חדשות בארץ

השר אלקין החליט להדיח את ראש עיריית טבריה רון קובי

השר זאב אלקין החליט היום (יום ב׳), להפסיק את כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי.

השר אלקין החליט על כך לאחר שבחן במשך ימים את נימוקי הדרג המקצועי באשר לכשלון אישור תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק, על ידי ראש העירייה וחברי המועצה. בהתאם להחלטת בג"ץ, הסמכות להחלטה בנוגע להמשך כהונתו של ראש העיריה, עברה לשר אלקין לאחר שהדבר אושר בממשלה ובכנסת.

יצויין כי תקציב העיריה לא אושר במועד הקבוע בחוק וגם לא בתקופת הארכה שנתן משרד הפנים והסתיימה ב-30 לספטמבר 2019.

על פי סעיף 206 לפקודת העיריות, מועצה שלא מאשרת תקציב עד למועד שקבע משרד הפנים – תפוזר. משכך, הופסקה כהונת חברי המועצה והמועצה פוזרה. חברי המועצה שפוזרה וראש העירייה הופיעו לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו״ד יהודה זמרת, מנהל מחוז צפון בועז יוסף וראש אגף תקציבים במשרד הפנים סיוון להבי והעלו את טיעוניהם באשר לנושא האחריות לאי אישור התקציב. בנוסף לשימועים בעל פה, שלחו חברי המועצה וראש העירייה טיעונים בכתב.

לאחר בחינת הדברים במשך ימים, החליט כאמור השר אלקין הבוקר (יום ב׳) להורות על סיום תפקידו של ראש העירייה, רון קובי.

לאחר קבלת החלטת השר אלקין, כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרד הפנים והחליט למנות את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק, ליו״ר הועדה הממונה טבריה. לחברי המועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים ואלה שמותיהם:
יוסי עדס, מנהל תחום בכיר אשראי במשרד הכלכלה. רועי דהן, מנהל אגף בכיר פיתוח ההון האנושי, במשרד הפנים. ענת אסרף, מנהלת אגף בכירה בחירות לרשויות המקומיות במשרד הפנים. שלמה כהן, סגן מנהל מחוז חיפה והצפון במשרד הרווחה. יוסי חדד, מנהל מינהל אוכלוסיות מרקם ותיק במשרד הבינוי והשיכון.
בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

שר הפנים, אריה דרעי: ״הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו. מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה״.

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית: "אני מברך על החלטת השר אלקין להדיח את רון קובי מתפקידו. קובי הוא דוגמא להסתה הפרועה נגד הציבור החרדי שהתחוללה בחודשים האחרונים, שהביא לפילוג ושיסוי. טוב עשה השר אלקין שהחליט לסיים את כהונתו".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי: "הדחת רון קובי – הצלת העיר טבריה. החלטה טובה ומבורכת של השרזאב אלקין שתאפשר לעיר טבריה לחזור לניהול תקין, בשיתוף כלל הכוחות בעיר".

ח"כ אורי מקלב: "מברך על החלטת השר האלקין להדיח את ראש עיריית טבריה רון קובי, יש גם רגע האמת בסופו של יום גם לציבור או התקשורת אשר נהנו עד כה ממופעי הליצנות של רון קובי דמותו חורגת כבר מהטעם הטוב, רוב הציבור נקעה נפשו מהכפשות והקיטוב בין הציבורים בארץ בניגוד לתפקידו של ראש עיר לצד חוסר התאמה והבנה בניהול העיר, דמות זו מבזה את הדמויות המכובדות האחריות אשר מנהלות את הערים המצליחות בישראל. הציבור לא רוצה לשמוע אדם אשר פועל רק משנאה וקיטוב באופן מכוון. אין ספק שהשר אלקין ראה לנגד עניו את טובת תושבי טבריה ואנחנו מקווים שהעיר תעלה על מסלול לטובת תושביה."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
שלומית
שלומית
לפני 4 שנים

הקיץ החרמנו את טבריה בגלל רון קובי , אז אני מבינה שבקיץ הבא , בע"ה , נחזור לחופשה בטבריה .

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:08, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה