ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

״פגיעה בזכות לשוויון״: ש״ס בעתירה נגד החלטת בית המשפט לאסור את מופע הקיץ בעפולה

תנועת ש״ס תגיש הבוקר עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד החלטת עיריית עפולה להסכים לדרישות שדולת הנשים, בטענה כי היא לא סבירה ולא מידתית, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשיוויון של הציבור החרדי המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

ש״ס מדגישה בעתירתה, כי האירוע המדובר כמו אירועים נוספים המתקיימים בהפרדה, אינם באים לכפות אורח חיים על מי שאינו נוהג כך, אלא מייצגים קבוצת אנשים המבקשים זאת, שגם להם מגיע להנות מאירועים עירוניים בעיר מגוריהם.

העתירה אף מסתמכת על פסיקת בג״צ התומכת בדרישה זו וקובעת כי במצב כזה, ״לא רק שאין מניעה משפטית לאפשר לה לנהוג כך, ייתכן שאף יש לנסות לסייע בידה, שכן ההתישבות באמונותיו ובצרכיו הדתיים של כל אדם היא מעקרונות היסוד של המשפט הישראלי״.

לבקשת ש״ס שהוגשה באמצעות עו״ד ח״כ משה ארבל ועו״ד ישראל באך, יש להורות על ביטול פסק הדין שניתן רק מכח הסכמת העיריה השגויה, ולהורות על קיום דיון דחוף לגופה של העתירה בו תוצג עמדתנו או לחלופין להעביר את הסוגיה להכרעת בג״ץ.

ראש העיר לוד יאיר רביבו כתב פוסט מרגש על המופע של ישי ריבו, שיתקיים היום בהפרדה:
"היום בלוד אירוע לציבור החרדי, בהפרדה! כן, כן. לכל ציבור אנו נותנים את האופי המתאים לו, כפי שמחר נחגוג לציבור המוסלמי את חג הקורבן ברחבת האיצטדיון, וכפי שבכל הקיץ התקיימו מופעי תרבות מהשורה הראשונה לכל הציבור הכללי, אז גם לציבור החרדי מגיע ליהנות ממופע תרבות, והואיל ואם לא תהיה הפרדה בקהל אז הציבור החרדי לא יגיע, נמצא שמי שפועל אחרת פשוט מבצע כאן "כפייה" הפוכה.
זה מדהים שאם הדתיים עושים משהו זו כפייה דתית, אך אם החילונים עושים הפוך ומתערבים באירוע חרדי, זה בסדר.
אני סבור שמשהו לא טוב קורה בהתייחסות לאחר, ואני מצפה שמי שקורא בראש חוצות לכבד את השונה, יהיה זה שידבר בקול ברור.
אחרת, מה הצעד הבא? האם ימי שחייה נפרדים לדתיים ייאסרו? האם עזרת נשים בבית הכנסת תוצא מחוץ לחוק?
בואו נתעשת ונכבד את האחר בין אם הוא יהודי או ערבי, דתי או חילוני, איש או אישה. אהבת חינם וכיבוד הזולת הם מתכון לאיחוי השסעים הבלתי הגיוניים בחברה שלנו.
מצפה לכם מחר, ובאופן אישי אני מתרגש לסיים בע"ה מחר באירוע את ש"ס משניות שאני לומד מידי יום ב-10 השנים האחרונות להצלחת עם ישראל!"

מסיעת שס"ג בעיר עפולה נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט:

בשנה האחרונה זכינו לפעול בשיתוף פעולה עם ראש העיר מר אבי אלקבץ ולהביא לתושבי העיר החרדיים את המגיע להם בדין, כך היה באירועים שונים שאורגנו בעיר על ידי המחלקה לתרבות תורנית, לנשים וגברים. למרות ההחלטה המקוממת של בית המשפט, אנו פועלים יחד עם ראש העיר בכדי להמשיך ולהעניק שירות שוויוני גם לתושבי העיר החרדיים.

חבל שבית המשפט נענה לעתירה פוליטית, קנטרנית ומרושעת של שדולת הנשים שנועדה להשליט טרור מחשבתי ואונס רעיוני וערכי על האוכלוסייה החרדית, צעד שלעולם לא היה נעשה מול המגזר הערבי או האוכלוסייה האתיופית למשל. "מרוץ נשים" ו"מרתון נשים" מותר, אולם אירוע פנימי קטן הפתוח לכל, אסור. ומדוע? כי לאנשי יש עתיד יש מערכת בחירות. וכך בבריוניות פטרונית של שדולה ממומנת יחד עם נציגת 'יש עתיד' המתיימרת להניף את ישראל שמעל הכל, עשו יחד בכדי לרמוס ולטפס מעל הכל: להדיר ולרדוף את האוכלוסייה החרדית משל אינם בני אנוש, אינם זכאים לרגישות תרבותית ואינם חלק ממארג החיים של העיר ושל ישראל כולה, לשיטתם לילד החרדי, לילדה החרדית, לאישה החרדית ולגבר החרדי לא מגיע אפילו לא אירוע אחד בשנה בו הוא יוכל להשתתף על פי אורח חייו, עד שימירו את דתם או את אמונתם ואורח חייהם. לו היו אלו אירועי רמאדן או סעודת עיד אלפיטר, לא היינו שומעים ציוץ על מימון עירוני או על הפרדה, שלא לדבר על תוכן. כך ממנת ישראל מערכות חינוך למגזר הערבי על תכניו ועל מאפייניו המורכבים בכל היבט. הגיע הזמן לומר את האמת באופן ברור: שנאת האחר, שנאת חרדים ואיום על חייהם בכל דרך אפשרית. זו האמת של העותרים, של מפלגתם, זו האמת המכוערת שהשתחררה היום במלא עוזה למרחב הציבורי המורעל של מדינת כל אזרחיה אך רודפת חרדיה.

עפולה תהחיה הבית האהוב שלנו, בה נחייה בגאווה יהודית. גם עם בסבל תרבותי של גלות פלורליסטית ומצור ועינוי על חיינו וחיי ילדנו. ארץ ישראל ועפולה עירנו, אוהבת אדם, חייה באהבה ובהרמוניה, ואתם תאבי אש הקיטוב ועינויי התרבות מבחוץ, לא תוכלו לנו. עפולה היא בית אחד, עיר אחת חזקה ומלוכדת!!

כזכור, שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ' עורר סערה בתגובה לפסיקת בית המשפט:

מדובר בפסק דין חמור ומקומם שמצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי, ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש. ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש להנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית.

הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפיה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם.

אני קורה לכלל המפלגות הדתיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו".

בעקבות התגובה, נתניהו פרסם הודעה ועקץ את סמוטריץ בנושא הר הבית: לא מתרשם מקבינט הטוויטר..


יו"ר הבית היהודי שר החינוך רפי פרץ אמר בתגובה:

הנסיון של בית המשפט היום להיצמד לחוק היבש חסר כל הגיון. מי שרוצה לשלב את הציבור החרדי במארג הישראלי חייב להבין דבר ברור- בכפייה לא נקדם שום דבר.

ההחלטה לבטל אירוע נפרד היא רמיסת כבודם של ציבור יקר וגדול. אני קורא לבית המשפט לרדת ממגדל השן אל העם שברחובות ולהבין איזה פער יש בין כותלי בית המשפט לאזרח הפשוט שאירוע כזה לא מפריע לו ואף משמח אותו.

שבט אחים ואחיות זה לעשות כל מה שאפשר על מנת לאפשר לקהילה החרדית להשתלב בחיים שלנו בלי לפגוע באורך החיים שלהם.

נעה רוטמן, מ׳המחנה הדמוקרטי׳ תקפה את סמוטריץ': ״בצלאל סמוטריץ, איש עם כיפה ובלי אלוהים, שלא מתבייש להפיץ את תורתו החשוכה ולהרבות מחלוקת בעם גם ביום זיכרון כמו תשעה באב.
אירועי הפרדה הם שם מכובס לשובינזם עתיק שמנסה לכבוש לו דרך לתוך השיח הלגיטימי. טוב עשה בית המשפט שמנע את שינוי הפרהסיה בעיר עפולה. וטוב יעשה סמוטריץ׳ אם יפסיק לנסות לכבות עלינו את האור: השנה 2019. נשים וגברים מסרבים להיות אוייבים.״

פרופ׳ יפעת ביטון, מ׳המחנה הדמוקרטי׳ הוסיפה: הפרדה מגדרית היא פגיעה בוטה בזכות לשוויון. היום זה בין נשים לגברים, מחר בין יהודים לערבים. השר סמוטריץ' שכח שאי אפשר להתנות בהסכמים קואליציוניים על זכותנו מכוח מגילת העצמאות להיות מדינה יהודית ושוויונית. ערכי מגילת העצמאות של המדינה אינם מעוותים, מה שמעוות הוא המחשבה שמותר לגדר ולהפריד בין בני אדם, ועוד בט' באב, כשכולנו מצווים על אהבה. הוא זה ששונא את ערכי היהדות של אהבת חינם.”

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:39, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה