ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏העליון קבע: לבתי החולים אין סמכות לאסור הכנסת חמץ בפסח

‏בית המשפט העליון קיבל היום עתירות שהוגשו בטענה כי האיסור שהונהג על ידי בתי חולים על הכנסת דברי חמץ לתחומם במהלך חג הפסח נעשה בחוסר סמכות.

‏בג"ץ קבע בדעת רוב כי אין לבתי החולים בישראל סמכות לאסור על הנכנסים בשעריהם להכניס מזון לתוך מתחם בית החולים במהלך חג הפסח, שאינו ירקות ופירות טריים או מזון ארוז הנושא תווית כשרות לפסח.

עוד נקבע כי למאבטחים בבתי החולים אסור לחפש מזון בכלים של באי בית החולים.

ח"כ מיכאל מלכיאלי( ש"ס) בתגובה להחלטת בג"ץ: "בג"ץ שוב מגלה ניתוק מוחלט מהעם. החלטה הינה פגיעה קשה בציבור הישראלי. ברוב הסקרים שנעשו בשנים אחרונות, התוצאות היו שרוב הציבור מקפיד שלא לאכול חמץ בפסח".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בתגובה להחלטת בג"ץ: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם."

ח"כ גדעון סער סער אמר בתגובה: "‏כך נראה אקטיביזם שיפוטי על סטרואידים. בפחות משבוע: ביטול חוק הפקדון למסתננים. ביטול איכוני שב״כ – קורונה. צו בינים למניעת הארכת כהונתו של מ״מ פרקליט המדינה. ביטול איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. בשתי מלים: שכרון-כוח."

ח"כ אשר אמר בתגובה: "מול המדרון החלקלק בו ערכי היהדות נדרסים ברגל גסה מוטלת על נבחרי הציבור האחריות למחות ולפעול לשמירת צביונה היהודי של המדינה."

ח"כ גפני אמר בתגובה: "השופטים חצופים גדולים. מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיונים ו4 קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון."

מפלגת מרצ על ההחלטה: "החלטת בגצ היום מסמנת את הסוף למשטרת החמץ בבתי החולים ומהווה ניצחון חשוב נוסף במאבק בכפייה הדתית ובדרך למדינה חופשית יותר. מרצ תמשיך לעמוד בחזית המאבק הזה.

מרצ מברכת את העותרים, חברי הכנסת של מרצ בעבר ובהווה ח"כ תמר זנדברג, מיכל רוזין ומוסי רז ואת הפורום החילוני על ההשיג החשוב היום"

ח"כ תמר זנדברג, מיוזמות העתירה לבגץ אמרה: "בגץ עשה היום צדק נגד הכפייה הדתית ועצר נוהג מחפיר בבתי החולים. למשטרת חמץ אין מקום לא בבתי חולים ולא בשום מקום אחר. השלב הבא יהיה ביטול חוק החמץ".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ מסר: "‏סוף סוף ייפסקו המחזות המבישים של חיטוט בתיקים בכניסה לבתי חולים כדי לנטרל פיתה חשודה.
משטרת החמץ – הסוף.
כופים נמאסתם"

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
7 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
מדינת שמתביישת ביהדותה
מדינת שמתביישת ביהדותה
לפני 4 שנים

אוי לכם מיום הדין ומיום התוכחה

משיח רושם הכול לפניו.. חומר העמדה לדין כול נבלה גס רוח עז פנים ...תמתינו בסבלנות !!
משיח רושם הכול לפניו.. חומר העמדה לדין כול נבלה גס רוח עז פנים ...תמתינו בסבלנות !!
Reply to  מדינת שמתביישת ביהדותה
לפני 4 שנים

משיח בעורף

אזרח אמיתי
אזרח אמיתי
Reply to  מדינת שמתביישת ביהדותה
לפני 4 שנים

החילוני אינני רוצה שום חקיקה כפייתית. זו מדינת ישראל ולא יהודה.המיעוט הדתי צריך להתבייש.

גליל
גליל
לפני 4 שנים

צריך להוציא חוק עוקף בגץ

אתי
אתי
לפני 4 שנים

בג"צ דורס כל חלקה טובה במדינה. מי בחר בהם? מי נתן להם להשתלט בצורה גסה על חוקי כנסת? ולא רק זאת גם לקבל משכורות עתק על העוונות שהם עושים. מאפיה זה מה שהם.

אזרח אמיתי
אזרח אמיתי
Reply to  אתי
לפני 4 שנים

המפלגות הדתיות ללא יוצא מן הכלל הן הפוגעת בכל חלקה טובה.
מזלמברכה שבג"צ אינו כפוף ללחצים הפוליטיים שלהם.

יח
יח
לפני 4 שנים

לא תשאירו זרע של קיימא אמן כן יהי רצון. בין גוריון אמר בזמנו שבעוד 50 שנה לא יהיה חרדי.רק בויטרינה. ונהפוך הוא החרדים מתרבים בן פורת יוסף.וגם חילוני לא תיראו בויטרינה.כולם בתשובה.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:00, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה