ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

מנדלבליט בדיוני החסינות לח"כ חיים כץ: "ניגוד העניינים שבכתב האישום, לא היה רחוק מעבירת השוחד" – כץ: "לא היה ולא נברא"

היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט:
"צריך להעמיד דברים על דיוקם. הפעולה לפי כתב האישום אינה רק חקיקת החוק, אלא מגוון פעולות ומצגים כוזבים שכללו הסתרה מכוונת. מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר. איני מקל ראש בפעילות הגלומה בחקיקת חוק, ואני לא מתכוון להתערב בעבודה הסדירה של חברי הכנסת.

החוק עשוי לסייע גם לציבור בלתי מסוים אבל תחילתו והולדתו היא במערכת אינטרסים של חברים מאוד מאוד טובים שהחלה כמערכת יחסים כלכלית ושוכנעתי שהפכה למערכת מעורבת חברית ואינטרסנטית כלכלית.

אנחנו עוסקים במערכת יחסים חברית שיש בה אינטרסים כלכליים. ביחס לכך קובע חוק העונשין שאין מקום לשקול את גודל הקבוצה ובפרט השאלה אם הפעולה הייתה לטובת הכלל. אנחנו לא עוסקים בשוחד אך בניגוד עניינים חריף כזה עבירת השוחד היא מדרגה אחת מעל. וניגוד העניינים שכאן לא היה רחוק מעבירת השוחד".

מנדבליט הקריא מחו"ד של היועמ"ש של הכנסת עו"ד איל ינון בדבר כללי אתיקה הנוגעים לגילוי נאות לחברי הכנסת ביחס לחוק ההמלצות ומתווה הגז. דבריו עוררו מהומה בדיון.

ח"כ איילת שקד הגיבה לדברי מנדלבליט: "אני לא מקבלת את חוות הדעת הזו, לא נפעל לפיה, ולא נבצע גילוי נאות על כל הצבעה במליאה".

ח"כ מיקי זוהר: "דעתם של היועצים המשפטיים חשובים מאוד, אבל לא כזה ראה וקדש".

בהמשך, ח"כ כץ הגיב לדבריו של היועמ"ש ואמר, "אני מבקש להתייחס לכתב האישום. הוא (מנדלבליט) אומר דברים שלא היו ולא נבראו".

היועמ"ש לממשלה ד"ר מנדלבליט: "ח"כ כץ היה מגיע למר בן ארי ובעקבות הכוונתו, סייע לו להרוויח סכומים גבוהים של כסף. בן ארי כה קרוב לח"כ כץ שהוא מוכן לעבור עבורו עבירת מידע פנים. אם טוענים שנעברה עבירה חמורה והייתה גלישה ספונטנית, זה הנושא הראשון של חסינות. מנדלבליט פירט מספר השקעות בשוק ההון של כץ ובן ארי.

ח"כ חיים כץ התפרץ לדבריו: אתה אומר פה דברים שלא היו ולא נבראו ככזה ראה וקדש. בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. אני שומע דברים שלא היו. כץ הוסיף וסנט במנדלבליט, "לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. פגעת בבריאות שלי.

יו"ר הוועדה ביקש מח"כ כץ לא להתפרץ וזה השיב, "אתה רוצה שאני אשתוק. אני בן אדם, בן אדם ישר לא שיקרתי בחיים שלי ומילה שלי, היא מילה ופה עושים אותי שקרן."

ח"כ חיים כץ יצא מהדיון.

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן): "עוה"ד לא מייחסת שום כוונה, אלא התנהלות של חקיקה שהכל ביודעין.

היועמ"ש לממשלה ד"ר מנדלבליט: "מדובר בכך שהוא ידע שהוא מביא את חברו הטוב שיש לו אינטרס כלכלי. הכל ביודעין ובמתוכנן.

ח"כ אורית פרקש הכהן (כחול לבן): ביחס שלנו כחברי כנסת לעולם לא נוכל לתת חסינות מהותית בעניין טהר מידות. כלומר אתה בהגדרה לא עושה את תפקידך כשאתה עובר עבירת טוהר מידות.

היועמ"ש ד"ר מנדלבליט השיב: "אני מתקשה לראות עבירת טהר מידות שניתן יהיה להחיל עליה חסינות מהותית. מה שצריך להיות זו פעולה שמתחילה חוקית ונגררת". יכול להיות מקרה כזה של גלישה רק בעבירה מינורית שעליה לא אגיש כתב אישום בכל מקרה.

(קרדיט צילומים: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
יאיר
יאיר
לפני 4 שנים

מנדבלוף מושחת ומשחית

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:45, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה