ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

שר הבריאות אדלשטיין: "אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ערך היום את הסיור המקצועי הראשון שלו מכניסתו לתפקיד בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בין היתר במחלקות הקורונה והטיפול נמרץ. את הביקור התחיל בטיפת חלב ברהט ובמרפאת כללית בבירת הנגב. בהמשך יבקר גם במעבדת קורונה ובבית חולים פסיכיאטרי בעיר. לסיור התלוו סגן השר יואב קיש, יו"ר כללית יוחנן לוקר, מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דוידסון ומנהל סורוקה ד"ר שלומי קודש.

במסגרת הביקור החל השר אדלשטיין בנוהג של תדרוכים לתקשורת, כאשר פעם או פעמיים בשבוע, בהתאם לצורך, ייערך תדרוך דומה כל פעם על ידי בכיר אחר במשרד, במטרה להביא לבהירות גדולה כמה שיותר בהתמודדות של מערכת הבריאות עם הקורונה.

להלן דברי השר: העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי! אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון. אחרי שהיינו ברגיעה מסויימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת.

אין כאן קסם: אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט. הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בנגיף בלי להזיק לכלכלה היא אכיפה קפדנית.

אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה ולמעלה מ 18,000 חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות.

רק כאשר זו תהיה ההתייחסות נוכל להחליש דרמטית את הקורונה.

מלבד האכיפה צריך להגדיל באופן משמעותי את הבדיקות. אנחנו עושים זאת, ובימים האחרונים עברנו את 16,000 בדיקות ביממה. היעד שלנו הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום.

שמעתי גם שהמעבדות בבעיה בגלל העומס בבדיקות. גם לכך מצאנו פתרון: אנחנו במגעים עם האוצר להוספת 200 תקנים נוספים. הציפייה שלנו היא שהתקנים יהיו לתקופה ארוכה ולא לארבעה חודשים בלבד, כדי שהמעבדות יוכלו להניב את המירב ועובדי המעבדות לא יקרסו.

בנוסף לכך מעבדת מיי הריטג' בניסויים אחרונים ואני מקווה שבימים הקרובים יהיו לנו בשורות בעניין.

במהלך הביקור, ד"ר שלומי קודש מנהל סורוקה נתן סקירה קצרה על בית החולים והביקור כלל סיור במחלקת הקורונה החדשה שנפתחה שוב בשבוע שעבר, בראשותו של ד״ר אורי גלנטה, ביחידה לטיפול נמרץ כללי בראשותו של פרופ׳ מוטי קליין ובמרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה בראשותו של פרופ׳ יצחק אביטל.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "אני מודה לשר אדלשטיין ולסגן השר קיש על שבחרו להגיע לדרום הארץ בכלל ולסורוקה בפרט בביקורם הרשמי הראשון בבית חולים.

המרכז הרפואי סורוקה הינו נכס אסטרטגי למדינת ישראל בימי שגרה ובימי חירום והוכיח את תרומתו לבטחון המדינה פעמים רבות. גם בתקופה זו של עליה בתחלואה בנגיף קורונה אנו מוכיחים את יכולותינו וגם ביקרנו היום במחלקת הקורונה במרכז הרפואי שנפתחה מחדש לפני כעשרה ימים וכעת מאושפזים בה עשרה חולים ובהם שלושה מטופלים במצב קשה.

עוד הוסיף ד״ר קודש: ״לקראת החורף הקרוב עם החשש לתחלואה כפולה בשפעת וקורונה יש לחזק את בית החולים בייחוד חיזוק מערך האשפוז והטיפול הנמרץ וכוח האדם הנדרש להפעילו. סורוקה ממשיך בשליחותו לקידום בריאות תושבי הנגב וימשיך להוות מרכיב חיוני ומשמעותי במערכת הבריאות בישראל".

צילום: רחל דוד סורוקה.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:14, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה