חדשות בארץ

אחרי ניסיונות הטיוח: כתב האישום חושף את פרטי הפיגוע

היום (ה') הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד נזיה עוויווי ומחמד חדור, מבצעי פיגוע הדריסה סמוך לשער יפו במרץ שנה שעברה, בגין ניסיון לרצח. בכתב האישום תואר כיצד החליטו המחבלים לבצע פיגוע נגד יהודים, ומשהבחינו בנפגעים הלבושים כחרדים בחרו לקטול את חייהם.

בהודעה שהוציאה הפרקליטות נכתב כי המחבלים דרסו שני הולכי רגל יהודים סמוך לשער יפו, ולאחר שאחד הנפגעים נפצע, שבו ודרסו אותו שנית. לאחר מכן יצאו המחבלים מהרכב כשבידו של עוויווי סכין. עוויווי ניסה לדקור את הפצוע ונהדף על ידי רגלו של הפצוע, שבנס לא נפגע. או אז החלו המחבלים להכות את הפצוע בכל חלקי גופו. רק לאחר שהגיעו למקום עוברי אורח נמלטו המחבלים ברכבם.

כזכור, המחבלים נתפסו לאחר הפיגוע אך שוחררו תוך שעות ספורות, לאחר שמסרו גירסה על תאונה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו נכנס לתמונה לאחר פנייה דחופה מצד הנפגעים, ודרש מהמשטרה ומהשר לביטחון פנים מעצר מיידי של המחבלים וחקירת האירוע כפיגוע.

ארגון חוננו אף הביא למשטרה ראיות ועדים שונים, לרבות שיחה שתיארה את מתווה הפיגוע למוקד 100 בזמן אמת. במרחב דוד של משטרת ישראל סרבו לקבל את הראיות והדברים, שחררו את המפגעים שנעצרו, ואף סגרו את התיק. כאמור, לאחרונה פרסם השב"כ כי פענח את הפיגוע, והיום הוגשו כתבי אישום נגד המחבלים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מתח ביקורת על התנהלות המשטרה "האירוע מוכיח כמה חשוב שהרשויות יטו אוזן לנפגעי העבירה. מהאירוע אנו למדים על מחדל גדול שכמעט הביא לאסון, בכך ששני מחבלים שבצעו פיגוע וגמרו בדעתם לרצוח יהודים משוחררים בפועל לחופשי".

עו"ד בלייכר תיאר כי "בזמנו פנינו לתקשורת ולכל גורם אפשרי כולל השר הממונה על המשטרה עם קול זעקת הנפגעים, אך במקום לבדוק את טענותינו העדיפו לזלזל ולהשקיע מאמצים מרובים בהשתקת טענות הפצועים. לא נחנו ואיתרנו עדים נוספים אשר העידו על הפיגוע. דרשנו שיגבו מהם עדות וגם שם נתקלנו באדישות רבה. יש כאן "נורה אדומה" בוהקת, ממש "שמש אדומה" של אזהרה הדורשת הסקת לקחים ושינוי גישה מידי לכל אירועי ניסיונות קטל בדרכים וברחובות על ידי בני מיעוטים.

אנו חיים לצד אנשים רבים מוסתים ואכולי שנאה, והדברים צריכים להילקח בחשבון בכל אירוע קטלני או ניסיון לקטל. אנו בארגון חוננו נמשיך ללוות את נפגעי העבירה במהלך ההליך הפלילי כנגד המחבלים בדרישה למיצוי דין שיביא הרתעה, וימנע מהמחבלים שחרור שיאפשר להם להשלים את כוונותיהם הרצחניות", סיכם.

(צילום מד"א, ארכיון)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
גילי היפה
גילי היפה
לפני 4 שנים

מוזר מאוד

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:20, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה