חדשות בארץ

‏נתניהו: "עיכוב בשימוש באמצעים הטכנולוגיים יכול להביא למותם של ישראלים רבים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום כי עיכוב בשימוש באמצעים הטכנולוגיים יכול להביא למותם של ישראלים רבים וההחלטה על אימוץ תקנות לשעת חירום אושרה פה אחד בממשלה, ובכך דחה על הסף את טענות חברי הכנסת בני גנץ וגבי אשכנזי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לשכת ראש הממשלה דוחה על הסף את הטענות של ח"כ גנץ ואשכנזי על אימוץ תקנות לשעת חירום לשימוש בכלים הדיגיטליים כדי להילחם במגפת הקורונה.

כיוון שהמגפה מתפשטת בקצב עצום, עיכוב אפילו של שעה אחת בשימוש בכלים הללו יכול להביא למותם של ישראלים רבים מאוד, כפי שקורה עם מותם של אלפים באיטליה ובמקומות אחרים בעולם.

לאחר שהדיון בוועדת חוץ וביטחון התמהמה ויכול היה להימשך ימים רבים, פעל רה"מ נתניהו במהירות, יחד עם משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, כדי לאפשר שימוש מיידי בכלים הדיגיטליים שיכולים להאט את התפשטות המגפה בישראל ולהציל ממוות אזרחים רבים.

ההחלטה נוסחה על ידי היועמ"ש ומשרד הבריאות ואושרה פה אחד בממשלה. ההחלטה תקפה ל-14 יום, ובזמן הזה ועחו"ב תוכל להעיר את הערותיה ביחס לשימוש בכלי".

שר המשפטים אמיר אוחנה מסביר בפוסט מפורט לציבור מה שכנע אותו בצורך וביעילות של תקנות החירום שאושרו בישיבת הממשלה:

"כמי שעבד ופעל בשירות הביטחון הכללי שנים, התנגדתי לכתחילה לסוגיית השימוש האלקטרוני באמצעי השב״כ למאבק בהתפשטות הקורונה.

חשבתי, כמו רבים מכם, שמדובר בצעד מרחיק לכת מדי, אפילו בהתייחס לחומרת המשבר והאיום.

שתי שיחות שכנעו אותי אחרת:

האחת, עם היועץ המשפטי של השב״כ, שליווה את ישיבות הממשלה (הישיבה הטלפונית ליל אמש היתה המשך של ישיבת הממשלה הארוכה ביותר בה השתתפתי, שהחלה ביום א׳) – ובה שוכנעתי ביעילות ובדיוק האמצעי כדי להגשים את מטרותיו.

השניה, עם מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ובה שוכנעתי בנחיצות ובהכרח – קרי, הצורך הממשי בנתונים שהכלי מספק כדי למנוע ולעכב את התפשטות הנגיף.

אסביר, במגבלות ביטחון שדה:

המטרה היא להודיע לאנשים ששהו בקרבה רלוונטית לחולה ועל כן נמצאים בסיכון למחלה, כי עליהם להיות ערים לכך וכן לשהות בבידוד, ובכך לצמצם ולעכב ככל הניתן את התפשטות הנגיף.

עד כה הסתמכו על זכרונו של החולה בשחזור מסלולו, והמידע היה מאוד מוגבל וחלקי משתי הסיבות העיקריות הבאות:

א. הזיכרון האנושי הוא מוגבל.

גם אם האדם זוכר, למשל, כי נסע ביום מסוים ובשעה מסוימת ברכבת ממקום למקום מסוים, הוא ודאי לא צפוי לזכור באיזה קרון ומושב בדיוק הוא התיישב.

כך שהיכולת לשחזר במדויק ולאורך ימים את מסלולו ופעילויותיו כמעט ולא קיימת.

ב. גם אם הזיכרון שלו הוא פנומנאלי ועל אנושי – הוא לא יודע לומר מי ישב לידו ושהה בקרבה רלוונטית ומסוכנת לידו.

לא כי איננו זוכר, אלא פשוט כי איננו יודע מי הם כל האנשים הזרים שהיו לידו.

אלה נתונים שהאמצעי יכול לשחזר. הנתונים הללו יועברו על ידי השב״כ במישרין למשרד הבריאות, אשר ייצור קשר עם האזרחים ויעדכן אותם.

האזרחים אינם מודעים לכך ששהו בקרבת חולה – והמטרה היא ליידע אותם.

רבותי וגבירותי, אנחנו אכן מתמודדים עם דבר שלא הכרנו.

התרחישים אינם חיוביים, אלא נעים על המנעד שבין סביר, לרע, לרע מאוד.

מכאן הצורך, החיוניות וההכרח לנקוט באמצעים שאיננו נוקטים בהם בשגרה, לפרק זמן מוגבל וקצוב, ותוך אזהרה שחל איסור מוחלט לעשות שום שימוש אחר בנתונים שלא לצורך מניעת וצמצום התפשטות נגיף הקורונה (זוהי עבירה פלילית שמאסר בצידה!).

בנסיבות האלה, אני מקווה ומאמין שאתם, הציבור, מבינים את הנחיצות של הפעולות שאנו מבצעים.

אני מבטיח כשר המשפטים לפקח מקרוב כדי לוודא שהאמצעי מופעל באופן מוגבל ומגודר, למטרת הפצת הנגיף בלבד.

לא אנצל את הפוסט הזה לשום אמירה פוליטית, מטרתו היחידה ליידע אתכם במה שמתחולל.

בריאות טובה לכולם, שמרו בעיקר על המבוגרים!"

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:22, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה