חדשות בארץ

‏לפיד: אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה עם גנץ – נתמוך בשינוי החוק והליכה לבחירות

ח"כ יאיר לפיד נאם הבוקר (שני) בוועדה המסדרת בעת הדיון בהצעת חוק יסוד הממשלה, ואמר כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך את עזרתו בביטול הרוטציה עם ח"כ בני גנץ, הוא ישמח לסייע.

לפיד אמר בנאומו: "בכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד אנחנו רוצים להחזיר את החוקים לנוסחם המקורי.

ואני רוצה להגיד לכם משהו לוועדה הזאת – אנחנו נגיד כן. אנחנו נסכים להחזיר את החוקים למקור ותסתדרו כי יש לו 75 ח"כים, איתנו. למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה."

‏עוד הוסיף לפיד: "לפני הבחירות חוסן לישראל חשבו שביבי נוכל. איך אני יודע? כי הם דיברו איתי על זה שביבי הוא נוכל. על מה מבוסס עכשיו ההסכם הזה? על זה שהם חושבים שהוא השתנה? שהוא הפך להיות אדם הגון? התשובה היא שהם יודעים שהוא לא השתנה, אז עשו הסכם של נוכלים. החוקים שמונחים פה הם חוקים של נוכלים.

מרוב שרצו ביטוח משפטי על זה שלא תתקיים הרוטציה, יש בהסכם הזה יותר חורים מאשר במגרש הגולף בקיסריה. יש לפחות שלושה סעיפים שבהם אפשר לזרוק את הרוטציה הזאת מהחלון בלי שום בעיה. תקראו רק בתשומת לב מחדש את הסעיף שנוגע לתקציב ותראו כמה קל לא לקיים את הסכם הרוטציה.

‏אתם באמת חושבים שיש סיכוי בעולם שהוא יפנה לו את בלפור? באיזה עולם, באיזה עולם, מתקיים מצב שבו ביבי נתניהו ניגש יום אחד לשרה נתניהו ואומר לה "שרה, תפני את המדפים, מחר מגיעה רויטל גנץ לסדר את הבגדים שלה אצלך בארון". אתם הרי יודעים שזה לא יקרה. ברור לכם שזה לא יקרה."

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה: "הופתעתי לשמוע את הצהרתו של לפיד להצלת נתניהו על חשבון גנץ. אני מקווה שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם."

לפיד ענה בתגובה: "‏‎איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה."

(קרדיט צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
אירוס הארגמן
אירוס הארגמן
לפני 4 שנים

המנהיגים שלנו לא יודעים להסתדר אחד עם השני משמשים דוגמא לא טובה לאזרחים.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:24, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה