ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏הממשלה אישרה הלילה פה אחד את התקנות החדשות: אלו ההוראות המלאות ומחיר הקנסות

הממשלה אישרה הלילה פה אחד, בישיבת ממשלה טלפונית, תקנות לשעת חירום לצמצום התנועה של האוכלוסייה בישראל כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

מטרת ההוראות הקבועות בתקנות היא צמצום המגעים של האוכלוסייה במדינת ישראל. בהתאם לחוות הדעת המקצועית של משרד הבריאות, לנוכח מאפייני המחלה, צמצום מגעים הוא האמצעי היעיל ביותר העומד כיום בפני המדינה למניעת ההתפשטות המהירה של הנגיף בישראל.

השילוב של אי חסינות מוחלטת באוכלוסייה, שיעור הדבקה גבוה ושיעור תמותה גבוה יחסית מחייבים נקיטת האמצעים המוצעים בתקנות. ההגבלות הקבועות בתקנות מצמצמות ככל הניתן מגעים בין אנשים, לצרכים חיוניים בלבד, ובאופן זה מקטינות משמעותית את הסיכוי להדבקה ולהתפשטות נרחבת של המחלה.

אמצעי נוסף הקבוע בתקנות הוא קביעת כללי התנהגות במרחב הציבורי, בניסיון למנוע ככל האפשר מגע הדוק בין אנשים, והמשך הדבקה במחלה.

המקרים בהם ניתן לצאת ממקום מגורים או ממקום שהייה קבוע אחר למרחב הציבורי:

1. הגעה למקום עבודה וממנו, בכפוף לכך שמקום העבודה יכול לעבוד לפי התקנות שנקבעו לשם כך בנפרד.

2. הצטיידות ורכישה של מזון, תרופות, מוצרים ושירותים בסיסיים או חיוניים אחרים

3. קבלת שירות רפואי.

4. תרומת דם.

5. הפגנה.

6. הליך משפטי.

7. פעילות ספורט יחידנית, למעט במסגרת בני אותו תא משפחתי.

8. יציאה ממקום מגורים לזמן קצר ובקרבת מקום, של יחיד או יחידים בני אותו תא משפחתי השוהים יחד במקום שהיה אחד

9. יציאה לטקס דתי, ובכלל זה לחתונה או הלוויה וכן יציאה לתפילה של עד 10 אנשים תוך שמירה של מרחק של 2 מטרים אחד מהשני.

10. יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה.

11. יציאה לצורך חיוני אחר.

כמו כן מוצע לקבוע בתקנות כללי התנהגות במרחב הציבורי שמטרתם יצירת "ריחוק חברתי" ומניעת הדבקה מאדם לאדם, ובכלל זה:

1. שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן.

2. נסיעה ברכב פרטי, עד 2 נוסעים באותו הרכב. הוראות אלו לא יחולו על יחידים בני אותו תא משפחתי, או כאשר יש צורך חיוני בנסיעה של מעל ל-2 נוסעים באותו רכב.

3. בכל הנוגע לנותני שירות, התקנות קובעות כי בשירות משלוחים למקום מגורים, המשלוח יונח סמוך לפתח בית המגורים ומחוצה לו, וכי ניתן לקיים שירות תיקונים חיוניים לבית מגורים.

כמו כן נקבע כי אסורה כל פעילות מסחר, בילוי ופנאי במקומות המפורטים בצו:

1. קניון וכן מתחם קניות הכולל 10 חנויות ומעלה או שהשטח הכולל של החנויות במתחם עולה על 3000 מ"ר, ולמעט מקום למכירת מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצויים בקניון או מתחם כאמור: לעניין זה, מתחם קניות לא מקורה אשר סך החנויות בו, למעט חנויות שאינן מנויות בפסקה )2( להלן, אינו עולה על 10, יוכל להמשיך בפעילותו.

2. דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בתי מרחץ, בתי קולנוע, תיאטראות, מוסדות תרבות, פארק שעשועים, לונה פארק, עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקומות לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, מוזיאון, שמורת טבע, גן לאומי, ספרייה, אטרקציות תיירותיות ואתרי מורשת. יחד עם זאת, נקבעו מקומות בהם מותרת פעילות מוגבלת בתנאים המפורטים בתקנות: בית אוכל ובכלל זה בית אוכל בבית מלון; מקום למכירת מזון, בית מרקחת או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה;

תוקפן של התקנות הוא למשך 7 ימים, ולאחר מכן ייבחן אם יש צורך להאריך אותן או לשנותן.

‏הקנסות בעקבות הגבלות התנועה החדשות: 5,000 שקל להפרת בידוד, 3,000 להתקהלות מעל 10 איש, 5,000 על עסק פתוח.

(צילום: דוברות שב"ס)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
שלום מונד
שלום מונד
לפני 4 שנים

ישראל בעוצר עד מתי????

לא ישב מעצר בית שוב לעולם !!
לא ישב מעצר בית שוב לעולם !!
לפני 4 שנים

דיי למעצר הבית ! תרגישו כולם מזה

אדר
אדר
לפני 4 שנים

סעיף 7 בהגדרת המותר מבלבל. נאמר בו:
"7. פעילות ספורט יחידנית, למעט בני אותו תא משפחתי"
משמעות הנכתב אחד מבני המשפחה כן, יותר מאחד יחד איתו אפשר אבל לא צאצא, הורים ובני זוג.
זאת הנחיה טיפשית הם חיים יחד אבל לבצע הליכה ספורטיבית יחד לא ?!.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:35, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה