ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

הסלמה בצפון: מספר טילי נ"ט נורו מלבנון במרחב אביבים – צה"ל הורה לפתוח מקלטים באיזור

מספר טילי נ"ט נורו מלבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים במרחב. ישנן מספר פגיעות.

צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון.

בלבנון מדווחים כי תקיפות צה"ל התרחבו ממארון א-ראס עד לכפר יארון, צה"ל ירה למעלה מ40 פגזים, התקיפות הופסקו לקראת השעה 6.

דובר ‏צה״ל מוסר כי אין נפגעים לכוחותינו באירוע בצפון: "ירינו 100 פגזים ותקפנו באמצעות מסוק קרב את החוליה שביצעה את ירי הנ״ט לעבר מוצב אביבים. החוליה ירתה לעבר אמבולנס צבאי. האירוע הטקטי הסתיים אך האירוע הגדול עוד לא. הרמטכ״ל הנחה להגביר מוכנות בצפון."

שידור מהגבול:
https://www.youtube.com/watch?v=Oid46rK7hRo

מקורות בחיזבאללה: הפעולה אינה כתגובה לפיגוע בפרבר בדרום לבנון, אלא כתגובה למותם של זיביב ודאהר – אנשי חיזבאללה שנהרגו בתקיפה הישראלית האחרונה בסוריה.

הצהרת חיזבאללה: חסן זיביב ויאסר דאהר ביצעו את הפעולה.

הנחיות שנמסרו לתושבים:

תושבים/תלמידים במרחק עד 4 ק"מ מגבול הלבנון לשהות בבתים ולפתוח מקלטים. לא נדרש לרדת למרחב מוגן / מקלטים אלא רק בעת שמיעת אזעקה.

כללי התנהגות, בעת שמיעת אזעקה, לשהות במרחב מוגן למשך 10 דקות ולהמתין להנחיות נוספות.

יש לבטל ולהימנע מכל פעילות במרחב גדר הגבול לרבות עבודות חקלאיות.

בשלב זה,לא ניתן לנוע בצירים על כן אבקש להימנע מביצוע נסיעות שלא לצורך.

במידה ונשמעת אזעקה או התרעה אוטובוסים / רכבים אשר נמצאים בישוב, נדרשים להוריד את התלמידים בצורה רגועה ככל שניתן בתאום עם רבש"ץ הישוב במרחב הממוגן ביותר הקרוב למקום.
רכבים בצירים ראשיים, לעצור בצורה בטוחה בצידי הדרך, להוריד את הנוסעים ולשכב על הקרקע.

לא לפזר בשלב זה תלמידים שכבר נמצאים בבתי הספר.

ישובים במרחק מעל 4 ק"מ מגב"ל לא נדרשת פתיחת מקלטים.

מחדד שוב בכלל הגזרה אין לרדת למקלטים אלא רק בעת שמיעת אזעקה בהתאם למרחב בו פעלה ההתרעה התנהגות, בעת הישמע אזעקה, כניסה במיידי למרחב מוגן למשך 10 דקות ולהמתין להנחיות.

חברים, בדגש על ראשי רשויות, קב"טים, מסרים אחידים ומסודרים יסייעו לכולם בהבנת תמונת המצב.

הנחיות נוספות יועברו בהמשך.

עדכון מעיריית צפת: תושבים יקרים, לפי שעה אין הנחיות מיוחדות, אנו נמצאים בקשר ישיר כל הזמן עם פיקוד העורף וכלל הגורמים הרלוונטיים. ראש העיר שוחח עם כל גורמי החירום בעיר ואנו ערוכים לכל תרחיש.
נמשיך לעדכן במידת הצורך המשך ערב שקט.

הודעת ראש עיריית נהריה בקשר למצב בצפון.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:07, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה