ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

עמיר פרץ: "התנאי שלנו לממשלה מינוי שר ערבי לתפקיד בכיר"

במסיבת עיתונאים שערך הבוקר (ה') הודיע יו"ר העבודה גשר מרצ, ח"כ עמיר פרץ כי בממשלה הבאה הוא ימנה את פרופ' עליאן אלנקרנאווי, מדליק המשואה ביום העצמאות, לשר הבדואי הראשון.

פרופ' אלקרנאווי: " אחרי 24 שנים של עשייה אקדמית אני בוחר לקחת על עצמי תפקיד פוליטי, ולהיות השר הבדואי הראשון בישראל. אני עושה זאת כמסר לכל החברה הישראלית של ערבים, יהודים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים, בני כל העדות והדתות". לאירוע הגיע גם ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' מקום 11 ברשימת העבודה גשר מרצ.

פרץ אמר: "מערכת הבחירות הזאת היתה צריכה להתנהל באווירה אחרת וברוח אחרת, רוח של שינוי ותקוה, רעיונות חדשים וסדר יום חדש לישראל. לא הסכמתי לקחת חלק ב״מסיבות" השנאה כלפי החרדים ונציגיהם בכנסת, ולא כלפי הערבים אזרחי ישראל ונציגיהם. 20% מאזרחי ישראל הם שותפים לגיטימיים לממשלת השינוי שאנחנו רוצים להוביל ביחד עם בני גנץ*.
בסיום מערכת הבחירות הקודמת עמדה בפנינו הזדמנות היסטורית להקים ממשלה חדשה בשותפות עם נציגי החברה הערבית, עם תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת אך לצערי, כפי שאמר בני גנץ: ״האוזר והנדל מנעו ממני להקים ממשלה״.
בימים האחרונים, אני נאלץ לעמוד כמבוגר האחראי, במחנה השינוי, אל מול קמפיין שרוח רעה מאוד נושבת ממנו, קמפיין שלא ברור מדוע בכחול לבן בחרו בו. ניהלתי אמש שיחה ידידותית אך נוקבת עם בני גנץ ואמרתי לו שככה לא מחליפים שלטון , ככה לא בונים שותפות אסטרטגית כפי שסיכמנו עליה בתחילת המסע הבהרתי לו שהקמפיין המכוער שמנהלת מפלגתו נגד העבודה גשר מרצ לא מקובל עליי. אני קורא לגנץ לחזור ולהנהיג את המחנה כפי שמועמד לראשות ממשלה אמור לנהוג. לא אסכים לגרור את תנועת העבודה ואת המחנה כולו לרוח הרעה הזו.
אנחנו נהייה הרוח הטובה.
אנחנו נעשה את התיקון הגדול והנדרש בכל ממשלת שינוי.
בשביל שינוי גדול נדרשת מנהיגות אחראית ולכן עשינו את האיחוד של העבודה גשר מרצ ובעצה אחת עם שותפתי אורלי לוי אבקסיס ושותפי ניצן הורוביץ, החלטנו לקחת על עצמנו את תפקיד המבוגר האחראי בכדי ליצור תיקון באמת ושינוי באמת. לכן אנחנו נדרוש למנות שר ערבי בממשלה , שר שיכהן באחד התפקידים המרכזיים בישראל אבל גם יתמודד עם הקרע ההולך ומתרחב בין החברה היהודית לחברה הערבית.
מכיוון שעל פי הודעות הדדיות של בני גנץ ושל הרשימה המשותפת הם לא יהיו חלק מהממשלה הבאה ולכן לא יהיה נציג בממשלה ל20% מהאוכלוסייה הישראלית, אנחנו רוצים שמינוי שר ערבי בממשלה יהיה דבר מובן מאליו, כבר עשיתי את התקדים הזה עת מיניתי את השר ראלב מג׳דלה לשר המדע, התרבות והספורט ונוכחותו של שר ערבי בממשלה תרמה רבות להורדת המתח וליצירת תהליך של פיוס בין החברה היהודית לחברה הערבית , תהליך שחשוב לחוסנה של מדינת ישראל. לכן אנו נדרוש במו״מ הקואליציוני עם כחול לבן כי בממשלה החדשה יכהן פרופ' עליאן אלקרנאוי. ידידי עליאן הוא פרופסור במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון, כיהן כנשיא מכללת אחווה. פרופסור עליאן נבחר להדליק משואה ב2013 למען קידום הפיוס והאחווה בישראל, עליאן יהיה שר בכיר מקצועי כחלק מקווי היסוד של הממשלה ולא כחלק מחלוקות פוליטיות, עליאן יהיה שר של יהודים וערבים כאחד .לא יהיה אצלנו "השר הממונה על מיעוטים". ביום שבו עליאן יוביל רפורמות למען הרוב, תהיה זאת תעודת כבוד שדווקא נציג המיעוט עושה זאת. אחינו בני העדה הבדואית שסבלו מממשלות הימין, ממנהלת פטרונית במשך שנים, יזכו לתיקון היסטורי כיאה לממשלת השינוי הגדולה שאנחנו רוצים להוביל פה החל מהשבוע הבא.
שינוי גדול עושים רק באמת.
העבודה גשר מרצ שמה על גבה את תרמיל האחריות, אנחנו עושים היום את מה שנדרש לממשלה עם רעיונות גדולים. אין לנו כוונה להסתפק ברעיונות קטנים, אנחנו באים עם רעיונות גדולים, עם סדר יום של חידוש תהליך השלום, השקעה במערכת החינוך , הרווחה והבריאות. אני מודה לידידי ורעי עיסאוי פריג׳ שהיה שותף למהלך. עיסאוי הוא חבר של אמת ואנחנו נמשיך במאמץ של הרגע האחרון כדי שגם הוא וגם הבאים אחריו יהיו בכנסת. תמו ימי חוק הלאום וחוק קמיניץ ומתחיל עידן של שינוי. אנחנו מנצחים היום את הגזענות והפלגנות ומציגים הרכב חדשני לממשלה הבאה: אורלי לוי אבקסיס שרת הבריאות, ניצן הורוביץ שר החינוך והתרבות, עליאן אלקרנאוי השר הבדואי הראשון בישראל. ביחד איתי, זאת הנבחרת הטובה ביותר לממשלה הבאה".

*פרופ' אליען אל קרנאווי:* "אחרי 24 שנים באקדמיה, בארץ ובחו"ל, אני נדרש הבוקר הזה לעשות מעשה שאני שלם איתו ומרגיש שאני ממלא בו תפקיד היסטורי. החברה הישראלית הפכה להיות חברה שסועה בשנים האחרונות. פערים חברתיים שהועצמו על ידי פוליטיקאים שבחרו להפוך את השנאה לכלי פוליטי. לצערי, עד היום, לא השכלנו לקבל את האחר. כאשר נוצר פער שבו לא כולם מרגישים שותפים ושייכים, נכנסות הדעות הקדומות ואמירות גזעניות אל תוך השיח הציבורי. לכן, אחרי 24 שנים של עשייה אקדמית אני בוחר לקחת על עצמי תפקיד פוליטי, ולהיות השר הבדואי הראשון בישראל. אני עושה זאת כמסר לכל החברה הישראלית, ערבים, יהודים, דרוזים, צ'רקסים, בדואים, בני כל העדות והדתות.

עמיר ואני, יחד עם אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ, מעבירים היום מסר חד וברור –
אחים שלכם אנחנו! אחים שלכם אנחנו!
השמחה שלנו בשותפות הזאת נעשית מתוך בחירה. בחירה שהממשלה הבאה שנקים תהיה ממשלת שינוי באמת. "במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש". במקום בו הפוליטיקה הישראלית הדירה את רגליה מהאוכלוסיה הערבית בישראל, סרבה לשותפות אזרחי ישראל הערבים, בחרנו אנחנו להיות בני אדם לפני הכל. העבודה גשר מרצ עושה היום את המעשה הפוליטי החשוב והאמיץ ביותר במערכת הבחירות הזאת.
אני פונה לכל חבריי באקדמיה, ברהט, ובכל מקום בישראל –
יש לכם רק פתק אחד לשותפות. רק פתק אחד לשלום, לשוויון ולצדק חברתי.
אמת! אני קורא לאזרחי ישראל הערבים – צאו להצביע! אל תוותרו על הזכות שלכם שהיא גם חובה. אני פרופסור עליאן אל-קרינוי. נולדתי במשפחה בת 15 אחים ואחיות. הייתי הראשון מבין אחיי ואחיותיי שבחרו במסלול האקדמי כדרך חיים. בעשור האחרון מילאתי מספר תפקידי ניהול אקדמיים בארץ ובחו"ל. כאזרח המדינה וכאיש אקדמיה אני מכיר מקרוב את השסעים ואת הפערים החברתיים שקיימים בחברה הישראלית ורואה בהם איום אסטרטגי על עתידה של מדינת ישראל. הצטרפתי לחבריי עמיר פרץ, ביחד עם אורלי לוי אבקסיס ועם ניצן הורוביץ וחברים נוספים, שותפים שלי לשינוי המציאות במקום כניעה לה.
אני אהיה המנהיג שילחם מתוך הממשלה למען זכויות אזרחי ישראל הערבים. אבל לא רק. אנחנו לא רק מדברים על חברה צודקת וחברה שוויונית. אנחנו נעשה כל דבר אפשרי ומעבר לכך כדי ליצור אותה. את עמיר פרץ אני מכיר קרוב ל-40 שנה. הוא תמיד היה איש שלום – שלום עם שכנינו, אבל גם שלום בתוך החברה הישראלית.
הוא לא רואה רק מצביעים – עמיר הוא מנהיג שרואה בני אדם לפני הכל.

הוא תמיד, בכל תפקיד, ראה באזרחי ישראל הערבים כשותפים.

עמיר, אורלי וניצן הם הפוליטיקאים היחידים במערכת הבחירות הזאת שהבטיחו לבטל את חוק הלאום הגזעני. לא לשנות – לבטל.
הם היחידים שסופרים בני אדם.

ערביי ישראל, להם אקרא אזרחי ישראל הערבים – וכן, זה לא אותו דבר, הם חמישית מאזרחי המדינה, ותרומתם לחוסן הלאומי של מדינת ישראל היא משמעותית.

אי אפשר להתעלם מכך במרחב הציבורי: תראו אותם בבתי החולים כרופאים ומנהלי מחלקות, כמרצים באקדמיה, כשופטים בבתי המשפט.
הם תורמים לבניית המדינה, כל אחד בדרכו הוא.
אספר לכם שב-5 במארס אתארח באוניברסיטה האמריקאית בקהיר ושם אייצג את אוניברסיטת בן גוריון בנגב. אני גאה לייצג שם את מדינית ישראל, קודם כישראלי, אך גם כערבי ישראלי, וגם כבדואי.
העבודה גשר מרצ היא המפלגה היחידה המשמיעה את הקולות של הפריפריה והאוכלוסיות המודרות חברתית, כלכלית וגאוגריפית, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטיה מינית. אנחנו לא מפלגה סקטוראלית – אנחנו שייכים לישראלים כולם, עובדים אצל כל אזרחי ישראל.

העבודה גשר מרצ היא הפלטפורמה הפוליטית היחידה בישראל שלא מסתירה את הקשיים, לא מטאטאת אותם מתחת לשטיח – היא מביאה אותם לקדמת הבמה כדי לפתור אותם!

היא משמיעה את הקולות הדוממים בחברה הישראלית של כל המגזרים.

אנחנו ניצור מציאות חדשה בה כולנו נהיה שותפים לא רק לקשיים – אלא גם לדרך לפתור אותם.

אני כאן כדי לגשר על הפערים.

אני כאן כדי לקדם לא רק שיח של צדק חברתי ושוויון וקבלת האחר והשונה – כדי להפוך אותם לתכנית עבודה, ולהפוך את השוני ממגרעה לחוזקה.

חברים,
שלא נטעה.
אין לערביי ישראל בעיה עם מדינית ישראל.
אין להם דבר נגד הקבוצות השונות בחברה הישראלית – הם חלק מכל מה שקורה כאן.
יש להם בעיה עם ממשלות ישראל, לדורותיהן, עם המדיניות של הממשלות כולן.

נקודות אור שהיו היא ממשלת רבין, וגם הממשלה בה עמיר פרץ מינה שר ערבי ראשון, כדי להשפיע על השיח הישראלי בכל הקשור להכרה באחר ובשונה – שהוא למעשה לא אחר, אלה שווה.

הממשלה הבאה, ממשלה בראשות בני גנץ בה אנחנו נהיה המצפון החברתי והלב המדיני, ממשלה אותה נוביל וננווט לשוויון וצדק חברתי.
לא באתי לחפש עבודה.
אני כאן כדי לעזור לחברה הישראלית כולה.
לימדתי בישראל ולימדתי בקנדה. לעולם לא הסתכלתי על מוצאו של הסטודנט.

גם כאן, בשביל הממשלה הבאה בא אנחנו נהיה חלק – ילד ברהט, ילד באופקים וילד ברעננה יהיו שווים, הם עתיד המדינה.

אנחנו נשקיע בהם כדי שלכולם תהיה הזדמנות שווה ללא כל קשר למקום בו נולדו ולמצב הסוציו-אקונומי של הוריהם.

לכל ילד מגיעה ההזדמנות לחלום. ולנו, המבוגרים, החובה לתת להם את הכלים כדי להגשים את החלומות שלהם. ואבוי לנו אם נחטיא את המטרה הזאת.
תרבות הפחד שמועצמת על ידי פוליטיקאים מכל הגוונים יוצרת ריחוק בין המגזרים. יש שמנצלים אותה לצרכים פוליטים צרים כדי לקושש קולות.
את המחיר על כך כולנו משלמים. והגיע הזמן שנפסיק לשלם אותו.
זו בחירה שלנו. זו בחירה של כל אזרחי ישראל.
אנחנו, העבודה גשר מרצ, נדאג שלא יהיה ישראלי אחד שיודר.
נעניתי בשמחה לפנייתו של עמיר פרץ לכהן כשר בממשלה הבאה, כדי ליישם את הדרך בה אנחנו מאמינים. מתוך הממשלה. כשותפים לטובת כל אזרחי ישראל. לא כצועקים מהיציע. כאלה יש מספיק".

קרדיט צילום: דוברות
קרדיט צילום : אריאל ואן סטרטן.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
חיימון
חיימון
לפני 4 שנים

כל הכבוד…לאט ובטוח הם יהיו בסוף הרשימה הגדולה בארץ ..בקרוב הם ירכיבו ממשלה..יאללה תנו להם הכל על מגש בכיף….

אריה ר
אריה ר
לפני 3 שנים

איזו כתבה ארוכה על כלום שמסתובב עם אקדח צעצוע ללא תחמושת…
עמיר זמנך עבר אין סליחה על מעשה אורלי לוי,
חבילת את מפלגת העבודה ואני כותב לך כחבר מפלגה.
לך הבייתה ותן לאנשים ראויים לשקם את המפלגה.

אריה ר
אריה ר
לפני 3 שנים

איזו כתבה ארוכה על כלום שמסתובב עם אקדח צעצוע ללא תחמושת…
עמיר זמנך עבר אין סליחה על מעשה אורלי לוי,
חיסלת את מפלגת העבודה ואני כותב לך כחבר מפלגה.
לך הבייתה ותן לאנשים ראויים לשקם את המפלגה.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:37, יום שלישי (9.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה