ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

שבוע טוב – חג מימונה שמח: סיכום חדשות החג והשבת

כעשרת אלפים מחבלים התפרעו בשישי ובשבת בגדר המערכת בגבול רצועת עזה. בשבת ירו כוחותינו ופגעו באחד ממתפרעי הטרור שסיכן את חייהם.

צרור בלונים שהופרח מרצועת עזה נחת באזור זיקים. על הצרור לא אותר מטען חבלה ונבדק חשד כי המטען השתחרר ונפל בשטח של צמחייה קוצנית קודם לנחיתת הבלונים.

כוח של צה"ל זיהה שלושה עזתים שמחבלים בגדר המערכת בגבול רצועת עזה, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה באחד מהם לפחות.

בן 30 נפצע באורח קשה בקטטה שפרצה ברחוב סנהדרין באר שבע. צוות מד"א שהעניק לו טיפול רפואי פינה אותו לבית החולים סורוקה בעיר כשהוא סובל מפצעי דקירה בגופו.

ארבעה עשר בני אדם נפצעו באורח קל בתאונת דרכים בין שלושה כלי רכב בכביש 6 סמוך למחלף ניצני עוז לכיוון מחלף אייל. צוות מד"א שהגיע למקום העניק טיפול רפואי ופינה לבית החולים איכילוב בתל אביב ארבעה מהפצועים, ולבית החולים מאיר בכפר סבא את עשרת הפצועים האחרים.

גבר ואישה בני 80 נפצעו משריפה שפרצה בקומה הרביעית בבניין מגורים בהרצליה. כוחות המשטרה וכיבוי אש שהגיעו למקום השיגו שליטה על האש ופינו מהמקום את הזוג לבית החולים מאיר בכפר סבא. מחקירה ראשונית בזירת האירוע, אין חשד לפלילים.

במהלך היום פעלו כמה צוותי כיבוי בשריפה שפרצה בנחל הבשור ועד להשגת שליטה. לאחר חקירת השריפה על ידי חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות נקבע כי ככל הנראה השריפה פרצה מבלון תבערה.

המשטרה תגיש הצהרת תובע ובקשה להארכת מעצר נגד רוכב האופנוע בן ה-24 שפגע אתמול בפעוט בן שנתיים בחוף אולגה, פצע אותו באורח בינוני ונמלט מהמקום. בכוונת המשטרה להביאו במוצאי שבת לדיון בבית משפט השלום בחיפה, לצד הגשת הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום בימים הקרובים.

מחבל לשעבר שריצה מאסר בכלא בישראל ולאחר מכן השתקע בארצות הברית, נשלח בלוס אנג'לס לתשעה חודשי מאסר על שהעלים את עברו בהליכי ההתאזרחות. האיש, מחמד "וולמו" שקיר בן ה-51, במקור ממחנה הפליטים עין עריכ שבנפת רמאללה, יאבד את האזרחות האמריקנית והוא יגורש לירדן בתום מאסרו. כך הורה שופט פדרלי. בישראל נידון שקיר לעשר שנות מאסר על קשירת קשר לפיצוץ אוטובוס. בסופו של דבר שוחרר ב-1993 אחרי לאחר כארבע שנים במסגרת עסקה שנקשרה להסכמי אוסלו. ב-1999 היגר לארצות הברית.

חילופי אש נפתחו בסרי לנקה בין כוחות הביטחון וקבוצת גברים במהלך חיפושים אחר חשודים בעיירה הסמוכה לעיר בטיקלואה. דובר המשטרה המקומית מסר כי ירי נפתח כלפי החיילים, אך לא ידוע על נפגעים.

יותר מ-300 סטודנטים ואנשי צוות בשתי אוניברסיטאות בקליפורניה נכנסו להסגר בזמן שנבדק אם הם חוסנו נגד חצבת. מהאוניברסיטאות נמסר כי בנוסף, 198 אנשי צוות, עובדים וסטודנטים קיבלו הוראה להישאר בבית, ולהימנע ממגע עם אחרים ולהודיע לרשויות על התפתחויות בסימפטומים של מחלת החצבת. מהאוניברסיטה נמסר כי ב-11 באפריל הם נחשפו לחולה חצבת, אולם לא חוסנו או לא ניתן היה לקבוע אם חוסנו.

מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שהורשעה בריגול בארצות הברית, תרצה 18 חודשי מאסר, כך פסק בית המשפט. בוטינה הודתה בחודש דצמבר כי פעלה כסוכנת זרה בשיתוף שלטונות רוסיה במטרה להשפיע על זכויות נשק בארצות הברית וכן ניסתה להשפיע על פעילים שמרנים ורפובליקנים במדינה.

אלפי בני אדם, המייצגים יותר מ-300 שבטי ילידים בברזיל, צעדו למשרדי ממשלת המדינה שבבירה ברזיליה במחאה נגד מדיניות הנשיא ז'איר בולונסארו, המאיימת לפגוע בשמורות, שהן מקום מגוריהם. בברזיל חיים יותר מ-850 אלף ילידים, המהווים אחוז מהאוכלוסייה. הם מתגוררים בשמורות המהוות 13% משטח המדינה.

משרד ההגנה של ארצות הברית הודיע כי הוא מתכנן לשלוח כ-300 חיילים נוספים לגבול עם מקסיקו, כאשר חלקם ימסרו ארוחות למהגרים. זאת בניגוד למדיניות הקודמת, לפיה על החיילים להמנע ממגע עם המהגרים. לפי המשרד, הוספת החיילים נועדה להתמודד עם המהגרים הרבים המגיעים לגבול.

דובר הצבא של סרי לנקה אמר כי נמצאו 15 גופות, מתוכן שישה ילדים, בבית במזרח המדינה בו נערך קרב יריות.

ארבעה בני אדם נהרגו עקב גשמים כבדים היורדים בצפון המדינה, לאחר ציקלון קנת.

גורם בממשלת סוריה אמר כי שחרור האסירים הסורים מגיע לאחר תיווך רוסי, וכי דמשק לחצה על מוסקבה להבטיח את שחרורם אחרי הידיעות על השבת שרידיו של זכריה באומל.

במהלך חג הפסח טיילו ברחבי בארץ כמיליון ורבע מטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. שמורות הטבע והגנים הלאומיים הפופולריים ביותר מבחינת תנועת המטיילים במהלך החג וחול המועד היו: גן לאומי קיסריה עם 40 אלף מטיילים, בו נערכו מופעי הסוסים והמרכבות בהיפודרום הגדול עם אלפי משתתפים בכל מופע , שמורת הטבע עין גדי שבימים החמים משכה אליה כ-40 אלף מטיילים, גן לאומי מצדה עם כ- 40 אלף מטיילים, שהתחדש השנה בסיורי זריחה ונבל ובמופע אור קולי מרהיב המוקרן בשעות הערב למרגלות ההר, הגן הלאומי ירקון עם כ-30 אלף מטיילים ושמורת טבע הבניאס עם כ- 30 אלף מטיילים.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:14, יום ראשון (8.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה