חדשות בארץ

שר הפנים דרעי בוועדת הקורונה: "בחלק מהשכונות החרדיות בירושלים אחוז הנדבקים גבוה אף יותר מבני ברק"

יו"ר הוועדה ח"כ שלח בפתח הדיון על משבר הקורונה במגזר החרדי: "בני ברק צריכה להיות פרויקט לאומי; התקשורת מתמקדת בסרבנים אך זו לא התמונה המשתקפת"; שר הפנים דרעי מזהיר: בחלק מהשכונות החרדיות בירושלים אחוז הנדבקים גבוה אף יותר מבני ברק.

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח (יש עתיד תל"ם): "הנושא של הדיון היום מסתמן כאחד המרכזיים של הוועדה. כמות התושב לנפש בבני ברק גדולה באופן יחסי לכל הישובים בארץ. הייתי בחמ"ל שהוקם בתוך עיריית בני ברק ביום שישי. יש התמקדות מסוימת של התקשורת בסרבנים, אך זו לא התמונה המשתקפת. בני ברק היא מקרה ייחודי בתוך מדינת ישראל. היחס בין גודל האיום שנפל עליה לבין היכולות שלה הוא בלתי סביר. בני ברק צריכה להיות פרויקט לאומי. לתושבי בני ברק עוצמת המשבר ברורה, והם מאוד רוצים שהוא יטופל ולעשות את חלקם כדי שיטופל, אלא שהמערכות הקיימות לא מספיקות.
המערכת מסמנת את היום שאחרי הפסח כתאריך לקבלת החלטות משמעותיות. חברי הוועדה הקבועים יקבלו טיוטה של סיכום הדברים עד כה במטרה להניח עוד לפני החג מסמך מסכם שישמש את מקבלי ההחלטות".

שר הפנים אריה דרעי: "לפני כמה ימים התבקשתי על ידי ראש הממשלה והמל"ל לקחת באופן אישי את הסיוע למגזר החרדי והערבי. פורים הוא כנראה אחת הסיבות המרכזיות להדבקה והבעיה העיקרית ביישובים החרדים – לא עשו מספיק בדיקות. ברגע שהידקנו את החגורה וביטלנו את ההתכנסויות, יש משמעת טוטאלית מוחלטת מצד הרבנים ומצד הציבור. בכל עיר עם סיכון מוצמד היום איש צבא בכיר לשעבר שאחראי על ניהול העניין מול המדינה. עיקר המאמץ של הממשלה בעניין הוא איך עוזרים לאוכלוסייה המבוגרת שלא לעזוב את הבית בכלל. הרופאה המחוזית אמרה לי שהבעיה המרכזית של בני ברק היום היא שהמשפחות של החולים חייבות לצאת לקנות לצאת אוכל ואז נוצרות עוד הדבקות. ביוזמה של הרמטכ"ל אביב כוכבי, נקבע שיינתן סיוע אזרחי בכל מה שיידרש תחת ההנחיות של רוני נומה שאף עדכן אותי שיוציאו הנחיה לספקים כדי שיוכלו להיכנס. לא יעלה על הדעת שנשאיר אנשים עם ילדים שאין להם מה לאכול בגלל הקורונה.
ביחס להוצאת החולים מבני ברק למקומות שונים, לצערי היה טירוף מבחינה בירוקרטית, עיכבו אותנו לפני שהעבירו לנו את השמות של האנשים המבודדים. שנית הסתבר שכל חולה צריך אישור של הקופה שלו וכו'.
בירושלים – אין חולים קשים במגזר הערבי ובמזרח ירושלים. רוב החולים בירושלים, הם בשכונות החרדיות. בחלק מהשכונות בהם יש ריכוזי חולים, האחוז הנדבק הוא גבוהה אפילו ביחס לבני ברק".

מדברי השר אריה דרעי, צילום: ערוץ הכנסת.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "יש לחייב את רשתות המזון הגדולות לעשות משלוחים ולחייבן לתת עדיפות לחולים ולמבודדים".

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן): "האם הטכנולוגיה של השב"כ לאיתור חולים פוטנציאלים וחקירה אפידמיולוגית דרך איכון סלולרי מתאפשרת גם עבור חולים במגזר החרדי עם טלפונים כשרים?" השר דרעי השיב כי הוא עצמו מחזיק בטלפון כשר ואינו יודע אם זה מתאפשר.

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם): "מדוע לא מעבירים את הכל לאחריות הצבא שבנוי בצורה מסודרת לטפל בעניינים האלה?" השר דרעי השיב: "אנחנו לא רוצים לעבור למשטר צבאי. אולי ארגונית זה יהיה טוב, אבל מי שמכיר את הניואנסים של השטח, של העיר יודע שאי אפשר להתנהל ככה".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "שמענו מקופות חולים מכבי ומאוחדת שאנשים לא באים מספיק להיבדק כי חוששים להיבדק לפני סדר הפסח". עוד ביקשה להתייחס לתקיפה של אנשי מד"א בירושלים. השר דרעי השיב: "לגבי מאה שערים, זאת קבוצה קטנה של אנשים שהמשטרה צריכה לטפל בה. לגבי הבדיקות, אנחנו עושים מאמץ הסברה מול הרבנים כדי שהמסר יעבור על כמה זה חשוב וחובה".

קרדיט לתמונה: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 13:28, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה