חדשות בארץ

14 לכודים חולצו בשריפת מבנה בקומה 12 ברמת גן, לוחם אש ו-7 תושבים נפגעו קל

לוחמי האש פעלו באירוע שריפה במבנה בבניין בן 12 קומות ברחוב ביאליק 77 ברמת גן.

מדובר במבנה ישן עם מערכות כיבוי ישנות מה שהיווה קושי לפעולות הכיבוי.

22 צוותי כיבוי ממחוז דן ויחידת להבה פעלו לחילוץ לכודים נוספים מכל הקומות בבניין.

מהמקום חולצו על ידי לוחמי האש 14 לכודים, לוחם אש נפצע קל והועבר להמשך טיפול רפואי במקום האירוע.

קצין המבצעים של תחנת רמת גן, רב רשף אריק מרטן ממקום האירוע.

טפסר רונן מכטייב מפקד מחוז דן

מרגעי החילוץ.

צילום: דוברות כבאות והצלה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח 8 נפגעים במצב קל שסובלים משאיפת עשן וחבלות קלות, מהם איכילוב (2) בלינסון (2) ושיבא בתל השומר (4).

בשלב זה לא ידוע על נפגעים נוספים. כוחות מד"א נמצאים בזירה וערוכים להעניק טיפול רפואי במידת הצורך.

חובש בכיר במד"א, ליפא הירש, סיפר: ״מדובר בשריפה בקומות העליונות של בניין מגורים. לוחמי האש חילצו אלינו בעזרת מנופים שישה נפגעים, כולם במצב קל עם סימני שאיפת עשן, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים. בנוסף אנו ערוכים במקום להענקת טיפול רפואי לנפגעים נוספים במידה ויאותרו״.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

אבי וילמן נהג האמבולנס של איחוד הצלה סיפר: "הענקנו סיוע ל-8 נפגעים באורח קל שחולצו מהמבנה ע"י צוותי כיבוי. כמו כן עקב אופי ומורכבות האירוע פעלו במקום גם צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

הושגה שליטה מלאה באירוע לאחר סריקות נרחבות אין לכודים נוספים בבניין, לוחמי האש ממשיכים בפעולות לכיבוי סופי.

חובש נהג אמבולנס הצלה – בנצי הימל סיפר: ״כשהגעתי למקום איתרתי בניין כבן 12 קומות כשהשריפה פעילה בקומות העליונות והבניין ברובו אפוף עשן, בסיוע כוננים נוספים וצוותי מד״א טופלו 8 נפגעים שחולצו על ידי לוחמי האש ופונו לבתי החולים להמשך קבלת טיפול רפואי. בשלב זה הושגה שליטה מלאה על האירוע ולוחמי האש מאובטחים על ידי כונני הצלה וצוותי מד״א בעת שמבצעים פעולות כיבוי אחרונות״.

רחובות ז'בוטינסקי וביאליק ברמת גן נחסמו לאורך כל זמן הטיפול בשריפה.

צילום: דוברות המשטרה.

יהושע ברנר, אחד מכותבי תקן 1220 למערכות גילוי וכיבוי אש והמכהן כנשיא חברת טלפייר המהווה את החברה המובילה בישראל כיום בתחום הבטיחות באש, אומר בעקבות השריפה בבניין המגורים ברמת גן, כי "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לשריפות רבות וקטלניות בבתי מגורים- רובם בתי מגורים ישנים ונמוכים יחסית, שלא חלה עליהם חובת התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש. הממשלה שבתקווה תקום במהלך 2020 חייבת להעלות על סדר היום את נושא חובת התקנות מערכות לגילוי וכיבוי אש, שנותר פרוץ ואינו נאכף כנדרש. כל שריפה מגבירה את פעמוני האזהרה והכתובת מפני אסון כתובה על הקיר. על המדינה להעמיק את האכיפה והבדיקה ולהקים מנגנוני פיקוח שיוודאו כי בכל מבנה בישראל קיימות הגנות כנגד שריפות. דינם של חיי אזרחים בבניינים נמוכים או ישנים זהה לדינם של החיים במגדלים החדישים והיוקרתיים, ולכן יש להגן על חיי כולם ככל הניתן. השריפה הקשה שפרצה היום, ובנס הסתיימה ללא קורבנות בנפש, עלולה הייתה להסתיים באסון לאומי משמעותי שניתן למנוע בקלות. אני קורא למקבלי ההחלטות לפעול עוד לפני האסון הבא, עם או בלי ממשלה מכהנת. מערכת לגילוי אש היא מערכת מצילת חיים, היא לא מותרות אלא חובה״.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:27, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה