חדשות בארץ

פיגוע סמוך לדולב: מטען התפוצץ סמוך לקבוצה – נערה נרצחה, אביה ואחיה נפצעו קשה ובינוני

הבוקר בשעה 10:15 התקבל דיווח מגבר על כך שנפגע בפיצוץ מטען, יחד עם שני ילדיו, סמוך למעיין דני, ליד היישוב דולב שבבנימין.

כוחות גדולים של מגן דוד אדום הגיעו במהירות, הבחינו בשלושה פצועים שוכבים במקום, ביצעו בדיקות רפואיות, והעניקו להם טיפול רפואי מציל חיים.

נערה כבת 17 סבלה מחבלה רב מערכתית. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות רפואיות, הפראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה. צעיר כבן 21, שסבל מפגיעות הדף ורסיסים, היה במצב קשה, וגבר כבן 46 היה במצב בינוני. צוותי מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו להם טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות, והעבירו אותם בניידות טיפול נמרץ לחבירה עם מסוק צה"ל שנחת בסמוך למקום, ופינה אותם לביה"ח הדסה עין כרם.

מהדסה עין כרם נמסר כי אל יחידת הטראומה פונו 2 פצועים מאזור דולב. בן 19 – במצב קשה עם פגיעות בטן וגפיים בשל הפיצוץ. מונשם ומורדם. בן 46 – במצב בינוני, יציב ובהכרה.

‏שמה של הנרצחת, רינה שנרב הי"ד, אביה הרב איתן נפצע בינוני ודביר האח נפצע קשה.

הלוויתה של רינה שנרב הי"ד תצא בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.

רינה הי"ד, באדיבות המשפחה.

דוד המשפחה שמוליק שנהב סיפר: הרב איתן ניסה להציל את הבת רינה, אבל זה היה מאוחר. הוא הוריד את הציצית וחסם איתה את עורקיו של דביר כדי לעצור את הרסיסים.

גיסה של הנרצחת ליד ביתה, קרדיט מדברים תקשורת.

שמם של הפצועים לתפילה: איתן בן חנה ודביר חיים בן שירה אסתר.

דובר צה״ל תא״ל רונן מנליס אמר לאחר התחקור הראשוני של הפיגוע: ״מדובר בפיגוע קשה מאוד כנגד משפחה שבאה לרחוץ במעיין והמראות בשטח קשים מאוד. כעת נבדק אם מדובר במטען שהושלך או הופעל מטען שהיה שם מראש במעיין. אנחנו כרגע תגברנו כוחות ביהודה ושומרון. המשימה מתנהלת במישור המודיעיני ובמישור המרדף בשטח. אוגדת איו״ש תוגברה לצורך מצוד אחר המחבלים. בנוסף אנחנו מתגברים כוחות לטובת הגנה במרחב״.

"הגעתי לטפל בפצועים, ונדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי", סיפר חובש בכיר במד"א שלמה פרל, שהגיע ראשון למקום.

"הדרך הייתה הררית והקשתה על מעבר האמבולנס. חנינו במקום סמוך, ורצנו עם הציוד הרפואי למקום האירוע. הבחנו בשלושה פצועים ששכבו במקום, גבר כבן 46 וצעיר כבן 20 היו בהכרה מלאה, ולצידם שכבה נערה כבת 17, מחוסרת הכרה. הם סבלו, כולם, מחבלה רב מערכתית, עם פגיעות מרסיסים והדף. כשהתקרבתי, נדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי. הצעיר גם עובר בימים אלה קורס חובשים של מד"א, בהדרכתי. ידעתי שאני צריך לנתק את הרגש, ולהתרכז בטיפול הרפואי, על מנת להציל את חייהם. יחד עם צוותים גדולים של מד"א, כוחות רפואה של צה"ל, ואנשים שהגיעו למקום לסייע, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, ולאחר שייצבנו את מצבם של הגבר בן ה-46 והצעיר בן ה-21, העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו, שפינו אותם לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך למקום".

צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

פראמדיק מד"א איתי פרץ וחובש רפואת חירום במד"א יצחק פינק, סיפרו: "המראה היה קשה. נערה כבת 17 שכבה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה, כתוצאה מרסיסים ומהדף. ביצענו בדיקות רפואיות, אך היא הייתה ללא סימני חיים, ולצערנו בתוך זמן קצר, נאלצנו לקבוע את מותה. צעיר כבן 21 סבל מחבלה רב מערכתית כתוצאה מהדף ורסיסים, היה בהכרה מלאה ותקשר איתנו. המשכנו בטיפול הרפואי, תוך כדי הפינוי למסוק צה"ל שנחת בסמוך, ופינה אותו לבי"ח, כשמצבו קשה ולא יציב".

פראמדיק מד"א זאבי חפץ, הוסיף וסיפר: "הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע. עליתי לאמבולנס מד"א שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום. המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך".

קרדיט צילום: שילה אראלי.

‏ראש הממשלה נתניהו מקבל עדכונים שוטפים על המאמץ המבצעי-מודיעיני ללכידת המחבלים. בעוד זמן קצר יקיים רה"מ התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.

"אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים – אביה הרב איתן ובנו דביר", אמר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

עוד הוסיף: "נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע למקום הפיגוע יחד עם צוותים מקצועיים של המועצה, ואמר בתגובה:

לא נאפשר לארגוני הטרור להדיר את רגלינו מלטייל במרחבי הטבע, הנוף והמעיינות של ארצנו.הגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תתעורר, תיזום ולא רק תיגרר, ותשדר מסר של תקיפות, עוצמה וביטחון, כדי שאותם מפגעים יידעו שלא ניתן יותר לתקוף בנקל מטיילים שבאו לנפוש במעיינות.אני מצפה מראש הממשלה להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהפסיק להבטיח להחיל את הריבונות אלא גם לממש זאת.

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי מסר בתגובה: "ההחמרה במצב הביטחוני מחייבת תגובה הולמת, רצף האירועים מצביע על מגמה וגרירת רגליים אינה פתרון.גירוש משפחות הרוצחים לצד החלת ריבונות בשטחי c אלו צעדים ראשונים ומתחייבים.הטרור שואב עידוד מהצלחות ומי שלא יעצור פיגועים בעזה וביהודה ושומרון שלא יופתע מאירועים במרכזי הערים.הטרור לא ירתיע אותנו אנו נמשיך לטייל בכל מקום- בירושלים, בדולב, בנחל עוז, בגולן ובתל אביב כי המוטבציה לרצוח יהודים אינה צריכה סיבה.ליבנו ותפילותינו לשלומם של הפצועים"

ראש העיר לוד יאיר רביבו: "העיר לוד מרכינה ראש. שבת שחורה על עם ישראל ועל העיר לוד. תושבי לוד כולם כואבים על הירצחה בפיגוע של רינה שנרב הי"ד, נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. אני מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים, הרב איתן ובנו דביר יבדל"א, ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים.
שוב יום שישי, שוב טרור באתר בו נרצח לפני ארבע שנים, תושב העיר דני גונן הי"ד.
עיריית לוד בראשותי תעשה הכל כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. מדובר במשפחה ציונית וחלוצית, שתורמת רבות לעיר לוד ותמשיך להיות בלבנו. גם בעתיד.
אני גאה להיות בן לציונות הדתית, אלה שרואים את המדינה וקידומה לפני כל אינטרס אישי, חלוציות במיטבה – במרכז הארץ, ביהודה ובשומרון. הטרור לא ינצח, בשום מקום.
הרצח הנתעב רק מחדד בנו את ההכרה להתחזק באמונה, ולא לאפשר לרוצחים לפגוע באמונה של העם היהודי, לערער את האמונה בצדקת הדרך, שאנחנו שייכים לארץ הזאת ושהארץ הזאת שייכת לנו.
תשובתנו לטרור מאז ומתמיד, הייתה ותמשיך להיות לסרב להיכנע לפחד, לחזק את רוחנו, להיאחז בארצנו ולהשתרש עמוק באדמת מולדתנו.
היום נלווה את רינה למנוחות בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.
תהא נשמתה של רינה הי"ד צרורה בצרור החיים, אמן".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום, יום שישי, כ"ב באב, 23 באוגוסט, לפיגוע שאירע הבוקר בבנימין, ואמר:

"כואב ומזועזע מהבשורה האיומה על רציחתה של רינה הי״ד במתקפת הטרור הבוקר. ליבי עם משפחת שנרב בשעתה הקשה ואני נושא תפילה לשלומם של הרב איתן ובנו דביר.
זו מתקפה שפלה על אנשי אמת וחסד, החיים את חייהם בנועם ובדרכי שלום ומאירים בדרכם את חיינו פה בפועלם למען העם והארץ.
תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה, החילוץ וההצלה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום, ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבלים ומסייעיהם. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם ונפעל מול הטרור בזרוע חזקה וללא פשרות."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:09, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה