חדשות בארץ

‏חמישה פצועים, בהם ילדה בת 12 ואישה בת 60, מירי בג'סר א זרקא – תושב המקום בן 24 נעצר

בשעה 22:57 התקבל דיווח על ירי ב ג'סר א זרקא. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הלל יפה 5 פצועים מירי, בהם 3 נשים כבנות 60, 30 ו-20 במצב בינוני, גבר כבן 40 במצב קל וילדה כבת 12 במצב קל.

חובש בכיר במד"א יאסר עמאש שמתגורר בג'סר א זרקא סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ולאחר מכאן צעקות. מיד יצאתי החוצה ואנשים ברחוב סימנו לי להגיע לאחד הבתים הסמוכים. כאשר נכנסתי לחצר ראיתי את הפצועים שוכבים כשכולם בהכרה וסובלים מפצעי ירי. דיווחתי למוקד מד"א על מספר הפצועים וביקשתי לשלוח כוחות הגדולים. בסיוע האנשים במקום התחלתי להעניק טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים והפצועים פונו לבית החולים בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים שהגיעו לכפר כשמצבם בינוני וקל."

מדוברות המשטרה נמסר: במוקד 100 התקבל לפני זמן קצר דיווח בדבר אירוע ירי בג'סר א זרקא, במסגרתו נפגעו 4 נשים וגבר תושבי המקום, בעת ששהו מחוץ לבית בו נערך באותה עת אירוע משפחתי .

עפ"י דיווח גורמי רפואה, 2 נשים בשנות ה-20 לחייהן, נערה בת 12 וגבר בן 40 נפגעו באורח קל ואישה נוספת בת 60 נפגעה באורח בינוני, כאשר כולם פונו אל המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

המשטרה עצרה בתום סריקות נרחבות בכפר, תושב המקום בן 24 בחשד לירי ועם מעצרו הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בזכרון יעקב, כאשר הבוקר יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בחדרה. הרקע לאירוע נחקר.

משטרת ישראל תמשיך לפעול כל העת נגד השימוש בנשק הלא חוקי והירי במגזר, על מנת לשמור על שלומו של האזרח הנורמטיבי ובטחונו.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר בתגובה:

"כל רגע שלא מתקבלת החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למיגור הפשע ואלימות מסכן את חייהם של ילדים, נשים, וגברים חפים מפשע.

אנחנו במצב חירום והציבור דורש אכיפה – הממשלה ומשטרה מוכרחים לפעול מיד למען האזרחים הערבים ונגד ארגוני הפשע!".

לפי נתוני מרכז "אמאן" מחוז המרכז של המשטרה הוא אחד המחוזות הכושלים ביותר, שבתחומו אירעו 41 מתוך 72 מקרי הרצח בשנת 2019 (כ-57%). מאז שנת 2012 נרשמו כ-150 מקרי רצח ביישובים הערבים במחוז זה. רובם ככולם לא פוענחו.

לפי הנתונים, המחוז "מוביל" גם באי פענוח פשעים, רצח נשים, אי החרמת נשק, חוסר מענה לתלונות אזרחים, חממה לארגוני פשיעה, לרבות שוק אפור והברחות סמים.

ביום שלישי תתקיים הפגנה מול מטה המחוז בעיר רמלה.

ח״כ מנסור עבאס ראש צוות המאבק באלימות ובפשיעה ברשימה המשותפת אמר בעקבות מקרה הרצח בואדי עארה ומקרי הירי ברמלה, רהט וחיפה הלילה:

ממשלת ומשטרת ישראל חייבות לאמץ ולממן לאלתר את התוכנית למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית שהציגה הרשימה המשותפת לפני יומיים בישיבתה עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן וצמרת המשטרה.

כל אדם שירצח בחברה הערבית, הוא קורבן להמשך מדיניות ההפקר של המשטרה וממשלות ישראל, שממשיכות להתעלם מהפשיעה הגואה בחברה הערבית. נמשיך בגל המחאות עד החזרת הביטחון האישי לאזרחים הערבים.

צילום: דברות המשטרה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 15:26, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה