חדשות בארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ חתמו על הסכם לממשלת אחדות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת בני גנץ נפגשים בשעה זו.

בהודעה משותפת לליכוד וכחול לבן נכתב כי לאור מצב החירום במדינה ועל רקע האתגרים הרפואיים, הכלכליים והחברתיים הניצבים בפני מדינת ישראל, הושגה הערב הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, על הקמת ממשלת חירום לאומית.

עיקרי הסיכומים בנושא אופן התנהלות הממשלה שתוקם:
– הממשלה תהיה שוויונית וכך גם הקבינט המדיני-ביטחוני והקבינט החברתי-כלכלי.
– יוקם קבינט קורונה בהובלה משותפת של נתניהו וגנץ שירכז את הטיפול במגפה בהשתתפות השרים הרלבנטיים וגורמי המקצוע.
– עם השבעת הממשלה יושבעו ראש הממשלה נתניהו כראש ממשלה מכהן ויו"ר כחול לבן, בני גנץ כראש הממשלה המיועד שיחל בחודש אוקטובר 2021.
– במידה ומי מהצדדים יפזר את הכנסת או לא יצביע בעד תקציב המדינה – ראש הממשלה מהמפלגה השנייה יכנס לתפקיד, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר.
– הממשלה תושבע לאחר השלמת הליך חקיקה שיסדיר את מעמד מ.מ ראש הממשלה ואת קיום הסכם הרוטציה.
– עם הקמת הממשלה היא תוגדר כממשלת חירום לאומית לתקופה של חצי שנה ולא תועלה חקיקה שאינה קשורה במלחמה בקורונה ללא הסכמה. במקביל יוקם צוות מו"מ שידון בקווי היסוד לממשלת האחדות שתוקם עם תום המאבק בקורונה. ראש הממשלה המכהן יורשה להביא לממשלה ולכנסת החל מחודש יולי את הצהרת טראמפ בדבר החלת הריבונות, לאחר קיום תהליך סדור בנושא.
– יוקם קבינט פיוס לאומי.

עיקרי הסיכומים בנושא חלוקת התפקידים:
– תיקי האוצר, הבריאות, ביטחון הפנים, שיכון ובינוי, התחבורה והחינוך יהיו בידי מפלגת הליכוד ושותפותיה.
– תיקי הביטחון, החוץ, המשפטים, התקשורת, התרבות והכלכלה יהיו בידי כחול לבן ושותפותיה.
– יו"ר הכנסת יהיה מטעם הליכוד.

ראש הממשלה נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏הבטחתי למדינת ישראל ממשלת חירום לאומית שתפעל להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל. אמשיך לעשות הכל למענכם, אזרחי ישראל 🇮🇱".

בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏מנענו בחירות רביעיות. נשמור על הדמוקרטיה. נלחם בקורונה ונדאג לכל אזרחי ישראל. יש ממשלת חירום לאומית."

יו״ר צוות המו״מ הקואליציוני, השר יריב לוין: ״חתמנו כעת על הסכם לכינון ממשלת אחדות של הליכוד ושל כחול-לבן.

ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו. אנו זקוקים לאחדות על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבריאותיים הפוקדים אותנו, ובכדי לצאת מן המשבר הזה חזקים יותר.

העת הזו מזמנת לנו אפשרות וחלון הזדמנויות לביצוע מהלכים היסטוריים שכבר על הפרק. החלת הריבונות על ישובים ביהודה ושומרון היא משאת נפשו של העם היהודי ואין זמן טוב יותר למהלך חשוב זה מאשר בממשלת אחדות לאומית רחבה ואיתנה.

לאחר שלוש מערכות בחירות בהן ניהלתי את המו״מ בליווי ראש הממשלה נתניהו, הגיע השעה לאחדות. אני מברך את ראש הממשלה ואת חה״כ בני גנץ על ההסכמות החשובות אליהם הגיעו, ומשוכנע שיחדיו נוכל להוביל את ישראל לעבר עתיד טוב יותר".

השר אריה דרעי כתב: "‏שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת בני גנץ, על הקמת ממשלת חירום. עם ישראל זקוק כעת לאחדות במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה, במאבק למען פרנסת התושבים ובמאמץ הגדול לאיחוי הקרעים בחברה. וכעת לעבודה."

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ תמר זנדברג אמרה בתגובה: ״מי שהיה אמור להיות ראש ממשלה השינוי בחר הלילה להרים דגל לבן במקום לנצח. גנץ ריסק את התקווה של רוב בציבור הישראלי ומכר את המנדט שהענקנו לו למושחת ומסית. זוהי לא ממשלת חירום אלא ממשלה שהיא מצב חירום לדמוקרטיה הישראלית״.

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "המתנה של ביבי וגנץ לאזרחי ישראל במשבר הכלכלי העצום: הממשלה הגדולה בתולדות המדינה. 34 שרים (ועוד סגנים) למשרדים מופרכים כדי לתפור קומבינה מושחתת. תודה לכם, באמת תודה מקרב לב."

יאיר לפיד: "‏אז הפשרה בוועדה לבחירת שופטים היא שביבי בחר את כל הנציגים לוועדה. גנץ ואשכנזי הסכימו לתת לנאשם בפלילים למנות את השופטים שידונו בעניינו. אין גבול לחרפה" כתב.

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה: "ממשלת הכניעה של גנץ ונתניהו היא סטירת לחי לרוב האזרחי שיצא פעם אחר פעם לקלפי כדי להדיח את נתניהו. גנץ לא היה אמיץ מספיק לנצח ובחר להכשיר את הסיפוח, הגזענות והשחיתות."

ח"כ עופר כסיף: "המחבר היחיד בין גנץ לנתניהו הוא ערבפוביה. ביסוד ההסכם הקואליציוני עומד ערך אחד – החרמת הציבור הערבי על כל נציגיו מניהול המדינה. זוהי ממשלה גזענית שהסכימה על סיפוח אפרטהייד בגדה, על המשך ההפקרות בניהול משבר הקורונה ופגיעה במוחלשים, ועל חיסול עצמאות מערכת המשפט."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
שלמה ישי
שלמה ישי
לפני 4 שנים

יאיר לפיד הזה אין לו מה לעשות חוץ מלנסות לעורר שוב את התיקים נגד ביבי חחח

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:19, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה