ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏בית המשפט העליון הכשיר את ח"כ היבא יזבק להתמודד בכנסת

‏ביהמ"ש העליון אישר לח"כ היבא יזבק להתמודד בבחירות, ובכך קיבל את עמדת מנדלבליט. ההחלטה התקבלה ברוב של 5 שופטים מול 4, כאשר נשיאת העליון חיות סברה שיש לפסול את יזבק – אך נותרה במיעוט.

ח״כ היבא יזבק בתגובה להחלטת: ״החלטת בית המשפט העליון מראה שוב כי בקשות הפסילה הן חלק מקרקס ההסתה נגדי ונגד החברה הערבית ונציגיה – לא מדובר היה בבקשת פסילה אישית, אלא מהלך שהוא חלק בלתי נפרד מהרדיפה המתמשכת והדה-לגיטימציה. החלטת וועדת הבחירות לפסול אותי היתה החלטה פוליטית של וועדה פוליטית, בה התחרו המפלגות ביניהן בהשתלחות נגדי ונגד חברי לרשימה המשותפת. אנו נמשיך לפעול לסיום הכיבוש והסרת המצור ולמען שלום צודק, ולמען אזרחות שווה וצודקת. אני ממשיכה לפעול במלוא כוחי בקמפיין הרשימה המשותפת על מנת להעלות את אחוזי ההצבעה והייצוג של החברה הערבית בכנסת.״

בעוצמה יהודית תוקפים בחריפות את בית המשפט העליון בעקבות החלטתו שפורסמה הערב (א') לאשר את התמודדותה של היבא יזבק לכנסת. כזכור, בעוצמה יהודית שכרו צוות תחקירנים מיוחד, שהביא עשרות ראיות המעידות על תמיכתה של יזבק בטרור ובמחבלים.

בעוצמה יהודית תוקפים בחריפות את ההחלטה, ואומרים: "בג"צ שוב חוצה קו אדום ובאמצעות פלפול משפטי עלוב הכשיר מעריצה של רוצחי ילדים יהודים. שופטי בג"צ לא יכולים להסתכל בעיניהם של בני משפחת הרן – הם למעשה הביעו הכשר למי שמהללת את רוצחי יקיריהם".

עוד אומרים בעוצמה יהודית: "צריך לפקוח את העיניים ולהבין לאיזה שפל בג"צ ירד: ד"ר מיכאל בן ארי, ציוני אוהב ישראל, שילדיו משרתים ביחידות קרביות בצה"ל – פסול, ואילו הנציגה של סמיר קונטאר ודלאל מוגרבי כשרה. כשנציגי עוצמה יהודית יישבו בבית המחוקקים, בג"צ ישוב לגודלו הטבעי".

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, הגיב: ״לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל. לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מי שהביע פעם אחר פעם תמיכה בטרוריסטים המתועבים ביותר, תמשיך לקבל משכורת ממדינת ישראל. הפסיקה הזו לא תעצור אותנו מלהמשיך להיאבק על מניעת כניסת תומכי טרור דוגמת יזבק לכנסת. נמשיך ונפעל לתיקוני חקיקה ככל שיידרשו. אישור התמודדותה של יזבק כמוהו כמתן גושפנקא לשלילת קיומה של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי. צר לי שזו ההחלטה.״

תגובת ימינה על החלטת בג"צ: "שופטי בג״צ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג׳נדת שמאל ליברלית. הכשרתה של יזבק אשר תמכה ברוצחים שפלים ואף לא מוכנה להתנצל או לחזור בה מכך היא נקודת שפל חדשה של בית המשפט העליון ואמון הציבור בו. רק ימינה חזקה תוביל מהפכה משפטית שתאפשר להחזיר את בג״צ לתפקידו וגודלו הטבעי".

תגובת שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד: "בית המשפט העליון הכשיר תומכת טרור ודרך על סעיף 7א , נשיאת העליון חיות , השופט סולברג ,השופט מינץ והשופט אלרון היו בדעת המיעוט שצריך לפסול אותה.
הגדלת המחנה השמרני שהובלתי, לפני 3 שנים, בקדנציה שלי כשרת משפטים, מוכיח את התוצאות בשטח, אך עדיין עבודה רבה לפנינו".

מ‏הליכוד נמסר בתגובה: "בושה. לגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת. אחרי ההחלטה היום, מי שרוצה את היבא יזבק באופוזיציה ולא בממשלה – חייב להצביע רק לליכוד."

מארגון בצלמו שמייצג את משפחות הנרצחים מהפיגוע בנהרייה נמסר: "בג"צ הצטרף היום לסמיר קונטאר. סמיר קונטאר מעולם לא היה לבד, יש לו שותפים רבים ביניהם היבא יזבק שהיללה אותו וקראה לו קדוש. בג"צ הכשיר היום את האדרת הרצח הנורא. מדובר בהחלטה אומללה שתיזכר לדורות. נזכיר: היהודים שאמרו דברים פחותים בהרבה, נפסלו ברוב מוחץ."

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה על ההחלטה: "קמפיין ההסתה הפוליטי של הימין הקיצוני התרסק אל מול המציאות המשפטית. כל מי שתמך בפסילה צריך להתבייש שנגרר אחרי נתניהו וחבריו הכהניסטים. ח״כ יזבק תמשיך לכנסת הבאה ותלחם למען השלום, שוויון ודמוקרטיה לכולם."

ח״כ תמר זנדברג על פסיקת בית המשפט: ״קוראת לימין לקבלת הכרעת הדין ולא ללכת במסלול ההסתה הקבועה נגד בית המשפט״. פסיקת בית המשפט נובעת משיקולים משפטיים ולא פוליטיים. אני קוראת לאנשי הימין לקבל את הכרעת הדין ולשם שינוי לא לפעול במישור הקבוע בו ההסתה נגד הערבים ממשיכה על פי המסורת גם לבית המשפט״.

הרשימה המשותפת על ההחלטה: "שוב הוכח שהקמפיין של הימין הקיצוני נגד ח״כ יזבק והרשימה המשותפת הוא תעמולה זולה שמטרתה דה לגיטימציה של נבחרי ציבור ערבים. כל מי שנגרר אחרי כהניסטים בתמיכה בפסילתה של חברת הכנסת יזבק צריך להתבייש מול החלטת בית המשפט. הרשימה המשותפת וחברת הכנסת יזבק ימשיכו לפעול לקידום את האינטרסים של הציבור הערבי בכנסת הקרובה וכל האוכלוסיות המוחלשות מבלי להכנע לנסיונות ההסתה ורדיפה."

יו"ר בל"ד ח"כ אמטאנס שחאדה, אמר בתגובה: "הפסילה של ח"כ היבא יזבק בוועדת הבחירות המרכזית התקבלה בתמיכת כל המפלגות למעט מרצ, מה שמוכיח שהמערכת הפוליטית הישראלית דוהרת ימינה, ובקלות מסוכנת פוגעת בזכויותיו האזרחיות והפוליטיות של הציבור הערבי ונציגיו. החלטת וועדת הבחירות המרכזית לא הייתה בבחינת דמוקרטיה מתגוננת, אלא השתוללות פופוליסטית ואנטי-דמוקרטית. למרות כל ההסתה, הפרויקט הדמוקרטי היחידי בארץ הוא חזון "מדינה לכל אזרחיה" שבל"ד תמשיך להוביל על אפם ועל חמתם של אויבי הדמוקרטיה וזכויות אדם משמאל ומימין".

"ח"כ היבא יזבק מייצגת את עמדותיה העקרונית בכל הנוגע למאבק הלגיטימי, המושתת על החוק הבינלאומי והחלטות האו"ם, לסיום הכיבוש, פירוק כל ההתנחלויות, הקמת מדינה פלסטינית ובירתה ירושלים המזרחית והבטחת זכות השיבה".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה בתגובה: "‏בית המשפט הכריע נכון והיבא יזבק תהיה בכנסת הבאה. אבל העובדה שהייצוג שלנו מושם בסימן שאלה בכל מערכת בחירות היא עדות לתהומות אליהן ממשלות נתניהו והחקיינים שלה באופוזיציה דירדרו אותנו. ‏הפסילה שבוטלה היתה ציד מכשפות שמטרתו להוציא השיח על כיבוש ועוולותיו ופשעיו מחוץ למעגל הלגיטימציה. לאחר כל החלטת בג"ץ המרווח הדמוקרטי בשיח הציבורי הולך ומצטמק. 15 או 16 מנדטים יהיו תשובה הולמת לגזענים."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
יזבק מחבלת
יזבק מחבלת
לפני 4 שנים

מדינה של שמאלנים

אושר
אושר
לפני 4 שנים

מחבלת גייס 5 כדור לראש היא צריכה לקבל היא וכול החבורה שלה חרם על בגץ צריך לכופף אותו להעלים אותו זה גידול סרטני כול היפיי נפש נימאסתם כיערתם את כול המדינה סרטן על כולכם מאחל לכם רק רעעעע יצבועים יכלבים אוהבי מחבלים

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:09, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה