ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏ניסיון פיגוע בחווארה: תושב ירה באוויר והניס את המחבל

מחבל ניסה לירות לעבר תושב ישראלי בחווארה. יחד איתו היו שני טרמפיסטים קטינים בני 14 ו-15. אחד הקטינים דיווח למוקד המועצה תוך כדי אירוע. התושב יצא מהרכב שלף את אקדחו ירה 2 יריות באוויר והניס את המחבל.

מדובר צה"ל נמסר כי האירוע שהתרחש היום אחר הצהריים סמוך לכפר חווארה שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״, נחקר כנסיון פיגוע לאחר סיום התחקיר הראשוני.

על פי עדויות בשטח, חשוד כיוון כלי נשק לעבר רכב ישראלי וניסה לירות לעבר יושביו. נהג הרכב שהבחין באיום החל במרדף אחר החשוד שכלל ירי, החשוד נמלט. אין נפגעים באירוע.
כוהב"ט חוקרים את האירוע.

עדות הנער בן ה 14 שדיווח מהאירוע תושב השומרון שהיה בדרך לבית הספר התיכון בו הוא החל ללמוד היום: "נסענו על הציר היה פקק עומד, הערבי עמד על המדרכה, מהצד שלי ושל חבר שלי, הוציא אקדח. דרך אותו. לחץ כמה פעמים על ההדק, הנהג שהיה איתנו נתן גז נכנס ברכבים לפנינו, יצא אליו התחיל לרדוף אחריו והמחבל ברח".

קרדיט צילום: צבי סוכות.

אחד מבני הנוער שהותקפו היום על ידי מחהל בחווארה בעודם נוסעים ברכב כטרמפיסטים עם תושב שילה, הוא אחיה ליפניק, בנם הבכור של שירלי ואוהד ליפניק ששכל לפני כשנתיים את אחיו ואחותו אורי ורואי בתאונת דרכים שזעזעה את המדינה.

ליפניק נסע ברכב יחד עם חברו אליעזר, כטרמפיסטים, והיו בדרכם לתיכון בו הם לומדים בשבי שומרון. במהלך הנסיעה התקרב אליהם פלסטיני כשהוא ימכוון אקדח לכיוונם, ומנסה לירות. אז יצא הנהג עם נשקו, ירה פעמיים באוויר וחזר לרכב.

אחיה ליפניק בן ה-15 מספר: "נסענו בכביש, היו פקקים, פתאום התקרב בן אדם, שלף אקדח, ניסה לירות עלי, ואז הנהג ניסה לעזור לנו".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, הגיע לתחנת המשטרה, קודם לכן שוחח עם גורמים בכירים בצה"ל ועם גורמים בכירים במשטרת ישראל. דגן הסביר: "הגעתי לתחנת המשטרה כדי לחזק את הנוסעים ברכב שהותקפו, נמנע היום אסון בזכות תושייה של אדם אחד, שצריך להעניק לו צל"ש. המחבל היה יכול לארוב לרכבים נוספים כשהם נכנסים לתוך מלכודת מוות, הפקק בחווארה כשלמולם חמוש. האירוע הזה הוא תוצאה ישירה של ההסתה של אבו מאזן, שהודיע אמש כי הוא מבטל את התיאום הבטחוני עם ישראל. הרוצחים במדים חושפים את פרצופם האמיתי. אני מחזק את הנהג שפעל באומץ ואת הנערים שגילו תושייה ויצרו קשר עם מוקד הבטחון של המועצה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
ווג'די
ווג'די
לפני 4 שנים

כולם יורים על כולם . אים הייה גברים באמת היו צריכים לעשות שלום מזמן ושכולם יחיו בשלווה . גברים ללא איברים ///

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:46, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה