חדשות בארץ, כלכלה וצרכנות

עוקץ "בערבות המדינה": החברה מבטיחה הצלחות בשיקום העסק, גובה כספים – ואז מחתימים

בעקבות המלחמה וירידה ברווחים של עסקים, החליט שר האוצר על הלוואות "בערבות המדינה". חברות מימון אשראי מבטיחות הצלחות בשיקום העסק ולקיחת הלוואה מתאימה, גובים עמלות גבוהות ורק לאחר קבלת הכספים - מחתימים שאין החזר כשאין הצלחה וכך מפילים את העסק לגמרי. אנשים שניסו לשקם את העסק מתלוננים שנפלו בעקבות העוקץ הקשה!

בעקבות המלחמה בישראל שנמשכת קרוב לשנה וירידה ברווחים של עסקים, החליט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על מתווה הלוואות "בערבות המדינה". חברות מימון אשראי מבטיחות הצלחות בשיקום העסקים ולקיחת הלוואות מתאימות שיעצרו נפילות עסקים.

החברות מפרסמות ברשתות החברתיות, וכאשר פונים להבין במה מדובר, מתקשרת נציגה ומסבירה שהם רק בודקים אם העסק יכול לקבל את התמיכה מהמדינה – הבדיקה בתשלום של קרוב ל-500 ₪, ואם אין אישור הם מחזירים את הכסף.

אחרי שיש אישור מהמדינה, הם מתקשרים שוב וגובים מיד סכום של קרוב ל-5000 ₪ כדי להמשיך את התהליך שכאמור אושר ע"י המדינה ובטוח שיש הלוואה.. (בשום שלב בשיחה הם לא מציינים שיש סיכוי לאבד את ההכסף).

יום אחרי התשלום הם מתקשרים ונזכרים פתאום להחתים שאין החזר כספי כשאין הצלחה, וכך מי ששילם כבר את הכסף נאלץ לחתום כדי שהתהליך יימשך.. ובסופו של דבר המדינה לא מאשרת ואז העסק קורס!

מספר מקרים שהגיעו לידיעת מערכת ניוז 360 מעידים על דפוס פעולה דומה ועל עסקים שנפגעו קשות בעקבות אי קבלת ההלוואה והחתימה על הסכם לאחר שכבר שילמו כספים. אנשים שניסו לשקם את העסק שלהם נפלו קורבן לתרמית חמורה זו!

אחת החברות אשר היו מעורבות בפרשת העוקץ היא חברת עוצמה פתרונות מימון ואשראי, אשר מציגה עצמה כאחת החברות המובילות בתחום פתרונות המימון וגיוס האשראי לצורך מינוף ופיתוח עסקים בישראל. החברה מעודדת יזמות במטרה להניע את המשק והכלכלה הישראלית.

לטענת החברת, עוצמה פתרונות מימון ואשראי, עובדת יד ביד עם נותני אשראי בנקאיים וחוץ בנקאיים מהמובילים בישראל ועם מספר רב של קרנות מימון לבעלי עסקים,

בנוסף, לטענת עוצמה פתרונות מימון ואשראי, החברה רשומה כיועץ רשמי במשרד האוצר ולכן מוסמכת להגיש יזמים ובעלי עסקים לקרן בערבות המדינה במסלולים שונים.

כתב המערכת מספר כי גם הוא נפל לעוקץ הזה ונשאר עם חובות גדולים ובור נוסף של עשרות אלפי שקלים, "הם מבטחים הבטחות גדולות ומייד נגשים לתשלום ללא שום תנאים, ורק אחרי שהכסף עובר ליידים שלהם הם נזכרים להחתים בתנאיים הזויים.. מספר דקות אחרי ששילמתי את הכסף, ביקשתי שיחזרו אלי כי הבנתי שנפלתי בפח, התקשרה נציגה והסבירה שהכל בסדר ואין שום חשש", סיפר.

אנשים נוספים שנפלו לעוקץ הגיבו בחריפות בחשבון של החברה בדפי גוגל:

יהודה גבאי כתב: "יודעים לקחת את הכסף של הפתיחת תיק ואז לא עונים בכלל ולך תרדוף אחריהם. לוקחים כמה שיותר מהר 480 שקל על כלום ואז אומרים שצריך לשלם לפני שמקבלים הלוואה סכום של כמעט 5 אלף על מה לא קיבלתי כלום על מה לשלם. שירות לא טוב בכלל!!!!".

אביחי מרציאנו כתב: "להתרחק כמו מאש הם עוקצים אנשים מחייבים עוד כסף בנוסף ודורשים את הכסף שלהם לפני ומאיימים בתביעות להתרחק!!!"

שלומי אדרי כתב: "לא מרוצה מהשירות בכלל. לא מעדכנים אותך על תשלומים נוספים לבדוק איתם טוב טוב לפני שמתקדמים איתם".

פנחס פייבר כתב: "מזעזע!!!!! להתרחק כמו מאש".

יש לציין כי באתר שלהם הם מעלים תגובות חיוביות שייתכן ואינן אמיתיות ואינם מאשרים תגובות שליליות עליהם…

מחברת עוצמה פתרונות מימון ואשראי נמסרה תגובה רק לטענות של כתב ניוז 360: "בכל ההודעות ובהסכם החתום נמסר כי הבקשה מועברת להחלטת הקרן והיא זאת שקובעת את אישור או דחיית ההלוואה. אנו כחברה עשינו מצדנו את כל המוטל עלינו ובצורה המקצועית והתקינה ביותר, מההתחלה ועד הסוף. בנוסף, הכסף נגבה באישור ובהחלטה שקולה שלו יחד עם חוזה שאותו הוא חתום עליו. אתם יכולים לפנות לכל גורם שתחליטו לנכון, נשמח להעביר את הקלטות השיחה לאורך כל התהליך בבית המשפט, על מנת לשקף ולהוכיח שהוא קיבל מאיתנו את השירות הטוב ביותר."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:26, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה