר האינטרנט או ביישומון.

כמו כן, ניתן יהיה להזמין שובר נסיעה במוקד שירות הלקוחות במספר *5770 או באמצעות עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות ברחבי הארץ.

לאחר ההזמנה יישלח השובר באמצעות מסרון לטלפון הנייד או לתיבת הדואר האלקטרוני של הנוסע יחד עם ברקוד. את השובר יש להדפיס או להציג באמצעות הטלפון הסלולארי בכניסה לתחנה.

לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות בתחנה. נוסע אשר יאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ינפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים.

לאור הצורך בהצגת שוברי הכניסה לצד בידוק בטחוני ומילוי שאר הנחיות הקורונה – מתבקשים הנוסעים להקדים משמעותית את זמן ההגעה לתחנות ולהתאזר בסבלנות.

הנחיות לנסיעה ברכבת בימי הקורונה:

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים. בכלל זה שמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה (גם בזמן דיבור בטלפון, הימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה, והימנעות מאכילה ושתייה בזמן נסיעה ברכבת.
שמירת ההנחיות בעת הנסיעה היא באחריות הנוסעים.

רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים להדגשת הוראות משרד הבריאות, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות.

המאבטחים יבדקו חום באמצעות מצלמות תרמיות מתקדמות, יתשאלו את הנוסעים, וכן יוודאו עטיית מסיכה בעת הכניסה. בשל כך ייתכנו זמני המתנה ארוכים בכניסה לתחנות ולנוסעים מומלץ להקדים את זמן ההגעה לתחנות.

פירוט השינויים בקווי הנסיעה:

תנועת הרכבות תחזור לסדרה (בשלב זה ללא רכבות הלילה וללא עצירה בנתב"ג), למעט קווים בהם מבוצעות עבודות תשתית שעיקרן ביצוע פרויקט החישמול.

לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים אודות זמני הרכבות, מסלולי הנסיעה, במוקד השירות הטלפוני שמספרו *5770 (אשר ייפתח לשירות החל מיום שישי בשעה 6:00), אתר רכבת ישראל ובפייסבוק.

בשל עבודות לחישמול המסילות, לא תחודש תנועת הרכבות בין ראש העין צפון לרעננה. בשל כך תחנות רעננה דרום ומערב, הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו תישארנה סגורות. רכבות בקו באר שבע-ראשל"צ משה דיין-ת"א-רעננה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ראש העין צפון (במקום בתחנת רעננה מערב).
בימים אלה רכבת ישראל מפתחת חלופה רכבתית לתחנות כפ"ס, הוד השרון ורעננה באמצעות הפעלת קו שירות חדש בין תחנות אלה להרצליה, שם ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות לכל היעדים. הרכבת עושה כל שניתן על מנת להפעיל את השירות בקו בשבועות הקרובים.

בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון והקמת המרכז התפעולי החשמלי בעיר, יופעל קו ראשל"צ משה דיין-ראש העין צפון בתדירות של שתי רכבות בשעה במקום ארבע רכבות בשעה (בשעות שיא). על מנת לווסת את הגודש בקו זה, נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד מתבקשים להשתמש בקו הפרברי הנוסע דרך תחנות רחובות ולוד.

בשל העבודות לחישמול המסילות מצפון לתל אביב, תופסק תנועת הרכבות בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע, מידי לילה בין השעות 21:00-05:00 (תשע בערב עד חמש בבוקר) וכן בימי חמישי החל משעה 21:00 ועד יום ראשון בשעה 5:00 בבוקר.
בימים ושעות אלו רכבות מכיוון צפון תסיימנה את נסיעתן בתחנת בית יהושע (תעצורנה בכל תחנות הביניים עד תחנה זו), ורכבות מכיוון דרום תסיימנה את נסיעתן בתחנת ת"א סבידור מרכז ולוד.
בין השעות 21:00-24:00 בימי השבוע, ובכל שעות הפעילות בימי שישי ומוצאי שבת, תפעיל רכבת ישראל מערך היסעים חינמי בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע.

בשלב זה לא יחודש השירות בקו בית שמש-ירושלים מלחה. השירות בקו המהיר לירושלים יחודש במלואו עד לתחנת ת"א ההגנה. בשבועות הקרובים תאריך רכבת ישראל את השירות בקו עד לתחנת ת"א סבידור מרכז עם עצירה בתחנת ת"א השלום.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:39, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה