ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

אחרי שאתמול הודיעה ליברמן שיתמוך בחוק המצלמות: ישראל ביתנו מודיעה שתתנגד לחוק

ליברמן: "נתניהו לא עושה פיקוח על הבחירות אלא חוק גניבת הבחירות" – שידור ישיר:

דבריו של יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה:

בוקר טוב,
אנחנו רוצים לחדד את כל האירועים והמסרים לקראת ההכרעה בנושא חוק המצלמות.
קודם כל ברמה עקרונית ״ישראל ביתנו״ מאוד תומכת בפיקוח על הבחירות, הצבת מצלמות, אבל אנחנו תומכים בפיקוח אחיד בכל המקומות ע״י גורם ממלכתי. אנחנו בעד הצבת מצלמות גם במגזר הערבי, גם במגזר החרדי, גם בחיפה, גם בתל אביב וגם בבאר שבע.
רק בצורה כזו ניתן לפקח על הבחירות.
מה שעושה נתניהו זה לא חוק פיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות – חוק גניבת הבחירות.
זה צריך להיות ברור, הרי הוא לא במקרה מדבר על המגזר הערבי כי מבחינתו המצלמות במגזר הערבי זה תחליף ל״ערבים נוהרים לקלפיות באוטובוסים״ ואנחנו זוכרים שאחרי ״הערבים נוהרים לאוטובוסים״ איך נתניהו הזמין את כל אותם ערבים והתנצל. אותו דבר מתוכנן גם הפעם, ברור שנתניהו מתואם עם איימן עודה, ברור שיש תיאום מוחלט בין ליכוד לרשימה המשותפת. שני הגורמים היחידים שמרוויחים מכל ההתכתשות הזו הם הרשימה המשותפת והליכוד. יש שם תיאום מוחלט בנוסח של אותה התיאוריה של נתן אשל וצריך להבין שכל המהלך הזה נועד אך ורק לשבש את הבחירות. תנסו לדמיין אם המפלגות יכלו לשלוח משקיפים עם מצלמות אז עוצמה יהודית שולחת משקיפים עם מצלמות לאום אל פחם והרשימה המשותפת ומרצ שולחים משקיפים עם מצלמות לקריית ארבע או תנסו לדמיין קלפי שעשר מפלגות שולחים משקיפים עם מצלמות, כל אחד מצלם את השני. ברור שזה הכל מסך עשן שנועד להסית את הדעת מכל הכניעה לטרור בדרום ברור שזה מסך עשן על מנת להסית את הדין מכל הנושא של דת ומדינה, מכל הכניעה של נתניהו לחרדים ולמשיחיים, אני חוזר ואומר אנשים צריכים להבין שכל מי שיצביע לליכוד הוא קודם כל יצביע לאריה דרעי למשרד הפנים לליצמן למשרד הבריאות ולרפי פרץ למשרד החינוך. נתניהו מנסה להסית את השיח והדעת בנושא, ולברוח מהאמת. נח לו לדבר על סיפור המצלמות במגזר הערבי, הרי הוא לא מדבר על המצלמות במגזר החרדי. לכן אני חוזר ואומר אנחנו בפתיחת דיון על נושא חוק המצלמות באותה ועדה מסודרת נדרוש מיו״ר סייעת הליכוד להתחייב שהוא יתמוך בהסתייגות של ישראל ביתנו כאשר אנחנו דורשים שכל המצלמות יוצבו אך ורק ע״י נציגים של ועדת הבחירות המרכזית ובמקומות עליהם יחליט השופט, יו״ר ועדת הבחירות המרכזית.
זה חייבת להיות גישה אחידה לכל המגזרים ולכל המקומות לפי הפריסה הגיאוגרפית. לא יכול להיות שהפיקוח הזה יתנהל ע״י מיליציה פרטית של נתניהו שבאים מראש על מנת שלא לפקח ולהפריע למהלך בחירות תקין ולפגוע בתוצאות. לכן עמדתנו פה מאוד ברורה אם רוצים לפקח על הבחירות אנחנו הראשונים, אם רוצים לשבש את הבחירות אנחנו נעשה הכל על מנת למנוע שיבוש בחירות וגניבת תוצאות הבחירות. כמובן שמבחינתנו מי שצריך לפקח על זה זו ועדת הבחירות המרכזית. הרי זה דבר בלתי סביר על הדעת שנתניהו יפקח על הבחירות, הוא שולח מצלמות ושולח מפקחים, ברור שיש לו יתרון גדול ומדובר בחוסר שיוויון משווע. לו יש 40 מנדטים ויש לו הרבה תקציבים והרבה משקיפים, לנו יש רק 5 מנדטים, גם מבחינת תקציבים וגם מבחינת ייצוג המשקיפים שלנו, מדובר בדברים שונים. נתניהו גם יאסוף את הראיות וגם יערוך אותם ובסוף לא יהיה להם תוקף משפטי. ולכן אנחנו פה בעצם מאוד ברורים ומובן מאליו שפה כוונת נתניהו לפגוע במהלך תקין, כוונת נתניהו להסיח את הדעת לברוח מהשאלות והסוגיות הקשות. אנחנו לא ניתן לזה יד וכמו שאמרתי אם יו״ר סיעת הליכוד יתחייב בפרוטוקול בישיבת ועדה המסדרת אנחנו נתמוך אם הוא לא יתחייב לתמוך בפרוטוקול אנחנו נצביע נגד גם בוועדה וגם בקריאה ראשונה ונעשה הכל כדי למנוע את זה.

מיקי זוהר אמר בתגובה: "נמשיך את החקיקה כמתוכנן, נראה אם ליברמן יצביע נגד".

גנץ בתגובה להצהרת ליברמן: "מברך את ישראל ביתנו על ההחלטה להצביע נגד חוק המצלמות. הבלוף של נתניהו בניסיון להסתיר את אובדן ההרתעה בדרום לא יעבוד אזרחי ישראל. הזייפן היחיד שיש במערכת הפוליטית הוא נתניהו".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:46, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה