ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

עיריית ראשון לציון במקום השני ביחס ללהט"ב בארץ

עיריית ראשון לציון ממוקמת במקום השני ביחס ללהט"ב בארץ, אחרי עיריית ת"א-יפו שממוקמת במקום הראשון כך עולה מהמדד העירוני הגאה שהגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין ראש העירייה, רז קינסטליך: "ראשון לציון היא עיר שוויונית ופלורליסטית המקבלת את כולם"

המדד העירוני הגאה קובע: עיריית ראשון לציון במקום השני בארץ. המדד שהוגש בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה, נמדדו על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות ובטחון ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לחזק את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות להם השפעה ישירה על חייהם של חברי הקהילה הגאה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנחנו גאים להיות עיר שוויונית ופלורליסטית המקבלת את כולם. תושבי ראשון לציון מאז ומעולם היו סובלניים, מכילים ומקבלים את האחר. כך אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו במערכת החינוך ולשמחתי הדבר בא לידי ביטוי במדד".

במסגרת המדד, נבדק האם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט”ביות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה. כאמור, עיריית ראשון לציון ממוקמת במדד במקום השני, אחרי תל אביב-יפו. העירייה יזמה עשרות אירועי גאווה, פעילויות תרבות והסברה לכלל העובדים. העירייה משתפת פעולה באופן מלא עם הקהילה הגאה בעיר, מפעילה שירותי רווחה, מענים ייחודים לקהילה והכשרות לצוותי חינוך והרווחה בנושאי להט"ב. בשנה האחרונה יזמו בעירייה סדרת אירועי תרבות לקהילה ואת פורום המשפחות הגאות. בין הממצאים: בוצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור קהילת הלהט"ב ומשפחות גאות, העירייה השתתפה במימון אירוע הגאווה בעיר ובו נכח גורם בכיר מטעמה ובעיר קיימת קבוצה פעילה של ארגון הנוער הגאה תמיכה של העירייה. כמו כן, העירייה תלתה את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים בעיר.

על פי הנתונים, כ-20 ערים ורשויות מקומיות קיימו הכשרות לצוותי חינוך בנושאי להט"ב. בכ-16 ערים יש עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב. כ-17 עיריות תקצבו את אירוע הגאווה וכ-20 עיריות תלו את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים.

חברת המועצה, אילנית הרוש, המחזיקה בתיק קהילת הלהט"ב, הוסיפה: "זהו הישג ענק ומלא גאווה לראשון לציון, אנחנו נותנים את המענה המירבי לקהילה ולכן זה לא מפתיע בכלל. אני מכירה מקרוב את פעילי הקהילה העירונית שעובדים איתי בשיתוף פעולה צמוד ומוקירה את פעילותו של רכז נוער וקהילה. ההישג הזה הוא של כולנו יחד". הרוש הודתה לראש העירייה רז קינסטליך על התמיכה הגדולה בקהילה, וכמובן, לאגודה למען זכויות הלהט"ב על ההכרה בפעילות העירונית.

מדברי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בפגישה שערך עם ראשי הרשויות המובילים במדד: "השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות. ברשויות רבות מכהנות קואליציות הנשענות על שיתופי פעולה בין השבטים והמגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית: חילונים לצד דתיים וחרדים, יהודים לצד ערבים. ראשי הרשויות הנמצאים כאן איתנו, מציינים שני הישגים עיקריים: ההישג הראשון הוא הציון הגבוה שקיבלו במדד העירוני הגאה, המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט"ב. ההישג השני, והחשוב לא פחות – הוא שעשייה זו נעשתה במסגרת קואליציונית רחבה. לעתים תוך הסכמה שבשתיקה, לעתים תוך פשרה עמוקה – ודווקא זהו ההישג הכביר. פשרות והסכמות – הן הדרך היחידה בה חברה בעלת שסעים עמוקים ומחלוקות תהומיות תוכל לשמור על לכידותה הפנימית. ובישראל – יש לנו לא מעט שסעים ומחלוקות. תודה רבה לאגודה למען הלהט"ב על השקת המדד הזה ותודה לכם – ראשי הרשויות על עשייתכם המובילה."

סמנכ"לית האגודה למען הלהט"ב, רוני אוסטרר: "כל עיר צריכה לתת ביטוי לאופי התושבים והתושבים שנמצאים במרחב העירוני שלה ואנחנו שמחים לראות את העשייה הנרחבת לטובת חברי וחברות הקהילה בערים השונות. תוצאות המדד שמוכיחות את כוחה הארצי של הקהילה הגאה בישראל, הן פרי יצירתן של התארגנויות גאות בכל הארץ שאנו מלווים בשיתוף פעולה מקיף עם העיריות והרשויות המקומיות. בעידן שבו להט"בים מכל רחבי הארץ עדיין חווים להט"בופוביה, שנאה ואפליה רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית, עלינו לוודא שאור הגאווה והסובלנות יגיע לכל מקום ולכל מגזר. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ההדוק עם הערים והרשויות המקומיות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה ומודיעים שנמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום בגאווה עד לשוויון זכויות מלא".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:58, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה