ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

גנץ: "הודענו לליכוד שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית – אבל לא בכל מחיר"

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ בעמוד הפייסבוק:

"חלק מהמהות של ליל הסדר אותו נחגוג הערב, הוא העברת סיפור היציאה ממצרים מדור לדור. הנחלת המורשת של הנס האלוקי הגדול, ושל המנהיגות האנושית האמיצה שהוציאה אותנו מעבדות לחירות.
זהו הסיפור היהודי הגדול של כל הדורות – התמודדות עם קשיים בעזרת אמונה גדולה, ערבות הדדית ואומץ אנושי.

ההבנה ההיסטורית יכולה להזכיר לנו שעמדנו בהיסטוריה כעם מול תקופות קשות יותר מזו שאנו נמצאים בה היום, ותמיד יכולנו להן. אנו נמצאים בתקופה בריאותית כלכלית וחברתית קשה במיוחד. חסרת תקדים כמעט. חשוב שנעמוד מולה מאוחדים.

זוהי עת צרה לישראל, והמצב הפוליטי כפי שאתם בוודאי יודעים מורכב ודורש החלטות והכרעות.
עם ישראל ואזרחי ישראל מצפים מאיתנו המנהיגים לפעול גם בשדה הפוליטי. זוהי אינה עת למשחקים על זמן, לכיפופי ידיים ולפוליטיקה קטנונית. כך אני מחויב להתנהל.
כפי שאתם בוודאי יודעים, המשא ומתן ביננו לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום לאומית כמעט והושלם בהצלחה השבוע. אף צד לא קיבל את כל דרישותיו, גם לא אנחנו. אבל כל צד קיבל את הדברים ההכרחיים עבורו בכדי שנוכל לשרת את אזרחי ישראל נאמנה בתקופה שלפנינו.
היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד למה שכבר סוכם.
הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית – אבל לא בכל מחיר.
איחוד כוחות בשעת משבר הוא חשוב – אבל דווקא בשעות כאלו, שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק למען עתיד ישראל, חשובה קריטית.

אחיי ואחיותי, ישראל חשובה לי. אתם חשובים לי. כפי שהצהרתי מיומי הראשון בפוליטיקה – אפעל בכל כוחי למען עתיד טוב יותר לכולנו מכל מקום בו אהיה. נילחם ביחד בקורונה, נדאג לכלכלה, נדאג לכם. ולעולם לא נאפשר לפגוע בשלטון החוק והדמוקרטיה.

מעל לפוליטיקה, אני מאחל לכל עם ישראל ואזרחי ישראל – חג שמח.
שימרו על עצמכם ועל יקיריכם, הישמעו להוראות."

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה:

"מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השיוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות.

לצערנו ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שיוויונית.

ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות.

ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה."

(צילום: אלעד מלכה)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
5 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
מאיר
מאיר
לפני 4 שנים

אני שהצבעתי לכחול לבן והם הלכו עם תומכי טרור אין ולא תהיה להם מחילה
מקווה מאוד שהליכוד לא יקח את תומך הטרור גנץ לשותפות וימצאו שותפים אחרים כמו האוזר והנדל
חג שמח לעם ישראל

ציין רחמים
ציין רחמים
Reply to  מאיר
לפני 4 שנים

אני פונה אליך אדוני הנכבד גנץ אני מתומכי נתניהו ומבקש ממך בכל לשון של בקשה עשה עוד מאמץ קטן ותקימו ממשלה כי זה הדבר החשוב בעיני אתה מנהיג וקבלתה החלטה נכונה לך עד הסף בהצלחה וחג שמח

תיקון המעוות
תיקון המעוות
לפני 4 שנים

זה הרבה מעבר למערכה פוליטית.
תיקון מערכת המשפט עם העמדת ערביי
ישראל במקומם הנכון היא חובת המציאות. חובה חברתית ויהודית.

חורי
חורי
לפני 4 שנים

גנץ אני מקווה מאוד שלמדת לקח לא לבגוד בשותפים ובמיוחד לא לסמוך על נתניהו כמו שליברמן ויעלון ניסו להסביר לך .אבל אתה יודיע אני אהיה הכי מרוצה בעולם אם יזרוק אותך וכרגע אין לך את ה 61 לאיים על נתניהו ולפיד וליברמן לו יחברו אליך בשום דבר בכנסת אפילו במחיר של השארות המלך בשלטון .

חרגול
חרגול
לפני 4 שנים

ממשלת חירום חשובה אך כפי שאמר גנץ לא בכל מחיר . על דמוקרטיה ומערכת המשפט יש לשמור בכל מחיר . גנצי אל תתן לצבא החושך של הביביסטים לכופף אותך , העם איתך !

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:52, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה