ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

הנחיות חדשות בעקבות הקורונה: ראש הממשלה והשר כחלון בהצהרה

בשעה 21:00 ראש הממשלה ושר האוצר מסרו הצהרות לתקשורת בתום התייעצות בנושא נגיף הקורונה.

ראש הממשלה בהצהרה לתקשורת.

החלטות כלכליות שהתקבלו היום ביחד עם שר האוצר משה כחלון:
✅ במגזר הציבורי – העובדים שאינם במקומות חיוניים, ייצאו לחופשה בתשלום עד פסח.

✅ במגזר הפרטי – אנשים שייצאו לחופשה ללא תשלום יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים.

✅ עצמאים ועסקים קטנים – אנחנו מקדימים את התשלומים לכל הספקים. לא מחכים 60 או 90 יום. אפשר לדחות את הארנונה העסקית בחודש. יינתן מענק סיוע לעצמאים של עד 6,000 שקל.

✅ תשלום המע"מ נדחה ל-27 באפריל.

✅ תשלומי מים וביטוח לאומי – אפשר יהיה לדחות.

✅ הנחינו את חברת חשמל להתגמש עם מי שלא יוכל לשלם את חשבון החשמל.

✅ נקצה עוד 5 מיליארד שקל עבור חבילת צעדים שמטרתם להניע מנועי צמיחה במשק.

דבריו המלאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם שר האוצר משה כחלון, בתום התייעצות בנושא נגיף הקורונה:

"המאבק שלנו בנגיף הקורונה נמשך כל הזמן. במדינות רבות בעולם יש עליה תלולה במספר החולים ויש גם עליה תלולה במספר המתים. ליבנו עם איטליה, עם ספרד, עם הקהילות היהודיות שם ועם כל מי שנפגע מהנגיף. אצלנו בישראל יש עליה מתונה יותר בתחלואה, ואנו עושים הכל כדי שהיא תישאר בשליטה. מדינת ישראל ממשיכה להקדים את רוב רובן של מדינות העולם בצעדים נחושים ואחראים ובשיתוף פעולה שלכם, אזרחי ישראל.

הערב אני מודיע על שורה של צעדים נוספים שאנחנו נוקטים בצורה מושכלת, מחושבת ואחראית, כדי להאט את ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. הצעד הראשון: הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים הללו יעזרו לנו מאוד לאתר את מיקום החולים ולעצור על ידי כך את התפשטות הנגיף. אנחנו דנו אתמול בממשלה במשך שש שעות בנושא הזה. אני וכל השרים ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה, כדי שלא יעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו, והערב אנחנו נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן מוגבל של 30 יום. ישראל היא דמוקרטיה, אנחנו חייבים לשמור על האיזון בין זכויות הפרט וצרכי הכלל ואנחנו עושים זאת.

מעבר לאמצעים הדיגיטליים אני מודיע הערב על שלושה צעדים נוספים בתחום הכלכלה שיהיו תקפים עד תום חג הפסח. אני אומר מראש לפני שאתם חושבים שיש המשך, אנחנו איננו נועלים את האנשים בבתים – כלומר אני לא מכריז על הסגר כללי, אני מקווה מאוד שלא נגיע לזה. אנחנו כן נפעיל סגר מקומי במקומות של התפרצות המחלה כדי לשמור על בריאות הציבור.

כרגע אני מכריז על שלושה דברים:
1. מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום.
2. מעבר המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת.
3. השארת שירותים חיוניים במתכונת מלאה.

ראשית, אנחנו מעבירים את המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום. זו עבודה מצומצמת יותר ובמתכונת הזו יגיעו פחות עובדים למשרדי הממשלה. אי אפשר להעריך כמה זה יהיה בכל משרד ומשרד. זה משתנה, זה יכול להגיע עד 80 אחוז. אבל כל מנכ'"ל של משרד ממשלתי יודיע לעובדים במהלך ה-24 שעות הקרובות מי מהם יגיעו לעבודה, מי מהם יעבדו מהבית ומי ייצאו לחופשה, זה ייכנס לתוקף ביום רביעי בבוקר. העובדים שייצאו לחופשה ייצאו לחופשת פסח מוקדמת על חשבון ימי החופשה השנתיים. ההנחיה הזו כוללת גם את השלטון המקומי.

שנית, אנחנו מעבירים את המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. העסקים והחברות נדרשים לצמצם את מספר העובדים שנמצאים במקומות העבודה ב-70 אחוז. אני מביא את ההחלטה הזו לממשלה עוד הערב. אפשר לעשות את הצמצום הזה בעבודה – במשמרות, בעבודה מהבית או בשיטות אחרות. אני מראש אומר – יהיו התאמות מסויימת בהתאם לתעשיות ספציפיות והן יקבעו על ידי אנשי משרד הבריאות ומשרד האוצר במשותף. הגישה הזאת שלנו איננה מופנית לעסקים של 10 עובדים ומטה שיכולים לפעול כרגיל בתנאי שישמרו על כלל ההפרדה של 2 המטר.

אני מזכיר לכם את הכלל היסודי הזה – לא מתקהלים יותר מ-10 אנשים בחדר, שומרים על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. זה המפתח לכל. זה נכון לגבי כל מקום. תשמרו על ההפרדה הזו. זה נכון גם בתורים. אני רואה תורים בסופרים, לטייק-אווי, זה בסדר גמור, אבל תשמרו על הכלל של שני המטר. תרימו יד, תפגשו יד של אדם שני ואל תגעו בה, אז אתם תדעו שזה המרחק של 2 המטר. אני יודע שזו תקופה לא קלה, הרבה אנשים יהיו בבית ולא בעבודה, הרבה אנשים חוששים, הרבה אנשים דואגים שאולי לא יהיה להם מספיק כסף. אנחנו קשובים לכם ולכן אנחנו מעמידים הערב רשת ביטחון כלכלית לכל אזרחי ישראל. שר האוצר תכף יציג זאת.

אנחנו משאירים שירותים חיוניים במתכונת מלאה. שירותים אלה כוללים קודם כל סופרים ומרכולים. אני בכוונה אומר זאת משום שאין בעיה של מזון, גם לא לחג, אז אין סיבה לרוץ להתנפל על הסופרים ולהתנפל על המדפים. אין שום סיבה. יש מספיק מזון בישראל וכך גם ימשיך להיות. השירותים החיוניים כוללים גם את מערכת הבריאות, בתי המרקחת, שירותי הביטחון, משטרה, אבטחה, בנקאות, כספומטים, מוסדות הרווחה ועוד שירותים חיוניים שמפורטים באתר משרד האוצר.

הנה מה שאמרתי בסיכום: הסקטור הציבורי מתכווץ, הסקטור הפרטי מתכווץ, והשירותים החיוניים ממשיכים כפי שהם. ביחס לתחבורה הציבורית – בשלב זה התחבורה הציבורית נמשכת, גם הרכבות וגם האוטובוסים. אבל יש שינויים ואני מבקש מכם לעקוב אחר השינויים והעדכונים הללו באתר של משרד התחבורה.

כמו כן, אנחנו מתגברים את הצוותים הרפואיים שלנו שעומדים בקו הראשון כולל במעבדות שלנו. אמש שוחחתי עם פרופ' אלה מנדלסון במעבדה המרכזית שלנו לנגיפים במשרד הבריאות שסגניתה נדבקה. אני רוצה לשלוח מכאן איחולי החלמה לה, לכל החולים בצוותים הרפואיים ובכלל לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שעושים הכל כדי להביא להחלמתם.

בימים האלה אני יכול להגיד לכם אזרחי ישראל, אנחנו לא יכולים להתחבק וגם לא יכולים ללחוץ ידיים, אבל אנחנו אוהבים זה את זה ואנחנו דואגים זה לזה. אני מכיר את העם שלנו ואני מכיר את הכוחות העצומים שטמונים בו. התרגשתי מאוד, עד עומק ליבי, לשמוע על מתנדבים שמביאים סלי מזון ומצרכים עד דלת הבית, לראות חתונות מצומצמות שבהן מלווים את החתן והכלה בשירה יפה מהמרפסות, והתרגשתי לראות נערים ונערות שמתנדבים להיות שמרטפים של ילדים שהם לא בהכרח מכירים. זו ערבות הדדית במיטבה. השותפות האיתנה בין הממשלה והאזרחים והאחווה העמוקה בתוכנו היא מקור כביר של כוח ורוח במאבק במגפת הקורונה. יחד נעמוד, ויחד בעזרת השם ננצח במאבק הזה, גם אם זה ייקח זמן".

‏שר האוצר כחלון: "עד היום, ע"מ לקבל זכאות לאבטלה היה צריך לצבור 12 חודשי עבודה. בגלל המשבר, נוריד זכאות ל-6 חודשים.

לגבי עסקים קטנים ועצמאים – מה שעשינו, נקדים את התשלום לכל הספקים. לא מחכים. יש הנחייה של החשב הכללי להעביר את הכסף מיד כדי להקל את התזרים כמה שניתן.

‏בנוגע לעסקי, אנחנו ערים לקשיים ולבעיות שנוצרו עקב המשבר הזה. יודעים שמצפים לנו אתגרים נוספים ולא פשוטים. כעת לגבי השכירים במגזר העסקי, אנשים שייצאו לחל"ת וייתכן שהמעסיקים יצטרכו אותם בהמשך- זה בכל זאת לא יימשך לנצח, ייקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים.

‏אנשים שיצאו לחופשה ללא תשלום יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים: הקלה בתנאי הסף לקבלת דמי אבטלה – חצי שנה במקום 12 חודשים.

דחיית תשלומים לעסקים קטנים ובינוניים:
תשלום לביטוח לאומי, מים, ארנונת עסקים וחשמל יידחו. ינתן מענק של 6,000 לעסקים קטנים."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
ёси
ёси
לפני 4 שנים

Пусть охраникам сделают бесплатную поезку по израилю

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:01, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה