ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

צפו: שייטת 13 ו״אריות הים״ האמריקניים תרגלו השתלטות על ספינת נשק

תיעוד מהתרגיל המיוחד של שייטת 13 והכוחות המיוחדים של ארה"ב.

שייטת 13, סיימו בהצלחה ביום רביעי האחרון (14 באוגוסט 2019) את תרגיל "נובל רוז" בו שיתפו פעולה עם הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית. התרגיל הובל ופוקד בשטח על ידי שייטת 13 ונשלט ממפקדה משותפת של מערך העומק והמיוחדים והפיקוד האמריקאי.

מטרת התרגיל "נובל רוז", במהלכו דומו תרחישים של השתלטות על ספינה וחילוץ כוח משטח האויב, הייתה להעמיק את שיתוף הפעולה והשיח המקצועי בין הכוחות המיוחדים של צה"ל לאלו של ארה"ב ותוכנן כחלק מגרף האימונים השנתי. שיתוף הפעולה עם כוחות הצי האמריקאי החל כבר משלבי התכנון המקדימים ועד קיום התרגיל בהצלחה.

בתרגיל באו לידי ביטוי היכולות הגבוהות והמגוונות של כוחות שייטת 13 וביניהן השתלטות על כלי שיט באמצעות הצנחה ממטוס, טיפוס, גלישה, צליפה ופינוי פצועים. בנוסף, נעשה שימוש באמצעים וכלי שייט מתקדמים.

"בשנים האחרונות מתמודיים בזרוע הים עם איומים משתנים המצריכים אימונים במתווים מורכבים ומאתגרים, שבוחנים את מוכנות כוחות הזרוע להתמודד עם מצבי קיצון משתנים ובלתי צפויים. שיתופי פעולה עם צבאות זרים ברחבי העולם ועם צבא ארצות הברית, מביאים ללמידה הדדית ולחיזוק הקשרים המקצועיים אשר מביאים לשיפור רמת הכשירות של שני הצדדים.
תרגיל "נובל רוז" 2019 הוא עדות נוספת לשיתוף הפעולה העמוק בין צה"ל וצבא ארצות הברית גם ברמת המפקדות המטכ"ליות וגם ברמת היחידות הלוחמות", ציינו בדובר צה"ל.

גורם בכיר בשייטת 13 סיפר על התרגיל המיוחד: "התרגיל בוצע במסגרת המאמץ שאנחנו מנהלים לאורך כל השנה. כבר מספר שנים מתקיים שיתוף פעולה בין זרוע הים והשייטת בפרט עם האמריקאים ויחידות מסווגות נוספות. התרחיש העיקרי אותו תרגלו הכוחות היה סביב סוחרת חשודה (ספינה) שהיו עליה אמצעי לחימה וחומרים מסוכנים שעברו מנקודה אחת לאחרת.

על מנת לבצע תרגול מושלם, כלל השלבים, הכוללים: בניית מודיעין, תכנון מבצע, איתור האונייה וביצוע המשימה, בוצעו ביחד עם הכוחות האמריקאים – תרגלנו כתף אל כתף עם הלוחמים והמפקדים בצי האמריקאי.
במהלך התרגיל תורגלו לא מעט יכולות, כגון: צניחות, שימוש בפלטפורמות, עצירה של האונייה והשתלטות עליה ויכולות רבות נוספות. ראינו שינוי בממשק, שהיה הדוק, לאורך כל השלבים, הרבה יותר מאשר בעבר".

על החשיבות האסטרטגית של הים, אמר הגורם הבכיר: "הים הוא לא איום, הוא תווך משמעותי מאוד לישראל. גם בהיבט הכלכלי. תווך שמאפשר לנו לפעול ולכן יש לו חשיבות מאוד גדולה, בטח עבור זרוע הים שהיא זרוע אסטרטגית שנערכת להגיע לכל נקודה שצריכים להגיע אליה".

על מוכנות הכוחות, אמר הגורם: "אנחנו נערכים, מוכנים וערוכים. אין איזושהי עלייה בכוונות של אויב כזה או אחר אבל המטרה שלנו להיות ערוכים, זו המשמעות שלנו וזה חלק מההערכות. כרגע אנחנו מתעסקים בביטחון השותף בעזה, בהברחות ודברים נוספים – עושים מה שאנחנו צריכים לעשות.
אנחנו תמיד רוצים להגיע רחוק יותר, לאפשר יותר והמטרה היא להגדיל את סל הכלים כדי לעמוד מול קשת האיומים בכל זירה שתהיה", סיכם הגורם.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:51, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה