חדשות בארץ

לראשונה: משלחת סייבר ישראלית ביקרה בהודו

השבוע התקיימה בניו דלהי, בירת הודו, פעילות ייחודית המשותפת למשרד הכלכלה והתעשייה, מערך הסייבר ומכון הייצוא. במסגרת הפעילות, המתקיימת בהודו לראשונה, קיימה משלחת חברות ישראליות פעילות הכשרה, העשרה ושיתוף ידע בתחום הסייבר ההגנתי עם גורמי ממשל ומגזר פרטי מכל רחבי הודו. החברות הישראליות הציגו פתרונות למגזר הפיננסי ועבור תשתיות קריטיות, כמו מערכי מחשוב של חברות ושירותים בתחומי התחבורה, האנרגיה, גופי ממשל וכיו"ב.

המשלחת הישראלית מנתה 12 חברות מובילות בתחום הסייבר, וכללה נציגים ממערך הסייבר הלאומי. המשלחת, אשר גויסה על ידי מכון הייצוא, השתתפה בסדרה של אירועים, מפגשים עסקיים וסדנאות הכשרה, שאורגנו מבעוד מועד על ידי הנספחות הכלכלית בניו דלהי של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. מהצד ההודי, לקחו חלק בפעילות למעלה ממאה משתתפים מכ-70 חברות טכנולוגיה מובילות, מכוני מחקר מובילים כמו IVF ו- ORF ושורה ארוכה של משרדי ממשלה וגופים ביטחוניים ואחרים.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: "מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה ברחבי העולם הוא חוד החנית של המאמץ הממשלתי לעידוד והגדלת היקפי הייצוא הישראליים. אנו מובילים, תוך שיתוף פעולה עם גורמי ממשל ישראליים נוספים, פעילויות שונות על מנת לפתוח עבור היצואנים הישראליים את הדלת ולייצר חיבור אפקטיבי וחכם לשווקים בעולם. הפעילות בהודו, שהיא ראשונה מסוגה לסקטור זה, היא עוד דוגמא לאפקטיביות של שיתופי הפעולה הללו ולאופן שבו מערך הנספחים הכלכליים משרת את התעשייה ומצליח לייצר פריצות דרך, המחזקות את הכלכלה והמשק".

ברק גרנות, ראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בשגרירות ישראל בהודו: "מדובר בפעילות ראשונה מסוגה, שנועדה לחשוף את השוק ההודי לפתרונות הישראליים בתחום הסייבר ובאותה נשימה גם לחשוף את חברות הסייבר הישראליות לביקוש העצום לפתרונות סייבר בשוק ההודי. אנו נפעמים מההיענות הגדולה מצד גורמי ממשל וסקטור פרטי בהודו, לרבות היענות נרחבת מצד נציגי חברות בינלאומיות המבקשות להיפגש עם חברות הסייבר הישראליות ולבחון את פוטנציאל השילוב של פתרונות אלו בשוק המקומי בהודו. אנו תקווה כי זוהי רק סנונית ראשונה שתבשר על העמקת שיתוף הפעולה בין ישראל להודו בתחום הסייבר בשנים הקרובות".

יערה סבזרו, מנהלת ענף הסייבר במכון הייצוא: "כחלק מהאסטרטגיה המתמשכת של מדינת ישראל לבסס את מעמדה כמובילה בתחום הסייבר, אנו מקדמים סמינרים מקצועיים- CYBER EDGE, בשווקי מטרה. הסמינר בהודו הוא הסמינר החמישי ומיועד למקבלי החלטות ברמה הלאומית ומובילי המשק בעולם התשתיות הקריטיות. מטרת הסמינר לבנות קשרים ולשפר את שיתוף הפעולה בין המנהיגים והעוסקים בהגנה בסייבר בשתי המדינות לצד קידום היצוא של חברות סייבר ישראליות; זאת באמצעות שיתוף הידע הישראלי והניסיון הייחודי בתחום ההגנה בסייבר. אנו במכון הייצוא פועלים על מנת לסייע לחברות להגיע לשווקים בינלאומיים ולהרחיב את פעילותם. אין ספק כי השתתפות בסמינר בסדר גודל כזה עוזרת לפתוח דלתות רבות ולחשוף את התעשייה שלנו לחברות בינלאומיות גדולות ולדרגים בכירים ומשמעותיים".

רועי ירום, ראש מרכז התעצמות ומשק במערך הסייבר הלאומי: "הפעילות היא עדות לשותפות המתחזקת בסייבר בין הודו לישראל. מערך הסייבר רואה לנגד עיניו את משימת ההגנה בסייבר כשלובה במשימת קידום התעשייה והאקוסיסטם הישראלי בסייבר. השותפות עם הודו נבנית על נדבכים של קשרים כלכליים, טכנולוגיים, מקצועיים והגנתיים. המערך פועל יחד עם שותפיו בממשלה ובמגזר הפרטי לבניית גשרים למול שווקים חדשים וידידים חדשים".
יש לציין כי היחסים הבילטרליים בין הודו לישראל התחזקו משמעותית בשנים האחרונות. שיתופי פעולה רבים הושקו בתחומי החקלאות, המדע, הבריאות, ה-IT, הטלקומוניקציה וכיו"ב. שתי המדינות רואות חשיבות גדולה ומעוניינות לשתף פעולה בתחומים נוספים, כמו טכנולוגיות מים. נכון לעכשיו, הודו היא שותפת הסחר האסייתית השנייה בגודלה עבור ישראל, אחרי סין.

היקף הסחר הבילטרלי בין המדינות הסתכם בשנת 2018 בכ- 4.1 מיליארד דולר, בעוד שבשנת 2017 היקף הסחר עמד על כ-3.8 מיליארד דולר (עלייה של כ-300 מיליון דולר), לפי הלמ"ס. סך הייצוא הישראלי להודו הסתכם בשנת 2018 בכ-2.1 מיליארד דולר, עלייה של כ-200 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2017. כ-38% מהייצוא הישראלי להודו מקורו בפנינים, אבנים ומתכות יקרות, כ-18% במכונות ומיכון חשמלי, וכ-18% נוספים מקורם בכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות. סך הייבוא הישראלי מהודו בשנת 2018 מוערך בכ-1.9 מיליארד דולר, עלייה של כ-100 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2017. כ-28% מהייבוא הישראלי מהודו מקורו במכונות ומיכון חשמלי מכני, כ-17% בתוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון, וכ-18% במוצרי תחבורה.

צילום: דוברות משרד הכלכלה
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בריאיון לרשת פוקס ניוז כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב חוגרים בשעה זו בשמי טהראן, ומשמידים מערכות מכ"ם והגנה אווירית בדרום-מערב המדינה. טראמפ הוסיף כי שוחח ישירות עם בכירים וגורמים איראניים, אשר פנו אליו בבקשה דחופה להפסיק את ההפצצות בעומק המדינה. טראמפ: "התקיפות באיראן ייפסקו בקרוב, אך כל האופציות […]

ניוז 360

מחבל חיזבאללה חוסל לאחר שהתקרב סמוך לגדר גבול הצפון וירה על כוחות צה״ל הפועלים במרחב. בעקבות החיסול מועצה אזורית גליל עליון יצאה עם כמה הנחיות לציבור: 1- ישובים משגב עם מרגליות ומנרה לפעול לפי הנחיית הרבש״צ ולשהות בבתים ולא להסתובב בישוב. מחלקות ההגנה וצה״ל פועלים במרחב. 2- שאר קיבוצי המועצה כרגע בשגרה ללא הנחיות מיוחדות […]

ניוז 360

לפי החשד, נסיון הרצח תוכנן כמארב על ידי השוטר ובני משפחתו, המשמשים כקצינים בצה"ל, אחד מהם בדרגת אל"מ במילואים. לפני זמן קצר הובאו השלושה לבית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בדלתיים סגורות. מעצרו של השוטר הוארך ב-9 ימים ומעצרם של השניים הנוספים ב- 3 ימים.

ניוז 360

איראן אינטרנשיונל מדווח שהמנהיג העליון מוג'תבא חמינאי מנותק קשר וירד למחתרת ביממה האחרונה.

ניוז 360

שר החינוך יואב קיש: "גם מחר לא יתקיימו לימודים. הכוונה היא שמחר יהיה יום התארגנות, וביום רביעי מערכת החינוך תחזור לפעול במתווה ממוגן, בכפוף להנחיות פיקוד העורף."

ניוז 360

יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הוא בכיר בש"ס – שנחקר היום באזהרה במסגרת הפרשה הנחקרת בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרד. יחד עמו נחקר באזהרה בכיר נוסף במשרד, ועוד עובד נוסף מסר עדות פתוחה.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:05, יום חמישי (25.06)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה