ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

פרשת דומא: עמירם בן אוליאל הורשע ברצח 3 בני משפחת דוואבשה

‏בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום את עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי ברצח שלושת בני משפחת דאוובשה.

עו"ד יעל עצמון מסרה בתום הדיון: "ביהמ"ש הרשיע את הנאשם ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה- ריהאם, סעאד ועלי ז"ל ופציעתו הקשה של הילד אחמד דוואבשה שהיה בן 5 כשאיבד את כל משפחתו בפיגוע הטרור הנוראי בכפר דומא ביולי 2015. ביהמ"ש קבע כי הנאשם תכנן מראש את הפיגוע, הצטייד בשני בקבוקי תבערה והשליך אחד מהם באישון לילה דרך חלון חדר השינה בו ישנו באותה העת בני משפחת דוואבשה. במהלך החקירה, הנאשם הודה בביצוע הפיגוע, מסר פרטים מוכמנים ואף שחזר את שאירע באותו הלילה. ביהמ"ש מצא ראיות חיצוניות נוספות שתומכות בהודאת הנאשם. מדובר בפיגוע על ממניע גזעני, שבוצע כנקמה על הפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל. ביהמ"ש קבע כי מדובר בפיגוע טרור, ובכך מועבר המסר לפיו טרור הוא טרור וזהות המבצעים אינה רלוונטית".

שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל ארגון חוננו תקף לפני זמן קצר את הרשעתו של עמירם בן אוליאל ברצח בני משפחת דוואבשה "היום הוא יום שחור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. יום שבו בית משפט בישראל נתן את ידיו להרשעת אדם שחפותו זועקת לשמים. האמנו שבמדינת ישראל יש ערך לזכויות אדם, שאזרח שעונה באופן קשה ביותר במרתפי השב"כ עד שנאלץ להודות בפשע שלא עשה לא יורשע על סמך הודאות כאלה. הודאות כאלה אינן שוות אפילו כקליפת השום. האמנו שבית המשפט לא יעצום את עיניו נוכח הסתירות הרבות שעלו במהלך המשפט לכתב האישום. האמנו, אך התבדינו."

מידד הוסיף "פסק הדין שניתן היום מתאים למדינות עולם שלישי ולמשטרים שהיו חלק מעולם שקיווינו שחלף מן העולם לפני מאות שנים.

עלילת הדם שהובילו שי ניצן וחבורתו נגד עמירם והקטין א' בתיק הזה אומצה היום על ידי בית המשפט. 'מקום המשפט שם הרשע' אמר החכם באדם ונדמה שאין מתאים למשפט זה יותר ממה שראינו היום. יש לקוות שבית המשפט העליון ידע לעצור את הפשע."

נציין כי בן אוליאל זוכה מחברות בארגון טרור. ארגון חוננו הודיע כי יערר לבימ"ש העליון על ההרשעה.

אוריין בן אוליאל אשתו של עמירם בן אוליאל, התפרצה לפני דקות אחדות במהלך דיון הכרעת הדין לעבר הרכב השופטים וקראה לעברם "הכנסתם אדם חף מפשע לכלא. התיק מלא חורים, הרשעתם חף מפשע."

נזכיר כי אוריין, העידה במהלך המשפט כי בעלה שהה עימה בביתה, באותו הלילה בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. אוריין מסרה אליבי כבר במהלך החקירה, והעידה עדות מפורטת בעניין במהלך המשפט.

אוריין בן אוליאל אשתו של אמירם הוסיפה: "בעלי חף מפשע. במשך שעות העדתי על זה פה בבית המשפט, גם בחקירה נגדית, הבאנו עדי ראיה, בית המשפט התעלם מכל זה הרשיע וזרק אדם חף מפשע לכלא. כבר 4 שנים שבעלי יושב בתא מבודד, מנסים לשבור אותו, והיום חשבנו שהאמת תצא לאור והוא יזוכה. בימ"ש יזכר לדראון עולם, זהו יום שחור, היום זה בעלי, מחר זה יכול להיות את או אתה או כל אדם, שיכול למצוא את עצמו במרתפים של השב"כ חוטף מכות רצח, ונאלץ להודות בדברים שלא עשה, ובית המשפט לא יעמוד לימינו כי אין דין ואין דיין במדינת ישראל".

עו"ד יצחק בם המייצג את בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון: "לאחר שבית המשפט קיבל את ההודאה והשחזור שנעשו בעקבות עינויים, ההרשעה הייתה רק עניין של אקרובטיקה שיפוטית המגשרת בין ההודאה לבין הראיות הסותרות אותה שנתגלו בשטח. אחרי שבית המשפט עמד במשימה האקרובטית נפתחת בפנינו הדרך לערעור לבית המשפט העליון על עצם הכשרת ההודאה שניתנה בעקבות עינויים. נקודת האור בפסק הדין הינה הימענות בית המשפט מהרשעת בן אוליאל בחברות בארגון טרור".

עו"ד אשר אוחיון.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
טוה
טוה
לפני 4 שנים

זה. הימין. הפשסטי

מני
מני
לפני 4 שנים

אין ספק שזה הרשעה של בית מישפט מושחת
עבדו אצלי ערבים מדומא ואמרו לנו שהשב"כ יודעים שזה מילחמת חמולות.
המצאות של השב"כ בחדרי עינויים

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 8:38, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה