ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, טבע וסביבה

ברחוב הנשמות הטהורות / מאת אורן אדר

אל מול מצוקת הסבל הגוברת של בעלי החיים בעיר, הקמה של התאגדות תושבים מקומית שואפת לחולל שינוי במתן שירותי הוטרינרייה העירוניים. איך וכיצד כל זה יכול להוביל לפריצת דרך? מודל התאגיד האזורי לשרותי וטרינריה עשוי להיות הפתרון הנכסף

כשא׳, קצין פקע״ר נשלח לבצע משימה מבצעית בחניון באזור, דבר לא הכין אותו למראה המחריד בו ייתקל: חתול קטוע זנב, מדמם על מכסי המנוע של רכבי היוקרה החונים במקום. אחרי שנאלץ להילחם עם אנטגוניזם בלתי מובן על חתולים, להסביר למנהל הבנין והדיירים שסילוק חתול מהשטח הטריטוריאלי שלו מהווה עבירה פלילית על החוק וגם עלולה לגזור עונש מות על החתול, פנה א׳ להתאגדות המתנדבים למען בע״ח של ראש העין בבקשה לסיוע הצלה.

מזה קרוב לשנה פלוס תשעה חודשי מלחמה, קמה התאגדות תושבים בעיר ראש העין, שעד לאשתקד פעלה באופן ספורדי למדיי. למעט קבוצות תמיכה נפרדות ברשתות החברתיות, מקלט חתולים דל תקצוב שמתנדבות מתחזקות ומערך 'שכנים למען כלבים' שמנסה לתת מענה לבעיה ההולכת וגוברת של נטישת כלבים ברחובות העיר, לא הצליחו התושבים להשפיע במידה מספקת על מצב הוטרינריה העירונית. דבר זה קיבל תפנית חיובית לקראת הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, במהלכן קמה לה התאגדות מאוחדת של תושבים אמיצים המבקשים לשים סוף להזנחה רבת השנים המתחוללת בביתם.

הקמפיין למען בעלי החיים בראש העין "שמים בראש רואים בעין" החל לבלוט בצניעות ובבטחה לצד הקמפיינים השונים של מערכת הבחירות לשלטון המקומי, במטרה להעלות לסדר היום הציבורי את חשיבות הדאגה לרווחת ההולכים על ארבע תוך הגברת המוסר הערכי של העיר. ערכים שללא ספק חיוניים למדיי עבור עיר השואפת לעמוד בשורה אחת לצד ערים מובילות בארץ ובעולם.

"החלטנו לשבור את הכלים ולהתחיל לשחק את חוקי המשחק הפוליטי בהתארגנות א-פוליטית לחלוטין" טוענים המארגנים. "כל פעילות הקמפיין התקיימה ללא מימון חיצוני ובהתנדבות טוטלית במהלכה התקיימו מפגשים עם מועמדים מכל הסיעות ומכל המגזרים שהתמודדו בבחירות המקומיות בעיר עד לחתימתם על דף העמדה של הקמפיין ומצע המדיניות שהעמדנו בפניהם" והוסיפו כי הכל התקיים בממלכתיות ובאיזון הנדרש לתת לכל המועמדים במה שווה, ייצוג הולם לכל מועמד שבחר לקחת חלק ולהיפגש עם צוות הקמפיין "לא היה מועמד שקיבל יותר זמן מסך מהאחר, או שביצענו פירגון אקסטרה לטובת אג'נדה ספציפית".

לא די שהצליחו לחבר בין פעילי בע"ח השונים בעיר, הקמפיין אף הצליח לקיים עשרות חוגי בית ומפגשים עם מועמדים למועצה ולראשות העיר על טהרת הדאגה לאלו שאינם מסוגלים לדבר בעצמם (או להצביע). "הצלחנו להעיר את הציבור בעיר שלא האמין או לא רצה להאמין בתמונת המצב של השירותים הוטרינריים העירוניים הניתנים בראש העין" הוסיפה פעילה נוספת. רוב מוחץ של המתמודדים חתמו להם, מתוכם ראש העיר הנבחר וראש הסיעה הגדולה ביותר שזה עתה נכנסו לתפקידם הציבורי. "זה אומר הכל: אי אפשר להתעלם יותר מהבעיה החמורה שמתפוצצת לנו בפנים בדמות הסבל ברחובות" "שילוב של שברון לב על מקרי המוות המיותרים".

תפנית בעלילת סיפור ההצלה

בחזרה למגדל המשרדים באזור, החתול קטוע הזנב בחניון נרדף ע"י בעלי רכבים שלא מרוצים מהדייר החדש במקום, הפעילים למודי הניסון של ראש העין אף החלו במבצע התרמה עבור חתול פצוע שאיננו בגזרתם ואף תיאמו מועד לביצוע ניתוח מול וטרינרית פרטית. ממש לפני ביצוע הלכידה להתחלת מבצע ההצלה, נודע לפתע כי אזור היא אחת מאותן עשר ערים שזכו ליהנות מפעילות "השירות הווטרינרי איגוד ערים דן" מנקודה זו החל רצף של ניסים ונפלאות, שילוב של מקצוענות ותודעת שירות אין קץ: החתול נלכד, נותח, טופל בהתאוששות ולבסוף שוחרר בריא ושלם במתחם סמוך למקום הימצאו.

"זה היה כמו קסם" מתאר הקצין א' "משיחת הטלפון הראשונה הנציגה מקבלת את פנייתך בברכה ואף מודה לך על הערנות והאזרחות הטובה" מסביר "לאחר כשעתיים יצרה איתי קשר הווטרינרית המנתחת כדי לתאר לי בדיוק רב את כל 'התיק הרפואי' של החתול, באיזה מצב הגיע, איזה טיפול ניתן לו ומהו טיפול ההמשך עד להחלמה". לאחר מספר ימי אשפוז יצרו קשר עם המודיע פעם נוספת "החתול בריא ורצינו לתאם איתך הגעה כדי לשחרר אותו" אינני תושב המקום והייתי במילואים באותה העת, לכן באופן טלפוני ביקשתי לתדרך את הפקח ששחרר את החתול להרחיק אותו ככל הניתן מהמקום בו נאסף, בתקוה כי במקום החדש יהיה רצוי יותר. "הוקסמתי. שירות נפלא, צוות אדיב ולא להאמין שכל השירות שניתן מסובסד, ללא עלות כספית מצד המודיע".

החתול קטוע הזנב בחניון ואחרי ההתאוששות במרפאה. "היה שם קסם"

מאז המקרה המדובר גם פעילי בעלי חיים נוספים שהתגוררו בעבר בראש העין ועברו באופן זמני לגני-תקוה, עוד ישוב שמקבל שירות מהתאגיד הוטרינרי, זכו לקבל יחס מופתי ומקצועי עבור שני חתולי קהילה שאותרו ברחוב עם פציעות קשות. "החתול היה עם חתך ענק בבטן, מיהרתי בדיוק לעבודה וכבר התחלתי להריץ בראש כמה כסף אוכל להשקיע על טיפול וטרינרי כדי לא לקרוס כלכלית באותו חודש" תיארה חווה דניאלי "אחד השכנים אמר לי להתקשר למוקד 106 ושאולי יעזרו, לא האמנתי אך ב'אקט של שטות' ממצב נואש צלצלתי ותוך חצי שעה הופיע לי בדלת מלאך שלקח את החתול היישר לטיפול נמרץ". הופתעתי, לא האמנתי שקיים כזה שירות במדינה.

"פנו אלי באנגלית ודאגו שאבין הכל". החתול הפצוע הופיע בפינת האכלה ברחוב, דאגו להחזיר בריא ושלם למקום ממנו נלקח.

חווה, עולה חדשה מלונדון שעוד בהליכי למידה של השפה העברית, התגוררה לפני המקרה עם בן זוגה בראש העין. "חתולה אחת אימצנו מרחובות העיר את השניה, הפרובלמטית, אימצנו כבר מתוך מקלט החתולים העירוני. שניהם מראש העין" חווה המשיכה "במקלט החתולים זכיתי להכיר מתנדבות שקורסות תחת הנטל, עם מינימום הערכה מצד הרשות המקומית לשליחות שהן מבצעות למען בעלי החיים. הצעתי לקשר אותן לתורמים שהכרתי בלונדון אך מאחר והם אינם עמותה מוסדרת, את התרומות לא היה ניתן להעביר לארץ. בלית ברירה הצעתי לנהל להם פרופיל אינסטגרם לטובת פרסום לאימוצים." מתארת "זו תרומתי הצנועה לגיבורות העל הללו" חתמה.

באשר לחתולי הרחוב שהזוג שלח לטיפול מול התאגיד, גם הם זכו ליחס דומה ממש כמו החתול מהחניון. גם עמם כמו עם הקצין א', הוטרינר האחראי יצר קשר להסביר על אופן הטיפול שניתן וגם עמם התקשרו בתום הטיפול לתאם את מועד שחרור החתול בחזרה ברחוב. "הם דיברו איתי באנגלית שוטפת, ידעו להסביר לי הכל במקצועיות ובשקיפות. אין לי מילים להודות להם על השירות הזה" דברי חווה.

מפעל הצלה אזורי לחמלה

התאגיד הוטרינרי דן ממוקם סמוך למחלף המרכזי מסובים, צמוד ביותר לציר התנועה המרכזי של כביש 4, בגבול הדרומי עם מתחם ה'ספארי' רמת גן. המתחם הוקם בשנת 1961 כמוסד המעניק שירותים וטרינריים בסיסיים בלבד לטובת בריאות הציבור. בהמשך נוספה לו כלבייה להסגר כלבים ובשלבים מאוחרים יותר, מרפאה לטיפול בסיסי בלבד של בעלי חיים וחיות המחמד של יישובי האזור, בעיקור לטובת חיסון הכלבת הנדרש. בעקבות הקמת האיגוד המקצועי לשרותים הוטרינריים והצטרפות של משתתפים משמעותיים לחברים באיגוד, הצליח התאגיד להעמיד סט של מתקנים וצוות רפואי שלא יבייש גם את טובי בתי החולים לבני אדם בארץ.

"יש לנו צוות המונה כ-35 אנשי מקצוע ביניהם וטרינריים קליניים, מרפאה רפואית המכילה חדרי ניתוח והתאוששות המאובזרים במיטב הציוד המתקדם, צי של רכבים בעלי ציוד לכידה וחילוץ של חיות, כלבייה, מתחם רחב הכולל עתודות קרקע להתרחבות" מסביר ד"ר משה רפלוביץ, מי שכיהן עד לא מזמן כמנהל האיגוד והווטרינר הראשי. "אין שום סיכוי שרשות מקומית אחת תצליח להתחרות עם רף כזה של שירותים בדרך של מחלקה וטרינרית רשותית בודדת" לדברי ד"ר רפלוביץ הפתרון ברור: התאגדות רשויות מקומיות לתאגיד וטרינרי רשותי משותף.

"תחשוב על זה כך: כל רשות צריכה וטרינר רשותי אחד ע"פ חוק, עוד תקן של וטרינר לבצע פיקוח על המזון בעיר, יש צורך באיש צוות שמכיר את העבודה העירונית ומסוגל לריב כל היום על השגת תקציבים למחלקה ולפחות ארבעה מחלצים בעיר סטנדרטית בממוצע" דברי הד"ר. "אתה מדבר פה על מכסת כח אדם שמתחילה משבעה אנשי צוות וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון אפשרות שירותים הניתנים רצוף 24/7 בהם יש צורך בהחזקה של וטרינר תורן למשמרת לילה". התאגיד הנו הגורם היחידי שעונה על הצורך הזה ומביא פתרון אמיתי בדרך של איגום משאבים והתייעלות רשותית.

"כשיש לך גוף חיצוני שכזה אתה גם יכול להעניק שירותים מתקדמים לטובת התושבים של הערים החברות באיגוד" מסביר הד"ר "אנחנו עורכים מבצעי חיסון לכלבים בתוך השכונות עצמן, עובדים עם מרפאות אזוריות פרטיות, מקיימים שיתופי פעולה עצמאיים עם ארגונים -הכל במטרה אחת ברורה להעניק סל של שירותים נרחב למען התושבים, וזה לפני שלוקחים בחשבון את השירות השגרתי הפעיל לאורך כל היממה".

למעלה מ-35 אנשי צוות העובדים מסביב לשעון במרפאה המאובזרת.

מובילי הקמפיין העירוני בראש העין ביצעו עבודת מחקר בשעתו על מודל בו שתי ערים מרכזיות התאגדו לכדי הקמת אגף וטרינריה משותף: המודל של רעננה-כפר סבא בניצוחו של הוטרינר העירוני ד"ר וילדר, היווה מודל לחיקוי עבור הקמפיין ששאף לבצע שיפור במערך השירות הוטרינרי העירוני בראש העין, תוך ביצוע התאמות לאופן הפריטטי היחסי של גודל העיר אל מול היכולת לתקצב מחלקה וטרינרית שכזו. "בנינו על שילוב של נבחרי ציבור מעורבים ובראשם ראש רשות עם גישה חיובית לסוגיה, הקצאת סעיף תקציבי קבוע עבור המחלקה והבאת מימון חיצוני נוסף ע"י התמודדות על קולות קוראים" קבע מי שהוביל את המאבק התודעתי לענין במערכת הבחירות המקומית האחרונה בראש-העין. "בדרך זו של השגת: תקנים נוספים לאנשי צוות, מתקנים חדשים למחלקה ותקציב קבוע, קיווינו שהוטרינר העירוני, ביחד עם גורמי המקצוע, יוכל לבסוף להכתיב מדיניות בעיר לטובת ההולכים על ארבע וכפועל יוצא מכך, להעניק שירות טוב יותר לתושבים עצמם".

חוג בית של הקמפיין עם ראש העיר ראש העין הנבחר, רז שגיא, אחד מעשרות שהתקיימו. "דחפנו לקיים מפגשים עם כל המועמדים לראשות ולמועצה, רוב מוחץ של המועמדים נפגשו איתנו ואף חתמו לנו". (צילום באדיבות ג'ני רוז'נסקי).

"לאחר שנחשפנו לאיכות השירות הניתן לתושבים דרך התאגיד ולאחר בחינה נוספת של כלל האתגרים, ייתכן וכי לא יהיה מנוס מלדחוף להקמת איגוד שכזה כאן אצלנו בשיתוף פעולה אזורי" טוענים בכירים בקמפיין, ולו רק מהבעייתיות להשגת מימון חיצוני מקולות קוראים, הליך שמאד מוגבל עבור רשויות 'בינוניות-גבוהות' בדירות האשכול הסוציו-אקונומי . "לצערנו היכולת לזכות בהתמודדות על קולות קוראים עבור רשויות בדירוג אשכול שבין 5 ל-8, קרי עיר ממוצעת בישראל, הוא נמוך ביותר" טוענים גורמים מקצועיים, בהם וטרינרים רשותיים, לאפליה במימון ממשרדי ממשלה ובראשם משרד החקלאות והכפר לענין התקצוב עבור המחלקות הרשותיות. "הדבר נובע בדיוק מהסיבה שאם אתה רשות חלשה מידיי סביר להניח שלא תתעסק בהגשת קולות קוראים בנושא הנחשב עבורה ל'מותרות' ואם אתה רשות חזקה מידיי, אין לך צורך בסיוע של קול קורא שכזה". הדבר מאלץ אותנו לשנות כיוון ולחשוב בדרך של התאגדות אזורית.

רשות עצמאית נפרדת, מודל מנצח?

תאגיד וטרינרי קיים באופן מאד מצומצם בישראל, נכון לשנת 2024, ומונה כשלוש התאגדויות היכולות לפעול בדרך איגוד ערים סטטוטוריים (אוכפי חוק) כשם שהמודל של השירותים הוטרינריים דן עובד. הדבר מתקיים אפוא בדרך של אשכול רשויות לתפקודי רשות. מעין שת"פ אזורי בין יישובים המאוחדים לטובת הענקת שירות לתושבים באופן משותף. בדרך זו הקימו אשכולות נגב-מערבי וגליל-מזרחי, שירות וטרינרי אזורי הדומה לתאגיד וטרינרי דן, התורם לרווחת התושבים ובעלי החיים.

"משרד הפנים משמש כגוף מבקר עבור האיגודים, האיגודים בעלי סמכויות אכיפה עצמאיים מול התושבים ובד בבד כפופים לרשויות החברות" מיטיב להגדיר ד"ר רפלוביץ את המעמד המשפטי של מודל האיגוד "זה כמו ללכת עם ולהרגיש בלי. התאגיד עצמאי לקיים מדיניות של אכיפה ע"י פיקוח רשותי וקנסות לעוברים על החוק, יש לו ייעוץ משפטי נפרד משל הרשות וגזבר משלו. התנהלות נפרדת שמקלה אלה על אלה, הרשויות המקומיות מול התאגיד" גם כאן קיים יתרון מובהק לטובת התאגדות אל מול הגישה המיושנת של מחלקות עירוניות נפרדות. "זהו ארגון שמופרד מהפוליטיקה המקומית ועדיין קרוב אליה מספיק כדי להשיג תקציבים".

"לתאגיד וטרינרי דן יש הכנסות המכסות כשני שלישים של סך כל ההוצאות השוטפות" מציג בגאווה הד"ר את הנתון הכלכלי "זה מראה לך שיש כדאיות מובהקת בגוף שייצרנו". יש לציין שהסכומים הנכנסים לתאגיד בין אם מגביה או מתקצוב, מגיעים לקופת התאגיד עצמו ולא לעירייה "זה הכל חלק מן המשחק העדין מול הרשויות המאפשר לך 'לצאת החוצה' מהגישה המקובעת של המערכת הציבורית. אתה עצמאי כמעט לגמרי ועם המשאבים שאתה מביא לעצמך אתה גם יודע לנווט טוב יותר את המערכת הארגונית". אין ספק שהמודל מעמיד גישה חדשנית בכל הקשור להתעסקות יחידנית של רשות מוניציפאלית אל מול היתרונות המובהקים של שיתופי פעולה אזוריים, ממש כשם שיותר ויותר רשויות מקומיות היום מחזיקות חברות עירוניות (מוגדרות לרוב כחל"צ – חברה לצרכי ציבור) הפועלות כתאגידים עירוניים הכפופים לעירייה או למועצה.

'כלובי ריצה' לכלבים בחצר מתחם התאגיד "ביצענו שימוש חוזר למכליות מיחזור של בקבוקים והתקנו חלל פנאי מאובטח לכלבים".

"ההסכמים בין כל הרשויות החברות בתאגיד הנם 'מולטי-לטראליים' שקופים וגלויים, כמו כן גם התזרים התקציבי של התאגיד, כל רשות משלמת עבור החברות לפי מפתח מוסכם ביחס לגודלה" מסביר ד"ר רפלוביץ "זה פשוט מהפכני ביכולת של הרשות המקומית להראות לתושבים שהם מעניקים שירותים ברמה מתקדמת ואנחנו כתאגיד גאים לתת להם את הקרדיט ואף דוחפים לכך". מדובר על מעגל קסם שבו רשות משקיעה סכום סביר ומקבלת שירותים ברמה גבוהה עליהם היא גורפת את השבחים.

"נוסף לכך יש חלוקה תקציבית המאפשרת נוחות כלכלית לכל רשות בהתאם ליכולת שלה" הדוגמא הקלאסית לכך הייתה בשנים האחרונות במהלכן נבנתה מרפאה חדשנית הפועלת במקום. "היה חזון להקים בית חולים מתקדם למען בעלי החיים" מסביר הד"ר "הכל התבצע בעידוד ובדחיפה של כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת-גן" העירייה בראשותו העמידה לטובת הענין השקעה כספית חד פעמית נכבדת כדי שהתאגיד יוכלו להקים את המבנה המאובזר ללא עיכובים, בתוך כך שאר הרשויות מבצעים תשלום עבור ההשקעה בפריסה לתקופה של מספר שנים בעוד רמת גן לא משלמת של נוסף. "זו ממש הלוואה בפריסה גמישה" מסכם הד"ר.

ממרפאה רשותית קטנה לבית חולים מוביל בארץ

עם ההצלחה נפתח התיאבון וכעת עומלים בתאגיד על תכנון כלביה חדשה כדי להציב רף חדש במדינה ביכולת להעניק לכלבים הנטושים מבנה מגורים ראוי שיעניק להם תחושת בית חם. "זהו פרויקט ראשון מסוגו בישראל ואנחנו כבר בשלבים מתקדמים לפני יציאה למכרזים" כמו כן מזכיר הד"ר כי המרפאה המתקדמת שהוקמה לאחרונה יהווה בעתיד רק אגף אחד כחלק מקומפלקס של בית חולים מקצועי לבע"ח "זה החזון, יש לכך כבר תכנון עקרוני וגם אותו נקים בשנים הקרובות".

"רק לא תוצרת סין". הציוד הכי מתקדם בעולם לטיפולים בבע"ח עם חדרי ניתוח מאובזרים שלא יביישו אף מרפאה דחופה בארץ לבני אדם.

עד שיזכו לממש את השאיפות המבורכות, ערכנו סיור עם ד"ר משה רפלוביץ וד"ר אורין אלרון, במרפאה המתקדמת הקיימת במתחם שנחנכה רק לאחרונה.

״תראה״ הצביעו בהתפעלות על שלל המתקנים החדישים הממלאים את החדרים השונים של המרפאה ״יש כאן רנטגן שיכול להתאים את הצילום לסוג בעל החי הנבדק, אולטרסאונד הכי מתקדם, אין שני לו בכל הארץ, נרכש בייבוא אישי מארה״ב. הדיאגנוזה בכל המכשירים מספירת הדם ועד צילומי הדימות הפנימיים מרוכזים בדיגיטציה ממוחשבת, כל נבדק זוכה ליחס שבבית חולים פרטי לבני אדם כבר קשה למצוא. "כרמל שאמה הכהן אמר לי בפירוש: אני נותן לך אשראי לבנית בית החולים, אתה תדאג לאבזר אותו בציוד רפואי מהמעלה הראשונה" מסביר ד"ר רפלוביץ על פגישות העבודה שקדמו לבנית בית החולים עם ראש עיריית רמת גן "אל תביא לי לכאן תוצרת סין" דברי כרמל שאמה. אין ספק כי לא בחלו באמצעים לדאוג שבקשה זו תמומש במלואה.

בחדר ההתאוששות יכלנו למצוא כלובים מודולריים עבור כלבים ובחדר הנוסף מערכת של כלובים פונקציונליים עבור חתולים. לצד כל מאושפז קיים מערך שלם של מכשור רפואי תומך, עירוי דם ונוזלים, מסיכת חמצן וכדומה. חדר הניתוחים המרכזי מכיל שלושה שולחנות ניתוח שבזכות גודל הצוות הקליני יכול לאפשר ביצוע מספר ניתוחים מורכבים במקביל ולעמוד בעומסים של פציעות ותחלואה של דיירי הרחוב.

"גם טיפולי שיניים מעניקים לבעלי החיים". הצוות הרפואי זוכה לעבור הכשרות והשתלמויות מקצועיות חדשות לבקרים.

״זה לונה פארק לוטרינר העובד במקום שכזה״ מתארת ד״ר אורין אלרון ״כמעט ולא מגבילים אותך באפשרות לנסות דברים חדשים או שיטות טיפול רפואי, מה שבמרפאות פרטיות או ציבוריות-רשותיות קיימת הגבלה מאד ברורה מפאת התקציב הכלכלי העומד לרשותך״. היא עוד טוענת כי ״מעבר לחוויה המשפחתית של הצוות כולו, לוטרינר המתחיל המגיע לעבוד במתחם, החשיפה למגוון המקרים הרפואיים, המצבים והמכשור המתקדם, הידע המקצועי מהקולגות -מביאים לנסיקה חד משמעית בהכשרה המקצועית האישית״

״אנו דואגים כל העת להזמין לכאן וטרינרים בעלי שם מהארץ ומהעולם ע״מ להעביר לכל חברי הצוות הדרכות והכשרות מעשיות במנעד רחב של תחומים״ מוסיף ד״ר רפלוביץ ״תמיד אשאף לכך שהצוות שלי יתנסה ויתמקצע כמה שיותר. רק בשבוע שעבר הייתה כאן סדנא שעסקה בטיפולי שיניים לבעלי חיים״ נוסף לכך, אם מגיע בעל חי מסוים כגון בעל כנף או חית בר, הצוות שואף להעביר אותו לטיפול במרפאה פרטית ייעודית בתחום ״שיתופי פעולה יוצאי דופן עם מרפאות מן החוץ גורמים לתוצר של שירות טוב יותר לתושב, בראש ובראשונה לחיה עצמה״.

מחוץ למרפאה, גם בחצר ההיקפית של המתחם ניתן למצוא עשרות חתולי קהילה שעברו שיקום אך מסיבות שונות לא הוחזרו לשטח ממנו נלקחו, הם הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהמקום. מלבד הצוות המטפל מגיעים למקום גם מתנדבים המסייעים בעיקר עם הטיפול השוטף של הכלבים, בין אם להוציא אותם לטייל או לסייע לעבודה השגרתית, יש כאן אמירה ברורה שמאפשרת למתנדבים לגשת לשירות הוטרינרי לקחת חלק ולא להתבונן בו מרחוק כמגדל שן.

מימין: נציג התאגדות התושבים בראש העין, אורן אדר, לצד ד"ר אורין אלרון וד"ר משה רפלוביץ, מנכ"ל שירות ווטרינרי איגוד ערים דן.

מצבו של החתול הפצוע שנמצא בחניון הוא תמונת מראה למצבם העגום של רבבות אלפי חתולי קהילה, דרי הרחוב הישראלי המתמודדים עם מציאות קשוחה בה מעטים מצליחים לשרוד לצד מקרי הסבל, הדריסות הקטלניות והמוות שנמצא בכל פינה. תופעת נטישת הכלבים מצמררת אף יותר ולא פעם גורים, כלבים בוגרים ומבוגרים מושלכים לרחוב או לשטחים הפתוחים, להם, סיכויי ההישרדות ללא עזרת יד אדם -אפסיים. במצב הנתון, מפעל חסד של תאגיד וטרינרי אזורי, הוא האור לעתיד חומל יותר. בתקוה שעוד ערים ויישובים ישכילו לבחור בדרך זו ויזכו להעניק רווחה למען החיים לצידנו כאן.

ליצירת קשר עם "לובי שמים בראש רואים בעין" של התאגדות התושבים למען בע"ח ראש העין, לתרומות או לסיוע:

ניתן לפנות למספר – 055.283.9697 (גם בווטסאפ)

או בדוא"ל – [email protected]

ניתן להצטרף לעדכונים בקבוצת ההודעות השקטה "ראש העין אוהבת בעלי חיים" בווטסאפ ובפייסבוק.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
11 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
גליה לוין
גליה לוין
לפני 1 חודש

שאפו לכם פעילי ראש העין!
בערים רבות אחרות צריכים ללמוד דוגמא מכם !

פנינה
פנינה
לפני 1 חודש

כל הכבוד על ההתארגנות תושבי ראש העין

מאיר
מאיר
לפני 1 חודש

מדהים !!!! כתבה מסקרנת. למדתי דברים שלא ידעתי ישר כח למתנדבים ! כולי תקווה שתצליחו להקים גם בראש העין מרפאה כזאת

Gbb
Gbb
לפני 1 חודש

ראש העין חייבת דחוף שינוי לטובת בעלי חיים בעיר. כפעילה למען בע"ח בעיר נתקלת כל פעם מחדש באי מתן שירות וטרינרי מינימלי בעיר. ומה שניתן לא מספק לרווחת בע"ח בעיר.
חובה שינוי הכי מהר שניתן.

תמר
תמר
לפני 1 חודש

נפלא
מודל מנצח ליישם בעוד ערים, מצד המדינה משתפר שיש בשטח מתנדבים שככה מתאמצים ודואגים עבור כולם

מוזס
מוזס
לפני 1 חודש

קדימההה!!! בעד. בעד. בעד.

אוהד
אוהד
לפני 1 חודש

כמה שזה חשוב! תודה על העשייה ❤️

מאיה - הרצליה
מאיה - הרצליה
לפני 1 חודש

כל הכבוד על יוזמה מדהימה!
רעיונות מצויינים וקהילה מקסימה .. הלוואי ויאמצו בכל הארץ

אורית פישביין
אורית פישביין
לפני 1 חודש

יוזמה מדהימה וכ״כ חשובה- כל הכבוד!!!

אינה
אינה
לפני 1 חודש

ואו! זה נשמע פשוט חלום! לדעתי הרווח הטא של כולם. גם של תושבים וגם של בעלי החיים, שזוכים לטיפול ראוי וככה גם הסביבה העירונית נראת טוב יותר.
הלוואי וזה היה גורם לכל רשות ורשות, לשתף פעולה עם רשויות שכנות נוספות ולהקים מרפאות תאגידיות כאלה. זה בהחלט העתיד!

Betty Hanochi
Betty Hanochi
לפני 1 חודש

כמה חשוב לדאוג לבעלי החיים שהם חלק מהמרקם של העיר והמדד לאנושיות שלנו, מי שדואג לחלשים ייעשה עימו צדק גם. יישר כוח!

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:24, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה