ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

פיגוע דקירה חמור: חייל בן 19 אותר דקור ללא רוח חיים בעליה למגדל עוז – צה"ל ושב"כ עורכים סריקות

בשעות הבוקר המוקדמות, נמצאה גופת חייל עם סימני דקירה על גופו בשטח פתוח סמוך לישיבת מחניים ב‎יישוב מגדל עוז בחטיבה המרחבית עציון. החייל היה במסלול לימודי ישיבה.

כוחות צה"ל שב״כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב.

החייל דביר (יהודה) שורק, בן ליואב ורחל שורק, בן 19 מהיישוב עפרה ונכדו של הרב הרלינג.

דביר שורק הי״ד הוא נכדו של הרב בנימין הרלינג, שנרצח בפיגוע ירי ליד שכם באוקטובר 2000 בדיוק לפני 19 שנה.

פרטים על מקום ההלוויה ומועדה יימסרו בהמשך.

זירת הפיגוע.
הכל החל בשעה 19:30 בלילה (רביעי), הודעה נשלחה ע"י הנעדר כי הוא בדרכו מירושלים לישיבת אוכף המוכתר (סמוך למגדל עוז) בה הוא לומד.

בשעה 23:50 דווחו חבריו לישיבה כי הבחור נעדר.

בשעה 02:00 אוכן הפלאפון של הנעדר באזור נווה דניאל.

בשעה 03:13 נמצאה גופתו סמוך לש.ג הצפוני של מגדל עוז ועליה סימני דקירה.

חשד כי נחטף לרכב ונדקר, לאחר מאבק קשה ככה"נ הושלך או נמלט. חיפוש אחר רכב חשוד. אין פרטים נוספים בשלב זה.

בעיקבות האירוע הוכרז על עוצר יציאות בכל גזרת איו״ש,

‏הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד החייל הנרצח אמר: "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

בתגובה לפיגוע הקשה, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אומר:

"גוש עציון התעורר לבוקר קשה של שפיכת דם טהור על ידי רוצחים מנוולים. אנו התיישבות מושרשת ואיתנה, למודת שכול וגבורה. לא ניחלש כאומה וכמפעל. בימים אלו של חודש אב, ימי אבל על חורבן המקדש והגלות הארוכה, אנו מכריזים בראש מורם שישיבתנו בארץ האבות היא לא אפיזודה חולפת אלא עובדה קיימת לעולמי עולמים.

אוייבינו המרים ינסו שוב ושוב לפגוע בנו, אבל תשובתנו כתשובתם של לוחמי גוש עציון במלחמת העצמאות, נחושה מתמיד – נצח ירושלים".

עוד אמר: "אנו שולחים את תנחומנו למשפחה היקרה והכואבת, ולישיבה בה הגיבור למד. רק חיזקו ואימצו!

ולממשלת ישראל אנחנו אומרים שוב – תסיימו את המלחמה הזו בנצחון. תגדעו את הדמיונות של בני עוולה. אל תשאירו להם כל אופציה. זו הדרך היחידה להיות ברורים ולא להשאיר כל פתח לתקוותם. ריבונות ישראל בגוש עציון בפרט וביהודה ושומרון בכלל היא התשובה הלאומית היחידה המתבקשת".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בתגובה לרצח החייל הלילה בידי מחבלים:
בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הרצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה״ל ותושב בנימין.

המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש.

הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה.

אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים.

אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים.

יו״ר הימין המאוחד, השרה לשעבר איילת שקד:
״בשורה נוראית בפתח הבוקר הזה. אני שולחת תנחומים וחיבוק גדול למשפחת החייל שנרצח בגוש עציון.
אני סמוכה ובטוחה כי צה״ל וכוחות הביטחון יגיעו אל אותם מחבלים שפלים ואנו נבוא איתם חשבון.
על מדינת ישראל לגבות מחיר יקר ולחזק את ההרתעה אל מול הטרור הפלסטיני.
דם בנינו אינו הפקר. יהי זכרו ברוך״.

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "אני שולח חיבוק של נחמה למשפחת תלמיד הישיבה שנרצח הלילה בגוש עציון. הכאב הוא עצום, ואני בטוח שכוחות הביטחון יניחו את ידם על הרוצח המתועב. התשובה שלנו חייבת להיות נחרצת: החלת הריבונות הישראלית בכל היישובים – וגוש עציון תחילה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
ביהמ"ש הצבאי הרשיע את המחבל השותף ברצח דביר שורק ז"ל ב-2019
לפני 1 שנה

[…] בגרימת מותו בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש) של רב"ט דביר שורק ז״ל, ב-7 באוגוסט 2019, בשתי עבירות נוספות של ניסיון לגרימת […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:54, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה