ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

אחרי כחודש: נעצרו המחבלים שביצעו את פיגוע המטען במעיין דני

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה״ל ומשטרת ישראל אותרו ונעצרו המפגעים אשר ביצעו ביום 23.8.19 את פיגוע המטען במעיין דני (עין בובין) אשר סמוך לישוב דולב שבבנימין במהלכו נרצחה רינה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה.

המחבלים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הינם פעילי ארגון החזית העממית (חז"ע) אשר תכננו וביצעו את הפיגוע וכן חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

פרטי המפגעים:

  • סאמר מינא סלים ערביד – כבן 44, תושב רמאללה, מבכירי החז"ע בגזרת רמאללה, בעברו היה עצור מס' פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החז"ע ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים.
    ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.
  • 2. קסאם עא כרים ראגח שבלי – כבן 25, פעיל חז"ע, תושב כובר, היה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את החנ"מ אשר ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח.

  • ‏3. יזן חסין חסני מג'מאס – כבן 25, פעיל חז"ע, תושב רמאללה, היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל.

חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, כבן 21, תושב ביר זית, פעיל ארגון הסטודנטים של החז"ע באוניברסיטת ביר זית.

השלושה, בראשותו של סאמר ערביד, תכננו לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה.

כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית ואשר פוצץ בשטח על ידי כוחות הבטחון. חקירת התשתית נמשכת.

תמונות המחבלים שנעצרו

החוליה נעצרה במהלך מבצע מעצרים רחב של לוחמי צה"ל במרחב החטיבה המרחבית "בנימין". צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעל לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים.

תמונות מפעילות לוחמי צה"ל. קרדיט: דובר צה"ל.
תמונות מפעילות לוחמי צה"ל. קרדיט: דובר צה"ל.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ:

אנו מברכים את כוחות הבטחון שלנו על מעצר המחבלים שרצחו את רינה שנרב הי״ד במעיין דני סמוך ליישוב דולב בבנימין.

אני קורא לכל תושבי בנימין בפרט ולכל תושבי ישראל בכלל לתת דרך הרגליים תשובה ניצחת לטרור ולנצל את תקופת החגים הבאים עלינו לטובה כדי לבקר (כמובן ע״פ הנחיות גורמי הבטחון) במעיין דני ובכל אתרי הטיול בחבל הארץ היפה ביותר בישראל, בארץ התנ"ך, בבנימין.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ בעקבות הדיווח אודות מעצרם של חברי החוליה שרצחו את רנה שנרב ז"ל: "אני מברך את כוחות הביטחון על מעצר חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע בו נרצחה רנה שנרב ז"ל. גם הערב קיבלנו תזכורת לכך שכוחות הביטחון- צה"ל, השב"כ והמשטרה פועלים ללא הרף בכדי להגן עלינו, וישימו ידם על כל מחבל."

תמונות מפעילות לוחמי צה"ל. קרדיט: דובר צה"ל.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:49, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה