ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

יו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגש עם נשיא המדינה במוצאי שבת

הנשיא ‎ראובן (רובי) ריבלין יוועד במוצאי שבת, עם יו״ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ בבית הנשיא.

הפגישה נקבעה לבקשת ‎יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ ובהמשך לשיחות שמקיים הנשיא עם כלל הגורמים במערכת הפוליטית למען כינונה של ממשלה בהקדם.

בתוך כך, גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו:
בעוד 5 ימים יסתיים פרק הזמן של המנדט שניתן לי על ידי הנשיא להקים ממשלה. אני פועל בנחישות להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהציבור רוצה ובחר. במקביל אני לא מזניח שום אופציה לממשלה אחרת.

מחר אפגש עם נשיא המדינה לבקשתי, בכדי לדון איתו על האתגרים בהרכבת הממשלה ובכדי להסתייע בעצתו.
אתמול נפגשתי עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. דנו באפשרויות שעל הפרק – וישנן אפשרויות כאלו. אני מעריך מאוד את עמידתו של ליברמן על עקרונותיו, והרצון שלו להקים ממשלת אחדות כפי שגם אני פועל להקים. אני מקווה שבשבוע הבא, נוכל לקדם מתווה משותף שימנע בחירות מיותרות ויקרות. במקביל התקדמנו השבוע בגיבוש קווי היסוד בנושאים שחשובים באמת לאזרחי ישראל- בבריאות, בחינוך, בדת ומדינה עם העבודה-גשר ועם ישראל ביתנו.

לגבי הליכוד:
לצערי לא חלה שום התקדמות השבוע. כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו רוצה בחירות אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו. כולנו זוכרים את הניסיון של נתניהו רק לפני חצי שנה להקים ממשלה צרה עם אבי גבאי עבור חסינות. כולנו זוכרים שפעל בשיתוף פעולה עם מפלגות שהיום הוא טוען שהן אינן לגיטימיות אפילו לקיום שיח עימן, בכדי לפזר את הכנסת. פעמיים הוא ניסה להשיג חסינות ונכשל. ינסה בעתיד – וייכשל שוב. חשוב לי שתדעו שבמשא ומתן יש לנו עקרונות וערכים, שלאורם אנו פועלים.

אני פונה מכאן לראשי המפלגות מבלוק הימין, כולכם אנשים אחראים- אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? זה מה שהבוחרים שלכם רוצים? זה מה שמגיע לחולים במסדרונות בבתי החולים? האם ניתן להעמיד את אתגרי הביטחון של ישראל ללא ידיים מנוסות, קבועות ויציבות על ההגה?
שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. מי שיקבל את קווי היסוד של כחול לבן והליכוד יוזמן להיכנס לממשלת אחדות לאומית.

נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך אם בשל ההחלטה על כתב אישום תכניס את ישראל לסחרור נוסף. גם אתה יודע היטב בתוך תוכך, שראש ממשלה שהולך לבית המשפט בבוקר, לא יכול לנהל את הקבינט בערב. שים את ישראל לפני הכל, בוא למו׳׳מ מהיר, בלי בלוק החסינות, ונהיה מוכנים לפשרות שיעמדו בעקרונותינו.

ומשהו לסיום, השבוע חוסל מחבל בן מוות ונורו לעבר מדינת ישראל מאות טילים על ידי טרוריסטים צמאי דם. נסעתי לדרום ושמתי הכל בצד, כי יש רגעים מסוימים שצריך להתאחד למען המדינה. אני מצדיע לכוחות הביטחון על הפעולה הנחושה והמקצועית שלהם ולתושבי הדרום וכלל אזרחי ישראל על עמידתם האיתנה. אמשיך לתת גיבוי לדרג המדיני לכל פעולה שתכליתה שמירה על ביטחון ישראל וריבונותה. ובעתיד, אפעל בכדי שנביא סופסוף לשקט ארוך טווח בדרום.
שבת שלום לכולם.

״הימין החדש״ בתגובה לקריאת גנץ לפירוק הגוש:

״לא נפרק את הבלוק. כל ניסיון שלכם להפריד בינינו ייכשל. אנחנו נאמנים לגוש הימין. אנו קוראים לכחול לבן להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו – גנץ״.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:00, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה