חדשות בארץ

בן 15 הוכש ע"י נחש ברמת בית שמש – מצבו בינוני עד קשה

נער כבן 15 הוכש לפני זמן קצר ע"י נחש ברחוב נחל קישון ברמת בית שמש.

בשעה 13:49 התקבל דיווח על נער שהוכש על ידי נחש בשדרות נהר הירדן בבית שמש. חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה עין כרם נער בן 15 במצב בינוני-קשה, בהכרה.

החובשים של מד"א שלמה טדגי ואברהם מרים, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הנער בהכרה, כשהוא סובל מסמנים שאופייניים להכשת נחש. סיפרו לנו שבזמן שהוא הלך ברחוב יחד עם נער נוסף, נחש שיצא מהשיחים הכיש אותו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לביה"ח כשמצבו יציב."

אברהם לוינגר חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום סיפרו לנו חבריו כי הנער הוכש ע"י נחש. הענקנו לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשמצבו מוגדר בינוני".

שמעון ליברמן מתנדב מד"א 'צוות הצלה' שטיפל בנפגע הוסיף: הנער צעד ברחוב נחל הקישון בבית שמש באזור שאינו בנוי, כאשר מבין השיחים יצא נחש והכיש אותו. על פי סימנים שנמסרו, מדובר ככה"נ בהכשת נחש צפע.
הסימנים הקליניים מהם סבל הנער היו אופייניים להכשה. יחד עם כוננים נוספים וצוות אמבולנס של מד"א הענקנו לו טיפול בשטח. הנער פונה ע"י ניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה ולא יציב, לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

יש לציין, כי הכשת נחש בתקופה זו מסוכנת ביותר, ויש לנהוג במשנה זהירות ולהזהר במיוחד במקומות המועדים לכך.

ד״ר סער חשביה, מנהל חדר המיון ילדים בהדסה מעדכן כי מצבו של הנער מוגדר כעת בינוני, לאחר שפונה במצב של שוק ויוצב מבחינת דופק ונשימה על ידי צוות המיון. הוא בהכרה ומקבל טיפול באנטיסרום, בהמשך יועבר לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

ד״ר קובי אסף, מנהל חדר מיון בהדסה עין כרם מתריע בפני הורים וילדים כי הימים החמים מביאים להתעוררותם של הנחשים ושל זוחלים ארסיים ועוקצים אחרים. ״האביב בפתח ויחד עם הפריחה הנהדרת ממנה נהנים כולנו, הרי שישנן תופעות לא נעימות שיכולות לסכן חיים בתקופה החמימה. אני מזכיר לכולם כי יש להמנע מהכנסת ידיים למקומות לא בטוחים כמו חורים בגדר או שיחים, יש להקפיד על צעידה בנעליים סגורות ובמכנסיים ארוכים בסביבה סבוכה – ובוודאי שלא בסנדלים או מכנסיים קצרים. כעת כשהחלה עונת הטיולים, מומלץ לנער כל שק שינה ואוהל בטרם משתמשים בהם ואף להציץ בנעליים רגע לפני שנועלים אותן. כמו כן, אדגיש כי בעת הכשת נחש- אין למצוץ את הארס או לטלטל את הנפגע ורצוי לפנות אותו כמה שיותר מהר לבית החולים״.

(צילום: אילוסטרציה)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:24, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה