ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

גנץ: "נעניתי להזמנתו האישית של טראמפ להגיע לוושינגטון"

‏גנץ בהצהרה על תוכנית המאה: "בתיאום עם הממשל האמריקאי נעניתי להזמנתו האישית הנפרדת והמיוחדת של טראמפ ואפגש איתו ביום שני כראש המפלגה הגדולה בישראל ואני מודה לו על ההזמנה החשובה הזו. בתום פגישתנו אשוב לישראל כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של בנימין נתניהו. אלו אינם ימים רגילים למדינת ישראל, מערכת בחירות שלישית מיותרת ויקרה שתסתיים בקרוב והיא חייבת להסתיים עם הכרעה".

הצהרה בני גנץ – 25.1.20 :

אזרחי ישראל,
ארצות הברית של אמריקה היא ידידת אמת של מדינת ישראל ושל אזרחי ישראל.
הברית ארוכת השנים ביננו בנויה על ערכים זהים ועל אינטרסים משותפים.
הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, של אזרחי ישראל ושל יהודי ארה"ב.
ארצות הברית של אמריקה תחת כהונתו של הנשיא טראמפ הפכה את הברית בינינו לעמוקה, חזקה ועוצמתית יותר מאי פעם.
בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הנשיא הקרובים ביותר, עם בכירי הבית הלבן ועם ידידי השגריר דיוויד פרידמן שורת מפגשים ושיחות הנוגעים לתוכנית המאה.
אני מוקיר ומעריך את נכונותם יוצאת הדופן לעמוד לצד ישראל ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח שלה, מתוך ידידות ומחויבות עמוקה.
אני מעריך רבות גם את רצונם לשתף ולהקשיב למה שנאמר בשיחות אלו ונוגע לביטחון ישראל, לאינטרסים של מדינת ישראל ולמעמדה האזורי והבינלאומי.
תוכן שיחותינו כמו גם פרטי התוכנית יישמרו בסודיות מוחלטת ביני לבינם כפי שהתחייבתי.
עם זאת, אני יכול לומר כי תוכנית המאה שהגה הנשיא טראמפ תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית המגדירה את הדרך בה יכולים הצדדים השונים לסכסוך במזרח התיכון לצעוד להסכם אזורי היסטורי.
המתווה לו היה שותף גם נתניהו עוד עתיד לחולל בקרבנו מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות.
אני מתחייב לצמצם למינימום את המחלוקת אך לפעול בכדי שהמתווה יהיה בסיס להתקדמות לעבר הסדר מוסכם מול הפלסטינים ומול מדינות האזור, תוך המשך והעמקת השותפות האסטרטגית עם ירדן, מצרים ומדינות נוספות באזור.
אנו נמצאים בשעה גורלית לקביעת דמותה וגבולותיה הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל, לצד מאבק על דמותה הדמוקרטית.
לכן, בתיאום עם הממשל האמריקאי נעניתי להזמנתו האישית, הנפרדת והמכובדת של הנשיא טראמפ להיפגש עמו באופן אישי ביום שני, כראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל ואני מודה לו על ההזמנה החשובה הזו.
בתום פגישתנו החשובה אשוב לישראל כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של בנימין נתניהו.
אלו אינם ימים רגילים עבור מדינת ישראל.
מערכת בחירות שלישית מיותרת ויקרה תסתיים בקרוב, והיא חייבת להסתיים בהכרעה ברורה כדי להימנע מבחירות נוספות.
כדי לקדם את תוכנית המאה – עלינו לצעוד מאוחדים, תחת ראש ממשלה שיש לו לגיטימציה ציבורית לממש אותה.
ראש ממשלה שכנגדו עומדים שלושה כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים, קיים חשש, לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו.
ולכן, אינו יכול להוביל את מדינת ישראל, לא למלחמה חלילה ולא להסדרים מדיניים אם אלו יבשילו.
גם בימים שכאלו, חובה עלינו לזכור שלצד הסוגיות המדיניות והביטחוניות, אנו מצויים בעיצומו של מאבק מכונן ובעל השלכות היסטוריות על דמותה של המדינה.
האם זו תהיה מדינה שהעומד בראשה משתמש בדמוקרטיה כדי לרומם ולהעניק מעמד מיוחד לכוחות גזעניים וקיצוניים תמורת חסינות אישית?
האם זו תהיה מדינה שבה כל אחד מכם מחויב לשמור על החוק, בזמן ששריה וראש ממשלתה חסינים ועומדים מעל החוק?
האם בשם תמיכה בחסינות אישית, ינהלו את חיינו מעתה, איתמר בן גביר כשר משפטים, בצלאל סמוטריץ' כשר פנים ורפי פרץ כשר חינוך?
ישראל לא יכולה להמשיך לצלול, ולהרכין את ראשה מול כוונות אלו-
אנחנו חייבים להתקדם.
לסיום-
בשם אזרחי ישראל אני מבקש להודות לנשיא טראמפ על מאמציו ועל אומץ הלב בהגנה על האינטרסים הביטחוניים המשותפים לארצות הברית ולישראל. כמי שיוביל את מדינת ישראל לאחר הבחירות, אני מבקש לומר לנשיא מכאן:אין לישראל בעלת ברית חזקה יותר מארצות הברית, ואין לארצות הברית ידידה טובה יותר מישראל במזרח התיכון.

וכעת כמה מילים באנגלית:
There is a special, longstanding bond between the United States and Israel, built on shared values and joint interests.
The United States is Israel's closest ally and friend and under President Trump's leadership, the alliance between Israel and the United States has grown stronger, deeper, and more significant than ever.
Over these last few months,
I have held many meetings and discussions on the "Peace Plan" with the President's advisers, White House officials, and my friend, Ambassador David Friedman.
I value and appreciate their commitment to the State of Israel and its prosperity, as well as their willingness to share, to listen to what was said in these talks regarding Israel's security interests, and its regional and international status.
The content of our conversations, just like the details of the plan, will remain secret for now.
I can however tell you that the "Peace Plan", devised by President Trump, will go down in history as a meaningful landmark, mapping the way for different players in the Middle East to finally move ahead towards a historic regional agreement.
These are fateful times, for both Israel's borders and character, as well as its democratic fabric.
Therefore, I have decided to accept the invitation extended to me by President Trump and meet with him, in person, this Monday, as the leader of the largest party in Israel.
On behalf of the people of Israel-
I wish to thank President Trump for his dedication and determination in defending the security interests that both Israel and the US share.

As the President's full and committed partner,
I wish to say to him from this stage:
Israel is forever thankful for the United States' friendship, and the United States can always count on Israel's partnership.

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לדבריו של גנץ: "החשש של גנץ שאיתמר בן גביר יכהן כשר המשפטים ברור. כשבן גביר ימונה למשפטים, החגיגה של השמאל הקיצוני במערכת המשפט תסתיים – ומזה בדיוק גנץ חושש. המחנה הלאומי יצטרך להכריע בבחירות הקרובות: או ממשלת שיתוק של ליכוד-כחול לבן, או ממשלת ימין חזקה של ביבי-בן גביר".

ח״כ תמר זנדברג בתגובה לנאום גנץ: ״אני קוראת לבני גנץ להיות אלטרנטיבה אמיתית לנתניהו ולקרוא לנשיא טראמפ בפגישתם שלא לתת יד למהלכים חד צדדים ולהבהיר כי יתנגד לכל סיפוח. הסכם שלום יהיה רק בהסכמה בין הישראלים לפלסטינים ולא בין נתניהו לטראמפ״.

(קרדיט צילום- אלעד מלכה)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:56, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה